Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Get box mikro
26-06-2012, 19:15
Get box mikro
Hei,
Hadde skaffet meg alt nødvendig utstyr unntatt tvkort til pcen. Har planer om å koble get kabel til hjemmesnekret mediasenter. Problemet er at jeg har fått en den nye Get Box Mikro og denne bruker SIM-kort.
Kan man bruke den gamle metoden så fremt man har en simkort-leser koblet til pcen? Lite lysten på å kjøpe tvkort før jeg vet om det er mulig.

Setter pris på de som måtte ha noen innspill Smile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
26-06-2012, 19:21
RE: Get box mikro
(26-06-2012 19:15)78emstI Wrote:  Hei,
Hadde skaffet meg alt nødvendig utstyr unntatt tvkort til pcen. Har planer om å koble get kabel til hjemmesnekret mediasenter. Problemet er at jeg har fått en den nye Get Box Mikro og denne bruker SIM-kort.
Kan man bruke den gamle metoden så fremt man har en simkort-leser koblet til pcen? Lite lysten på å kjøpe tvkort før jeg vet om det er mulig.

Setter pris på de som måtte ha noen innspill Smile
Du mener at kortet er på størrelse med et SIM-kort?
Har du noen grunn til å tro at det er andre forskjeller på kortene enn størrelsen?

Med forbehold om at jeg egentlig ikke kan noe om dette ville jeg tro at kortene er makne.

Ta et slik plastkort som SIM-kortene sitter i, dytt kortet ditt inn i dette og bruk en vanlig smartkortleser?
28-06-2012, 19:57
eventult si att du vil ha en med oppptak mulighet osv,så får du en "vanlig" stb Smile
Ville vært moro og prøvde og lest det sim korte,og sett hva du fikk ut av info Smile
Eventuelt kan du si att du kun har scart tv så får du den gammle typen vil jeg tro,har vel kun HDMI den der?
28-06-2012, 22:27
Det er sannsynligvis bare et vanlig programkort. Brikken i programkortene tar ikke større plass enn kontaktflaten, så det er ikke noe problem å kutte størrelsen...
29-06-2012, 10:51
Takk for svar. Selve informasjonschip'en ser temmelig lik ut som et "vanlig" kort ja, selv om jeg ikke har et annet GET-kort å sammenligne med.

Har bestilt tvkort, så da får tiden vise om det fungerer.
30-06-2012, 13:35
Noen som vet hvordan man finner BOXID på mikroboksen?

Det er ingen siffer som stemmer med det man finner på vanlige get box (IRD serial number som er 10 siffer), og HD-boksen (STB serial number, 9 siffer)
Har bare et serial no: som er 16 siffer (7 bokstaver, og 9 tall), og NDS no: 16 siffer
02-07-2012, 09:57
(30-06-2012 13:35)78emstI Wrote:  Noen som vet hvordan man finner BOXID på mikroboksen?

Det er ingen siffer som stemmer med det man finner på vanlige get box (IRD serial number som er 10 siffer), og HD-boksen (STB serial number, 9 siffer)
Har bare et serial no: som er 16 siffer (7 bokstaver, og 9 tall), og NDS no: 16 siffer
Google: "nds boxkey"

Dersom det ikke virker så plukker ndscam ut boxid automatisk. Det er bare å sette opp som vanlig, men bruke ndscam i steden for acamd. Da får du boxid i ndscam sin monitor dialog. Om jeg husker korrekt har ndscam innebygget støtte for norsk tipping sin kortleser (PC/SC) så det skal være veldig kjapt å sette den opp.
29-07-2012, 19:08
Du har kanskje funnet det ut allerede, men jeg har nettopp sett på dette selv og skriver det her i tilfelle det er andre som lurer.

Boxid-en er hex-verdien av siffer 6 til 15 i NDS no.

F.eks. hvis du har NDS no 0001234567890123 regner du om 3456789012 til hex. Kan lett gjøres med en scientific kalkulator eller et google-søk på "3456789012 in hex", så finner du ut at boxid-en skal være CE0A6A14.
16-08-2012, 11:02
Har noen fått mikro kortene til å fungere i smargo/norsk tipping leserene?
19-08-2012, 09:02
(16-08-2012 11:02)Audi80 Wrote:  Har noen fått mikro kortene til å fungere i smargo/norsk tipping leserene?

Jepp, kortet fungerer med newcs og acamd om man følger doozers oppskrift.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)