Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Get box mikro
04-10-2012, 21:01 (This post was last modified: 04-10-2012 21:56 by dapre71.)
RE: Get box mikro
Quote:Hvis NDS nr mitt er: 0014884433213224
Så hadde jeg brukt tallene 8443321322
Da hadde jeg fått i hex: 1F742DBEA
Samme her.

Quote:Som du selv har funnet ut er det feil boxid. (Viktig at du merker deg at boxkey og boxid ikke er det samme i oscam, kanskje noe sånn i newcs også?) NDS bruker boxid.
Boxkey og boxid ikke det samme...interessangt..der ligger nok hele problemet. Jeg har alltid regnet med folk pratet om det samme, enten de sa boxid/key Sad
NewCS vil ha BOXKEY. Ikke rart det blir feil da.

Litt forvirrende når du selv sier ;
Jepp, kortet fungerer med newcs og acamd om man følger doozers oppskrift.
Problemet er jo bare at Doozers utgangspunkt er å finne BOXID, noe som betyr at han IKKE bruker kombinasjonen Newcs/acamd, men der i mot "sasg-ng/oscam og NT-leser".

Jaja, jeg får prøve å finne ut BOXKEY som jeg kan putte i Newcs.xml filen Wink

Quote:Du kan bruke SN på http://boxkey.exyucs.com/. Om den er en "falsk" side for å lure folk til å skrive inn SN vet jeg ikke. Men sånnt tar ikke jeg sjansgen på, da det virker litt for suspekt.
Takk, men er enig i at slike online generatorer er litt for misstenkelige.
Holder meg til gode gamle windows calc'en jeg Smile

Takk for hjelpen så langt Smile

EDIT/UPDATE :

Boxkey :

Litt interessangt at INVALID BOXKEY linjen forsvinner så fort man setter en 0 (null) foran en tilfeldig rekke av 7 tall/bokstaver.

Feks vil 01111111 gjøre at INVALID BOXKEY linjen forsvinner. Ser ikke helt logikken i det Smile

Litt vanskelig å finne rette boxkey da, uten å starte opp WMC hver eneste gang.

Splitter man der i mot opp HEX/tall verdien i par, dukker INVALID BOXKEY linjen opp i igjen :

01 11 11 11

Det betyr kanskje at NewCS KUN vil ha/og leser riktig når hex/tallrekken er adskilt i par ? Er ikke sikker på hva Newcs foretrekker. Vet bare at mitt opprinnelige oppsett med GET PVR, som fungerte, hadde BOXKEY som var delt opp i par.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-10-2012, 22:50
RE: Get box mikro
Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye mer med newCS da jeg aldri har brukt det. Om du derimot skulle bestemme deg for å bruke oscam i stede så skal jeg klare å hjelpe deg Smile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)