Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nytt tunerkort, analogt
06-10-2012, 15:03
Nytt tunerkort, analogt
Hei folkens,

mine gamle PVR-150-kort ser ut til å ha tatt kvelden. De gir nå bare snø samme hvilken kanal jeg tuner til.

Jeg har Get-kabel-tv og trenger da ett nytt analog-kort. Ser at HVR-1900 skal funke. Det er USB og ser greit ut.

Hva med HVR-2200. Ser at det står advarsler om at det ikke funker med PAL? Er det noen her som har dette og får det til å funke mot Get? Eller andre analoge kilder da?

Eller kjenner noen til andre kort som er fine?

--
Mvh Roald Amundsen
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
06-10-2012, 16:42
RE: Nytt tunerkort, analogt
Analogt kort ? Gir ikke det fryktelig dårlig bilde ? Har sett analoge sendinger et par ganger hvis Get boksen har streiket. Hva med å leie deg en ekstra GET boks (kun kr 49 i mnd) eller har du ikke Get boks i det hele tatt, men bare kobler deg rett på antenneutstikket med tv/pc'en ?
06-10-2012, 16:56
(06-10-2012 16:42)dapre71 Wrote:  Analogt kort ? Gir ikke det fryktelig dårlig bilde ? Har sett analoge sendinger et par ganger hvis Get boksen har streiket. Hva med å leie deg en ekstra GET boks (kun kr 49 i mnd) eller har du ikke Get boks i det hele tatt, men bare kobler deg rett på antenneutstikket med tv/pc'en ?

Det gir dårligere bilde enn HD-kanalene ja, men på SD-kanalene er det mindre forskjell.

Det er ikke Get-bokser jeg er interessert i, jeg vil ha signalet inn i PVR'en min. PVR'ene til Get er dessverre fryktelig primitive. Jeg vil ha alt media i ett interface, enten det er dvder, blurayer, musikk eller tv-opptak.

Og ja, enn så lenge kobler jeg meg rett på antenneutstikket. Det er dette som har gått rett inn i mine gamle analoge kort.

--
Mvh Roald Amundsen
13-10-2012, 13:49
Analoge sendinger er fremdeles fullt brukbare, med mindre en sitter med en 70'' skjerm og skyter - og om en da ikke er av typen som mener at alt lavere enn 1080p suger Tongue

Jeg ville nok forsøkt å finne ett annet merke enn Hauppauge om du tenker å ha noe ram i maskinen. Svært mange av de eldre modellene støtter ikke 4GB ram eller mer, og det er mer eller mindre ett must for de fleste. Har du lite ram spiller det jo liten rolle også.

Jeg tror det burde være mulig å få tak i brukte kort, kan ikke tenke meg annet enn at det ligger en del hundre slike i skuffer og skap og slenger i det ganske land.

Modellene du spør etter;
HVR 1900, skal fungere greit, men jeg liker personlig ikke eksterne bokser til slikt.
HVR 4400 er ett nyere kort, som skal fungere finfint på analoge kabel-sendinger. Desverre er den digitale biten ubrukelig for oss KTV-brukere, men en kan jo i verste fall mekke ei lita antenne, og bruke de åpne kanalene på RiksTV-nettet.
HVR 5500 er vel det "ultimate" kort for KTV med både analog og digital - men jeg syntes prisen er håpløs.

Ellers finnes det garantert massevis av løsninger i utlandet. F.eks ATSC skal ha ett "universalkort" som skal støtte omtrent alt hva kryper og går av signaler.
Finnes mye rart på ebay og dealextreme som KANSKJE funker!

Personlig ville jeg annonsert etter ett brukt kort. Ikke noe stort poeng i å legge mange hundrelapper i mulighet for å ta opp en enkelt analog kanal.
Finner forresten pvr150 til ca 40$ på ebay. Selger fra Kina, spør pent om h*n kan sende med lavere tolldeklarering, så har du nytt kort for 250.-
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)