Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kategori
08-09-2007, 14:31
Kategori
Er det mulig å få inn mer info om kategori på de forskjellige programmene?Ser blant annet på TV2 så står det Film: Navnet på filmen som tittel. Hadde kanskje vært finere å fjerna Film: også heller satt category til movies.En annen ting er at hvis du bruker eitonly i mythtv så får du ofte opp kategori på flere programmer enn det du gjør med xmltv. Det betyr jo at tv kanalene eller noen andre har kategori informasjon tilgjenglig et eller annet sted...Ellers er det veldig bra system du har satt opp.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
08-09-2007, 21:13
Kategori
Skal sjekke opp det med TV2 i løpet av helga.Det med kategorier kommer etter hvert. Noen leverandører har det som eget felt i feeden, mens andre må jeg evt. parse det ut ifra beskrivelsen, hvor det kan stå noe sånt som "Amerikansk thriller" eller "Britisk komedie". Holder på å flytte inn i ny leilighet, så prioriterer å få inn nye kanaler først og fremst. Mange av feedene jeg får inneholder mer info enn det jeg mater ut i XMLTV format, så oppgraderinger kommer fortløpende :)Christian...
02-01-2009, 16:08
Kategori
(gammel tråd dette her, men den er relevant, så jeg poster her istedenfor å starte en ny...)Hei, jeg vil bare gi en stemme ekstra til dette ønsket.
Visit this user's website Find all posts by this user
03-01-2009, 02:38
Kategori
Det du sier stemmer ganske godt, og mange av grabberene er skrevet slik.Jeg må nok innrømme at det er lenge siden jeg har gjort noe med både importere og resten av rammeverket, at det fortsatt er oppe er nesten et under. Jobb og familie og oppussing har tatt mye av tiden i det siste.Før jeg (vi?) begynner å fikle mer med kanalene skal jeg prøve å få oppdatert rammeverket til siste versjon. Jeg har litt fritid i morgen og kan forsøke å se på det da...Etterpå skal jeg prøve å lage en utviklingsguide for de som vil hjelpe til å lage nye importere. Man trenger ikke skrive et helt program for å lage en, da rammeverket inneholder veldig mye funksjonalitet. Det man trenger å få til er å parse fra whatever inndata, og legge det i en perl-hash. Rammeverket tar seg av resten. Skal forsøke å komme med litt mer generell info i morgen.-C-
09-01-2009, 00:51 (This post was last modified: 09-01-2009 22:31 by rolfn.)
Kategori
Nå har jeg laget en workaround som kanskje er aktuell for flere: jeg kjører nedlastet xmltv-fil gjennom en XSLT-transformasjon for å flikke litt på formatet.
09-01-2009, 01:02
Kategori
En ting til på kategori: mythtv er ganske inkonsekvent på bruk av kategori, den har to felt "category" og "category type" som brukes litt om hverandre uten noen særlig veldefinert semantikk.
06-05-2009, 19:43
Kategori
NRK jobber med en ny versjon av epg-en sin, og der har jeg ønsket meg kategorier. Kategorier finnes i PRF, systemet vi (jeg jobber i NRK) bruker til å sette opp sendeskjema osv, men de fyres altså ikke ut kategorier i epg-webservicen, idiotisk nok. Det kan ta litt tid desverre, kompleks system som inneholder mer enn sendeskjema (feks spillelistedata).NRK har forøvrig fullt fokus på å få ut flere api som man kan leke seg med, så fremtida blir gøyere!
06-05-2009, 21:27
Kategori
Hei og velkommen Morten :)Du bør kjefte på noen hos dere, XML-feeden til programguiden på presseområdet endret plutselig url helt uten at noen sa ifra. Ødela NRK kanalene for brukerne mine Wink-C-
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)