Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EPG i DVBLogic TV Source
21-05-2011, 17:14
EPG i DVBLogic TV Source
Hei alle sammen!

Etter å ha lest flere hundre artikler om hvordan man skal få til EPG i MediaCenter på Win7 (via DVBLogic TV Source) er jeg nå i ferd med å gi opp.

De fleste artikler står i stikkordsform, og er nok logisk for dem som har jobbet mye med dette - men jeg forstår det rett og slett ikke..
Det jeg har av EPG i MediaCenter nå er stykkevis og delt. Noen EPG'er er hentet direkte fra MCGuide og noen fra TVSource, og på flere kanaler har jeg ikke EPG i det hele tatt.

- GuideHound får jeg ikke installert med meldingen "Error 1001. Noen eller alle identitetsreferanser kan ikke oversettes."
- Wiki'en på mspc som skulle forklare dette er ikke mulig å finne
- XML-filen med kommandoer som starter GUI for guidefeed er kjørt, men hva gjør jeg etterpå? Også her henvises det til wiki-side som ikke finnes..
- "Sett inn transponder 134000 i transponderfilen så får du NRK2 HD og NRK3 HD" står det skrevet i en artikkel - jeg har flere titalls transponderfiler, og ingen av de linjene som står der har kun et tall som "134000" men mye mer info om V/H etc..

Jeg kunne ramset opp i lange lister hva som er prøvd, men ingenting ser ut til å fungere hos meg Sad

Kan noen hjelpe meg??? Vil så gjerne få orden på dette...
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
21-05-2011, 21:47
EPG i DVBLogic TV Source
[quote name='vestland' timestamp='1305990858' post='5724']
- Wiki'en på mspc som skulle forklare dette er ikke mulig å finne
[/quote]
HER har du en kopi av wikien som lå ute.
HER er resten av det jeg fant relevant på wikien.
18-09-2011, 22:41
EPG i DVBLogic TV Source
Jeg har samme problem. Når jeg i DVBLink scanner etter EPG, så får jeg beskjed om at alle transponderene er scannet, men at den fant EPG kun for SVT1, SVT2 og TV4 Sverige. Det samme gjelder når jeg velger "Settings" -> "TV" -> "Guide" -> "Get latest guide listings". Etter 2 minutter får jeg beskjed av MCE at listene er oppdatert, men kun de tre samme kanalene som har EPG. Regner med at dette kun er "følgefeil" og at MCE får EPG-data fra eitscanneren, men problemet er der like fullt.

Jeg har forsøkt å endre transponder-fila og legge til transpondere som har funnet rundt omkring, men uten resultat.

Noen som kan hjelpe?

Mitt oppsett er som følger: tunere fra Digital Devices, CD kabel, s0ftcam, Windows 7 m/mediacenter..
19-09-2011, 16:41
EPG i DVBLogic TV Source
[quote name='slips' timestamp='1316378480' post='5931']
Jeg har samme problem. Når jeg i DVBLink scanner etter EPG, så får jeg beskjed om at alle transponderene er scannet, men at den fant EPG kun for SVT1, SVT2 og TV4 Sverige. Det samme gjelder når jeg velger "Settings" -> "TV" -> "Guide" -> "Get latest guide listings". Etter 2 minutter får jeg beskjed av MCE at listene er oppdatert, men kun de tre samme kanalene som har EPG. Regner med at dette kun er "følgefeil" og at MCE får EPG-data fra eitscanneren, men problemet er der like fullt.

Jeg har forsøkt å endre transponder-fila og legge til transpondere som har funnet rundt omkring, men uten resultat.

Noen som kan hjelpe?

Mitt oppsett er som følger: tunere fra Digital Devices, CD kabel, s0ftcam, Windows 7 m/mediacenter..
[/quote]

Først må du kjøre EPG scan i DVBLink. Er du i tvil om hvilke kanaler som er oppdatert kan du se under EPG Stats.
Så må gå i DVBLink config under EPG sources for å sette hvor den skal hente EPG. Etter at du har gjor det går du inn i Mediacenter Tillegg DVBlink og velger Synchronize. Det tar litt tid før EPGen i Mediasenter blir oppdatert.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)