Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gFeed for MediaPortal
02-10-2007, 16:20
gFeed for MediaPortal
Som du sikkert vet bruker MediaPortal WebEPG (dermed XMLTV) for å hente feeds fra SOL og Dagbladet.Hva tror/syns du om å få lagt til gFeed som et (veldig bra) alternativ?
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
03-10-2007, 09:05
gFeed for MediaPortal
Hvis WebEPG har en god nok cache rutine så ser jeg ikke noe problem i å la WebEPG hente fra gfeed. XMLTV-grabberen henter kun data som har blitt endret siden sist, for å spare båndbredde. Og dette er strengt nødvendig da jeg har begrenset med det.Christian...
Find all posts by this user
04-10-2007, 02:07
gFeed for MediaPortal
Hei, Veldig interessant for oss Norske brukere av MediaPortal dette, skal finne ut litt om dette senere (fortsatt mye å gjøre før MP final release).Standard XMLTV var støttet før internt i MP, hvor mye som fortsatt virker vet jeg ikke så det må jeg teste ut litt...Roy
05-12-2007, 10:24
gFeed for MediaPortal
Har lagt inn den nye MP. Opplever at den er tregere og henger litt. Mulig det er noe med min pc. Er det andre som har samme opplevelse?Jeg lurer også på om TV-server fungere bedre. Har forsøkt å legge inn den gamle, men fikk aldri klienten til å fungere. Jeg har tv-kort på stasjonær XP og Vista på laptop/klienten. Vet noen om guider for å sette dette opp. Mulig jeg vil prøve på dette i nær fremtid. Vil da lage en guide om jeg får det til. All hjelp mottas med takk!
06-12-2007, 14:43
gFeed for MediaPortal
Synes TVEv2 fungerer kjapt og smertefritt.TVEv3 varierer litt etter SVN - noen gode og noen dårlige, og bærer mer preg av beta.TVEv3 bruker nå MP's egen "leser" (kom ikke på begrepet) av filene. Denne vil etter alt å dømme bli meget bra - etterhvert.Sette opp TVEv3 er litt klønnete, men mange gode guider:Wiki (manual): http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engi...l.htmlSVN: http://forum.team-mediaportal.com/untest...-f197.html
07-12-2007, 12:41
gFeed for MediaPortal
Hva er forskjellen på SQL og MySQL ift installering. Har dette oppsettet: XP pc med tv-kort.Vista bærbar som klient.
08-12-2007, 23:46
gFeed for MediaPortal
Er vel mye smak og behag.... siste jeg har lest er at MySQL er lettere og raskere.
11-12-2007, 15:37
gFeed for MediaPortal
Hei, Når det gjelder installasjon av MP + TVE3 etc vil det komme en pakkeløsning som detekterer hva du trenger - laster dette ned - installerer det - vips er du ferdig. Har testet den siste interne releasen av denne og det fungerte bra, han som lager verktøyet er litt opptatt om dagen, men etter nyttår regner jeg med at den slippes (rundt release av TVE3 1.0).Den tar hånd om porter som bør være åpne(windows firewall) samt instillinger av db'n(SQL og MySQL) du har valgt(såkalt best practice).Når det gjelder XMLTV har jeg ikke fått testet enda, hatt en pause etter release av MP og selfølgelig da startet maset i det daglige i steden
11-12-2007, 19:21
gFeed for MediaPortal
Hei, Liten oppdatering:Har testet gfeed og det fungerer bra med importering av .xml filen når navnet er TVguide.xml og plassert i xmltv mappen under MP, dette så lenge importen kjøres mauelt, siden den ikke fungerer fra MP configuration(skal sjekke kilde koden for hva som mangler)....Roy
11-12-2007, 22:27
gFeed for MediaPortal
Ah.... høres bra ut
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)