Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oppe igjen
26-06-2012, 19:49
Oppe igjen
Da er vi oppe og går igjen gitt Smile

Vi er på ny host (tihlde's Nordine-server) og med ny forumprogramvare (MyBB).

På grunn av at det var et helvetes knotprosjekt å få dumpet databasen til den gamle serveren ble importen kjørt på en database som var ca 1 mnd gamlere enn dagens dato. Men siden det ikke har vært så mye aktivitet i det siste tror jeg ikke vi har mistet så mye.

Alle trenger å resette passord for å få logge inn. Om noen måneder kommer jeg til å slette alle brukerne som ikke har logget inn/resatt passord etter konverteringen. Da blir vi forhåpentlig vis kvitt endel spambrukere og kan få en litt bedre oversikt over hvor mange aktive brukere vi er her...

Som dere ser har jeg lagt forumet i en undermappe på serveren. Det betyr at jeg har planer om å få opp igjen bloggen og Wikien... Jeg vet det forsvant mye info når den gamle wikien forsvant, men jeg legger i allefall opp en ny en slik at de som vil kan legge inn info.

Guidefeed er foreløpig på stedet hvil. Jeg benytter det ikke selv pr dags dato og er avhengig av hjelp fra dere hvis noe feiler. Legg en melding i guidefeed->bugs hvis det er noe som feiler.

Hvis dere ønsker dere nye kanaler trenger jeg en henvisning til en datakilde (som fortrinnsvis tilhører kanalen selv, ikke DB, CD, aftenposten, dagenstv etc)

Ellers hilser jeg fra et 34 grader varmt Spania akkurat nå... så TAKK MEG for at jeg gidder å sitte INNE å ordne dette Wink (j/k.. takk gud for AC Big Grin)

Hilsen,
O store heilagdom, Christian...
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
27-06-2012, 12:52
RE: Oppe igjen
Sweet!
-- Superbra jobbet!
29-06-2012, 14:41
Prøver å finne ut om jeg kan slå av at den skal maile replies som standard... Det irriterer meg.. Smile
Har ikke funnet enda :/
01-07-2012, 01:09
(29-06-2012 14:41)ChristianW Wrote:  Prøver å finne ut om jeg kan slå av at den skal maile replies som standard... Det irriterer meg.. Smile
Har ikke funnet enda :/

Gå til User Control Panel / Edit Options

Under "Messaging and Notification" finner du valget "Default Thread Subscription Mode:" og setter den til det du vil.
09-08-2012, 10:56
Flott stykke arbeid!

Får ikke byttet avatar.
29-07-2013, 21:20
Har det vært trøbbel med serveren? Forumet har vært ute i en uke eller to nå (hadde ferie, så det var i grunnen ikke så nøye), kun feilmelding fra MyBB / MySQL.
29-07-2013, 22:22
Samme her. Skulle inn og sjekke noe, og fikk feilmelding. Godt å se at ting er oppe igjen Smile
29-07-2013, 23:30
Ja har vært noe trøbbel. Hoster forumet på en av serverne til Tihlde (linjeforeninga til HiST Aitel) som snart skal erstattes, så det virker som det er bare jeg som bruker den aktivt Wink

Håper det holder seg bra nå.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)