Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvordan konfigurere Vista Mediesenter?
26-09-2007, 09:45
Hei.Jeg synes dette er et glimrende initiativ! All ære til deg/dere som står bak dette.Har Vista Mediecenter, og ønsker å bruke en annen EPG-kilde enn Microsoft sin, som f.eks. guidefeeden fra http://epg.gfeed.info/xmltv/00index.html. Etter å ha lett litt rundt på nettet har jeg blant annet funnet denne siden, som blant annet viser til hotfix KB935685 fra Microsoft og installering av programmet Free*EPG.Cluet, slik jeg har forstått det, er å endre EPG-plasseringen i registernøkkelen HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\EPG\discSvc, og hotfixen har til hensikt å overstyre Microsofts resetting av dette ved å gjøre det mulig å sette registernøkkelen HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\EPG\disableUpdateDiscSvc til 1.Mine spørsmål er todelt: Har jeg forstått dette riktig, og er det nødvendig å installere et program for å hente ned EPG fra en annen kilde? Med andre ord: Er det tilstrekkelig at jeg installerer hotfixen og foretar de nødvendige endringene i registeret manuelt, og dermed ikke installere noe program?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
26-09-2007, 11:14
Jeg har aldri prøvd å gjort dette i MCE før. Men prøv å google "bladerunner vista" så kanskje du får noen treff. Jeg driver også å undersøker mulighetene for å tilby MCE epg direkte ifra guidefeed, men har ikke helt funnet ut hvordan bladerunner virker enda.Christian
26-09-2007, 11:32
Det de fleste gjøre er å bruke bladerunner for å kode om xmltv filer til vista mce.Men, det er en enklere måte:Den register nøkkelen du snakker om kan endres til å peke til andre kilder. Jeg har gjort dette hjemme, og de to MCE maskinene jeg har hjemme laster ned guide data fra min server. Utfordringen er å generere denne guide data, og til dette benytter jeg Bladerunner.Hvis Christian lager om sin data til et MCE format, kan vi alle få riktig guide data i MCE kun med en register nøkkel endring.Hilsen Frode.
26-09-2007, 20:23
Problemet er at jeg ikke klarer å finne noen specs på dette formatet noen plass :| Så hvis noen vet hvor jeg kan finne det så la meg gjerne få vite det Smile-C-
27-09-2007, 09:57 (This post was last modified: 27-09-2007 10:54 by tronyg.)
[quote author=ChristianW link=topic=24.msg54#msg54 date=1190831017]Problemet er at jeg ikke klarer å finne noen specs på dette formatet noen plass :| Så hvis noen vet hvor jeg kan finne det så la meg gjerne få vite det Smile-C-[/quote]Jeg tror nok vi bør overlate konverteringen fra xmltv.xml til guide.bin til Bladerunner. Fant denne lenken om temaet, med følgende anbefaling: "For simplicity though, I always recommend that you just write a batch file that does the scrape/obtain guide data, then calls brp. Call BRP with no modifications to its configuration, just let it do the conversion - otherwise it can be problematic."Kanskje Frode kan hjelpe deg med å installere Bladerunner.Trond
27-09-2007, 13:10
Tror du har misforstått litt. Vet ikke om du har fått det helt med deg men det er jeg som drifter tjenesten som XMLTV henter data ifra. Og meningen var å kunne tilby data til MCE-brukere uten at de trenger å tulle med bladerunner.Christian...
27-09-2007, 14:20
Ja, jeg vet det er du som drifter tjenesten som xmltv henter data fra.Men Frode sa at "hvis Christian lager om sin data til et MCE format, kan vi alle få riktig guide data i MCE kun med en register nøkkel endring". Slik jeg har forstått det konverterer Bladerunner til guide-dataen som MCE kan lese (bin-formatet). Kan ikke du da lage bin-filen istedenfor at hver enkelt av oss gjør dette?
30-10-2007, 15:26 (This post was last modified: 30-10-2007 15:50 by fermate.)
[quote author=ChristianW link=topic=24.msg54#msg54 date=1190831017]Problemet er at jeg ikke klarer å finne noen specs på dette formatet noen plass :| Så hvis noen vet hvor jeg kan finne det så la meg gjerne få vite det Smile-C-[/quote]Jeg har forsøkt å gi deg dette tipset en par ganger før men prøver igjen:Installer Bladerunner Pro(BRP) og kjør den en gang mot dine mxltv data og med riktig ChannelInfo fil.Sett guide.bin fila den produserer til read-only og kjør BRP igjen.Den vil nå stoppe halveis og med alle "temp" filene tilgjengelige.guide.xml (og guide.cab) vil inneholde XML formatet på dataene som skal inn i MCE (ukryptert)Så vidt jeg skjønner (men jeg er jo bare en noob) kunne du - produsert denne fila fra feeden din (med en switch i tv_grab_no_gfeed)- pakket denne i en CAB fil - kryptert denne (Krypterings nøkkelen og hash koden kan finnes i C:\WINDOWS\ehome\BladeRunnerPro\Native\GetEPGDataMetaInfo.htmlmener jeg (?) )Så lenge du kan leke med BRP og variere inputen til den og se hva resultetet blir i guide.cab burde det vel ikke være så alt for vanskelig å gjette hoved funksjonen til BRP (eller rettere sagt QuickGuide)Eller???
31-10-2007, 10:07
Takk, jeg så tipset før også, jeg er bare ikke så flink til å svare på ting ;)Hvis jeg noen gang tilbyr denne tjenesten så vil man ikke trenge å bruke tv_grab_no_gfeed i det heletatt, da vil man kunne bruke noe sånt som http://epg.mspc.no/mce/<userid>/guide.binJeg mener også jeg leste en plass om et enkelt registry-hack som gjorde at man kunne be MCE/VMC hente guidedata fra en annen kilde enn originalt som standard. Men jeg finner det ikke igjen.-C-
31-10-2007, 12:52 (This post was last modified: 01-11-2007 10:28 by fermate.)
Vel, du kan jo starte med å lese første post i denne tråden ;)Jeg mener den infoen som trengs for å lage en slik løsning finnes nå. Problemet er at jeg har programmert i 25 år og derfor er XML "noe forholdsvis nytt" for meg så jeg har lite erfaring i gode verktøy for å jobbe effektivt med sånt.Men jeg bidrar gjerne der jeg kan. Jeg oppfatter at jobben er som følger:- Endre registry i MCE/VMC for å få den til å lese guide.bin filer- Produsere en XML fil med samme format som QuickGude(BRP) lager fra dine data- Pakke denne i en cab fil- Kryptere denSiden cab pakking og krypteringen er Windows programmer kan ikke disse kjøres på din (linux) server. Men det trenger de da heller ikke;- Henting av guide kan settes opp til å kjøre hver natt= hente (kun de data som er trengs) data fra deg. Pakke og kryptere dem.MCE vil hente data når den føler for det (når de er for gamle) og guide.bin filen vil til enhver tid ligge der for lesing.- Registry endringen finnes- XML filen har du og kan eksprimentere med.- MakeCab.exe lager cab filen - og ut fra denne artikkelen: http://www.codeproject.com/cs/files/CABC...xtract.asp ser det ut som om krypteringen kan gjøres med API kall (?) Her må det forskes litt.Så hva venter vi på?
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)