Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjelp, hvilket kort til Canal Digital Kabel?
09-04-2012, 15:36
Trenger hjelp med valg av kort til bruk med Canal Digital kabel-tv.
Har allerede en Canal Digital CAM som er parret mot kortet.

Har tidligere prøvd et Hauppauge HVR 5500 HD sammen med Hauppauge Smart CI. Har problemer med at video og lyd hakker / forsvinner når CAM står i CI. Har prøvd oppdatering av drivere med mer. Tror problemet er at CI modulen og CAM-en ikke er helt kompatible med hverandre. Tenkte gjøre et siste forsøk med nytt TV kort & CI modul, så trenger noen råd hvor noen her kan bekrefte at det virker med Canal Digital's CAM. Jeg får neppe byttet CAM da kortet mitt er parret mot denne CAM-en...? Kjører forøvrig Win7 64bit.

Mine første tanker går til Cine CT fra Digital Devices...er det et bra valg?

Systemet er for øvrig:
Intel i3-2100T 2.5GHz CPU
4 GB DDR3 1600MHz CL8 minne
ASUS P8P67-M Pro (socket 1155)
Gainward GeForce 9500GT 1GB
Hitachi 500GB HHD
Sony Optiarc Blu-Ray, BD-5300S
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
09-05-2012, 10:09
Hiver meg på denne. Generelt sett kunne erfaringer med HW-kombinasjoner som funker vært listet en eller annen plass :-)
01-09-2012, 20:52
RE: Hjelp, hvilket kort til Canal Digital Kabel?
Hei,

Ser du ikke har fått svar på dette enda. Jeg vil gjerne kjøre samme løsning som du forsøker, men vil helst høre om det virker først Cool

Jeg har en PC med Hauppage WinTV PVR-500 og Windows 7 x64 og 4GM minne. Dette virket ikke og jeg fikk "Low bitrate" hele tiden. Etter mye Googling fant jeg denne tråden: http://www.sevenforums.com/hardware-devi...-sees.html

Se nederst i den tråden for veiledning på hvordan du setter maks. minne.

Det viser seg at eldre kort fra Hauppage ikke klarer å adressere ut over minneområdet til 32-bit. Når jeg begrenset tilgjengelig minne på min PC til 3800 MB så virker alt ok.

Har du forsøkt dette på ditt oppsett? Selv om HVR 5500 er nytt (og sikkert ok på 64-bits OS), så er kanskje Smart CI eldre teknologi??

Dette er et skudd i mørke, men det er jo fort gjort å teste.

(09-04-2012 15:36)mozaix Wrote:  Trenger hjelp med valg av kort til bruk med Canal Digital kabel-tv.
Har allerede en Canal Digital CAM som er parret mot kortet.

Har tidligere prøvd et Hauppauge HVR 5500 HD sammen med Hauppauge Smart CI. Har problemer med at video og lyd hakker / forsvinner når CAM står i CI. Har prøvd oppdatering av drivere med mer. Tror problemet er at CI modulen og CAM-en ikke er helt kompatible med hverandre. Tenkte gjøre et siste forsøk med nytt TV kort & CI modul, så trenger noen råd hvor noen her kan bekrefte at det virker med Canal Digital's CAM. Jeg får neppe byttet CAM da kortet mitt er parret mot denne CAM-en...? Kjører forøvrig Win7 64bit.

Mine første tanker går til Cine CT fra Digital Devices...er det et bra valg?

Systemet er for øvrig:
Intel i3-2100T 2.5GHz CPU
4 GB DDR3 1600MHz CL8 minne
ASUS P8P67-M Pro (socket 1155)
Gainward GeForce 9500GT 1GB
Hitachi 500GB HHD
Sony Optiarc Blu-Ray, BD-5300S
04-09-2012, 12:38
RE: Hjelp, hvilket kort til Canal Digital Kabel?
Hvis du har en kortleser fra norsk tipping kan du jo prøve deg med softcam?
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)