Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trenger hjelp med Softcam
11-05-2011, 20:30 (This post was last modified: 11-05-2011 20:31 by orgabeke.)
Hei.

Litt bakgrunn. Jeg har kjørt MediaPortal i mange år med to stk FireDTV kort. For noen uker siden døde det ene FireDTV kortet og jeg begynte å leter etter et erstatningskort. Valget falt tilslutt på Duoflex CT fra Digital Devices. Dessverre sliter jeg med CAM'en som jeg brukte på FireDTV. Jeg får sett på tv, men opptak er ødelagte, dvs de vil ikke spille av (ikke med VLC heller). Derfor begynte jeg å se på muligheten for softcam for å kunne bruke Norsk Tippings kortleser og såvidt jeg har skjønt så skal dette fungere med newcs, mdapi og acamd (i den rekkefølgen). Jeg har lastet ned programmene men sliter med å få newcs til å finne NT kortet som er av typen TR.

Jeg har lest igjennom alt (tror jeg) av poster her vedrørende newcs og googlet til den store gullmedalje men får det ikke til å virke. Jeg har prøvd versjon 1.65 av newcs og har brukt newcs.xml.windows som fulgte med. Siden jeg ikke har fått newcs til å fungere har jeg ikke begynt med mdapi og acamd ennå.

System:
Win7 x64
MediaPortal 1.1.3
Canal Digital Kabel
Conax cam kjøpt fra Digital Everywhere

Jeg håper at noen her kan hjelpe meg med å få konfigurert newcs riktig. På forhånd takk!

GB
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-05-2011, 01:58
[quote name='orgabeke' timestamp='1305138631' post='5699']
Hei.

Litt bakgrunn. Jeg har kjørt MediaPortal i mange år med to stk FireDTV kort. For noen uker siden døde det ene FireDTV kortet og jeg begynte å leter etter et erstatningskort. Valget falt tilslutt på Duoflex CT fra Digital Devices. Dessverre sliter jeg med CAM'en som jeg brukte på FireDTV. Jeg får sett på tv, men opptak er ødelagte, dvs de vil ikke spille av (ikke med VLC heller). Derfor begynte jeg å se på muligheten for softcam for å kunne bruke Norsk Tippings kortleser og såvidt jeg har skjønt så skal dette fungere med newcs, mdapi og acamd (i den rekkefølgen). Jeg har lastet ned programmene men sliter med å få newcs til å finne NT kortet som er av typen TR.

Jeg har lest igjennom alt (tror jeg) av poster her vedrørende newcs og googlet til den store gullmedalje men får det ikke til å virke. Jeg har prøvd versjon 1.65 av newcs og har brukt newcs.xml.windows som fulgte med. Siden jeg ikke har fått newcs til å fungere har jeg ikke begynt med mdapi og acamd ennå.

System:
Win7 x64
MediaPortal 1.1.3
Canal Digital Kabel
Conax cam kjøpt fra Digital Everywhere

Jeg håper at noen her kan hjelpe meg med å få konfigurert newcs riktig. På forhånd takk!

GB
[/quote]

Heisann
jeg har kjørt Hadu v0.127 + Mdapi i mediaportal en stund nå, med veldig god stabilitet. (firedtv kort og conax)
Hadde noen oppstarts problemer i mediaportal(1.1.0 stable), de forsvant ved oppdatering til 1.2 Beta.

Finnes en bra install guide på http://www.dvbn.happysat.org/

Men jeg får også innimellom ett opptak som jeg ikke kan spille av,
noen ganger kun lyd,(da kan den spilles normalt i vlc) andre ganger får jeg ikke spilt av i det hele tatt (sjelden). Er visst registrert en bug i mediaportal forumet om dette problemet.

Ikke meningen å spore av tråden og spørsmålene dine med en gang men, tenkte jeg bare skulle dele erfaringer. Rolleyes

Lykke til
13-05-2011, 11:19
[quote name='de2maso' timestamp='1305244689' post='5701']
Heisann
jeg har kjørt Hadu v0.127 + Mdapi i mediaportal en stund nå, med veldig god stabilitet. (firedtv kort og conax)
Hadde noen oppstarts problemer i mediaportal(1.1.0 stable), de forsvant ved oppdatering til 1.2 Beta.

noen ganger kun lyd,(da kan den spilles normalt i vlc) andre ganger får jeg ikke spilt av i det hele tatt (sjelden). Er visst registrert en bug i mediaportal forumet om dette problemet.

Ikke meningen å spore av tråden og spørsmålene dine med en gang men, tenkte jeg bare skulle dele erfaringer. Rolleyes

Lykke til
[/quote]
Takk! Jeg skal ta en titt på den siten.
13-05-2011, 15:02
På happysat finner du det du trenger. Vil du ha mer hjelp her må du poste logger og lignende så vi kan identifisere hvor problemene dine ligger...
14-05-2011, 11:26
Hei.

Etter at paalkr la opp sin newcs.xml i forbindelse med et problem han har så løsnet det for meg. Så nå har jeg alt oppe og går. Jeg har da totalt 3 tv kort og en kjapp test viser at jeg f.eks. kan ta opp 2 programmer og se på et tredje. Jeg endte opp med å kjøre en virtuell linux box med vmware player etter å ha lest denne tråden. Det blir spennende å se hvor stabilt dette er.

Tusen takk til alle som har delt sine erfaringer gjennom diverse tråder her! Dere har vært til uvurderlig hjelp.

GB
14-05-2011, 22:27
[quote name='de2maso' timestamp='1305244689' post='5701']
Heisann

Lykke til
[/quote]

Hei!

Hvilken kortserver bruker du med Hadu som klient? Kjører du kortservern på Windows eller Linux.

mvh
PK
19-05-2011, 22:02
[quote name='paalkr' timestamp='1305404857' post='5711']
Hei!

Hvilken kortserver bruker du med Hadu som klient? Kjører du kortservern på Windows eller Linux.

mvh
PK
[/quote]

Heisann, sorry for litt treg respons...

kortserver kjører Oscam på linux
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)