Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DVBViewer og CD med ekstern kortleser?
04-11-2012, 23:48
DVBViewer og CD med ekstern kortleser?
Prøver å få satt opp softcam med DVBViewer. Fant et dokument som omhandlet opp sett med SoftCSA og WinCSC. Men DVBViewer vil ikke finne noen av de pluginnene... Noen som har andre forslakg? Smile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
06-11-2012, 22:21
RE: DVBViewer og CD med ekstern kortleser?
Med den aktiviteten som er her for tiden, håper jeg du ikke holder pusten Big Grin
Visit this user's website Find all posts by this user
02-01-2013, 02:01
(04-11-2012 23:48)ChristianW Wrote:  Prøver å få satt opp softcam med DVBViewer. Fant et dokument som omhandlet opp sett med SoftCSA og WinCSC. Men DVBViewer vil ikke finne noen av de pluginnene... Noen som har andre forslakg? Smile

Jeg bruker Acamd og newcs. Det funker sånn såder. Når det funker, så er det ingenting å klage på, men kortet oppdateres ikke automatisk, så en gang i blant slutter dekrypteringen å virke, så jeg må settet kortet tilbake i Get dekoderen.

Med denne løsningen får jeg bare dekryptert en kanal pr. tuner, uansett om jeg skal se to kanaler på samme mux. Usikker på om det er dvbviewer eller acamd som er begrensningen her. DVBViewer klarer å ta opp flere ukrypterte kanaler fra samme mux med bare en tuner, og tvheadend klarer å ta opp flere krypterte kanaler fra samme mux med samme TV-kort og koder fra newcs, så det skal i hvert fall ikke stå på TV-kortene eller newcs.

Anyway - for å få det til å virke, kopierte jeg acamd.ini, acamd.dll og cardclient.conf inn i c:\program files\dvbviewer\plugins\
En ting som tok meg litt tid å skjønne, var at hvis jeg har flere tv-tunere i maskinen, må jeg lage en ny katalog under plugins (f.eks. plugins\plugins1) og kopiere acamd.dll, acamd.ini og cardclient.conf inn i den katalogen også. En katalog pr. tuner. Jeg har lagt til en egen bruker for hver tuner i newcs, så konfigene i hver katalog har forskjellig brukernavn/passord. Her har jeg ikke eksperimentert så mye. Mulig jeg kunne lagt inn samtlige brukernavn/passord i alle konfigene, og at acamd ville funnet frem til et som er ledig selv, men det funker greit nok på denne måten.
07-01-2013, 13:31
Du kan oppdatere kortet i softcam om du tillater EMM. Selv gjør jeg dette med oscam.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)