Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemer med NewCS
13-05-2011, 15:29 (This post was last modified: 14-05-2011 15:14 by paalkr.)
Problemer med NewCS
Hei!

Jeg har med hell brukt NewCS og Acamd med MediaPortal for å dekode IPTV-kanaler levert over fiber fra Telenor. Jeg har forklart prosessen i detalj i dette innlegg. Nå har jeg imidlertid fått problemer med å dekode NRK1, men alle andre kanaler dekodes knirkefritt.

Jeg har prøvd å oppgradere NewCS til 1.67-RC1 (på en ubuntu boks), men det hjalp ikke. Meldingen jeg får er [ Newcamd ] ECM -> newcs (NOT OK), og dette er altså kun på NRK1. Noen som har tips? Må jeg gjør noe med acamd_pmt.txt filen? Har til nå ikke brukt denne filen i det hele tatt.

Kryptosystemet som brukes er Conax CAS5 (NewCS rapporter ihvertfall det). Kan Telenor ha oppgradert til CAS7 på bare en kanal, uten at jeg har fått hverken ny STB eller nytt kort? Synes det høres litt merkelig ut. Er det andre alternative kortservere som kanskje vil funke bedre? Kan det være kortklienten (Acamd) som er problemet?

newcs.xml config:
Code:
<newCSconfig>

<readers name="Readers">
        <device>
            <name>NTUSB</name>
            <type>pcsc</type>
            <mhz>358</mhz>
            <node>0</node>
            <newcamd_port>15000</newcamd_port>
            <enabled>Yes</enabled>
            <carddetect>yes</carddetect>
            <blocksa>No</blocksa>
            <blockua>No</blockua>
            <blockga>No</blockga>
            <blockc0>Yes</blockc0>
            <autosid>yes</autosid>
            <pincode>0000</pincode>
        </device>

</readers>

<radegastserver>
        <enabled>no</enabled>
    </radegastserver>

<cache>
        <emm>20</emm>
        <ecm>-1</ecm>
    </cache>

<debug>
        <!-- valid value for mode:
                 simple, advanced - Set TCP-Console to advanced mode to get access to
                 potentially dangerous features.-->
        <mode>simple</mode>

<!-- valid value for level are:
                     normal, verbose, spam - How extensive debug should be.    -->
        <level>verbose</level>

<!-- valid value for type are:
                 Init, general, ecm, emm, net, all - Section of debug that should be displayed.    -->
        <type>Init,general,ecm,emm,net,all</type>

<!-- valid value for output are:
                 Console, udp, tcp, file, all - Where to show debug.    -->
        <output>console</output>

<!-- console_options are so you can set own loglevel/type for console-logger:
                 Should hold level and type-tags like above.     -->
        <console_options>verbose</console_options>

<!-- valid value for logfile are:
                 Path and filename - Where to write debug logs if file or all is chosed in output.    -->
        <logfile>newcs_log.txt</logfile>

<!-- file_options are so you can set own loglevel/type for file-logger:
                 Should hold level and type-tags like above.     -->
        <file_options>normal,all</file_options>
    </debug>

<httpd>
        <server>
            <port>8080</port>
            <enabled>yes</enabled>
        </server>
        <user>
            <name>xxx</name>
            <password>xxx</password>
            <accesslevel>admin</accesslevel>
        </user>
    </httpd>

<newcamdserver>
        <enabled>yes</enabled>
        <name>cardserver</name>
        <deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>

<user>
            <name>xxx</name>
            <password>xxx</password>
            <au>on</au>
        </user>

</newcamdserver>

</newCSconfig>

mvh
PK
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-05-2011, 23:27
Problemer med NewCS
[quote name='paalkr' timestamp='1305293357' post='5704']
Hei!

Jeg har med hell brukt NewCS og Acamd med MediaPortal for å dekode IPTV-kanaler levert over fiber fra Telenor. Jeg har forklart prosessen i detalj i dette innlegg. Nå har jeg imidlertid fått problemer med å dekode NRK1, men alle andre kanaler dekodes knirkefritt.

[/quote]
Hei.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet ditt da jeg er helt fersk i dette gamet. Jeg håper du ikke har noe i mot at jeg rappet newcs.xml filen din. Takket være den har jeg fått newcs til å fungere. Jeg leste tråden du refererte til og så at du la ut en zip fil med ferdig oppsett. Den er ikke lenger tilgjengelig så jeg lurte på om du hadde mulighet til å legge den opp igjen? Det hadde hjulpet en stakkar som har begitt seg ut på ukjent territorium. På forhånd takk!

GB
14-05-2011, 11:14
Problemer med NewCS
[quote name='orgabeke' timestamp='1305322047' post='5705']
Hei.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet ditt da jeg er helt fersk i dette gamet. Jeg håper du ikke har noe i mot at jeg rappet newcs.xml filen din. Takket være den har jeg fått newcs til å fungere. Jeg leste tråden du refererte til og så at du la ut en zip fil med ferdig oppsett. Den er ikke lenger tilgjengelig så jeg lurte på om du hadde mulighet til å legge den opp igjen? Det hadde hjulpet en stakkar som har begitt seg ut på ukjent territorium. På forhånd takk!

GB
[/quote]
Hei igjen.

Jeg ville bare si fra at jeg har fått ting til å fungere. Når jeg først fikk newcs opp så gikk resten relativt smertefritt. Takk for at du la opp newcs.xml filen din! Nå blir det spennende å se hvor stabilt det er.

GB
14-05-2011, 15:10
Problemer med NewCS
[quote name='orgabeke' timestamp='1305322047' post='5705']
Hei.

GB
[/quote]

Hei

Jeg har oppdatert lenken til filen du etterspurte i den originale tråden. Lykke til Smile

mvh
PK
20-05-2011, 22:43
Problemer med NewCS
Hei!
det første som slo meg var att dem har bytte frekvens,du kan se om det blir sendt noe ECM til newcs serveren din (logg inn på web interface og se om telleren går oppover) hvis det kommer bad ecm der så kan det se ut som det er enten korte ditt som ikke er opptatert eller cas7 (noe jeg tviler på) du får starte og se om det kommer noen ecm uten ecm er det nok frekevns bytte,eller i ditt tilfelle byttet IP/Port
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)