Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Framtiden
14-06-2011, 20:10 (This post was last modified: 14-06-2011 20:12 by krizze.)
Framtiden
Jeg synes forumet bør bestå - greit å ha et sted å stille spørsmål o.l. Enig i at aktiviteten har vært veldig lav i det siste, men folk svarer som regel hvis det kommer inn spørsmål.

EDIT: Q/A a-la stackoverflow o.l. høres forsåvidt bra ut, men forum tiltaler meg i grunn mer.
WP eller lignende til guides er jeg helt for.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
15-06-2011, 23:51
Framtiden
[quote name='krizze' timestamp='1308075057' post='5765']
WP eller lignende til guides er jeg helt for.
[/quote]
Kanskje bloggen(e) kan brukes til guides?
16-06-2011, 19:19
Framtiden
^ Enig!
Visit this user's website Find all posts by this user
16-06-2011, 21:27
Framtiden
La ut en blogg med WMC/GET-guiden som lå ute HER.
19-07-2011, 11:57
Framtiden
Mitt forhold til MSPC er som følger:

Jeg slet i ett år (!) med å få GET Kabel til å kjøre på WMC.
Mange av de siste innspillene jeg trengte fikk jeg fra folk fra MSPC.
(Svingen bla. og et par til)

Da jeg endelig fikk det til å kjøre laget jeg GET/WMC/TVSource guiden på Wikien.
Den var veldig populær...
(Jeg merker det fordi det er stadig folk som spør etter den. -særlig folk som finner den amputerte guiden på AVForum:
http://avforum.no/forum/digitalt-bakkene...nter.html)

Da wikien forsvant fikk hele MSPC en alvorlig knekk.
Jeg sender fremdeles folk som spør om den til MSPC med beskjed om å be om tilgang til Gråsonen.

For meg kunne vi ha flyttet hele gjengen fra MSPC til Avforum eller et annet sted.
- Problemet med det er at enkelte vil mene at GET løsningen er på kanten av det lovlige og stenge/sensurere tråder.
- Det andre problemet er (som Svingen påpeker) at dersom denne løsningen blir ALTFOR populær så vil muligens GET gjøre endringer som umuliggjør denne. (Ville ikke forundre meg ett sekund)
- Det siste problemet er selvfølgelig at en på AVforum vil få støyen fra alle mulige grønnskollingen som skal ha svar på masse fingertrøbbel, men det kan en jo leve med...

Det vi trenger er et sted der vi kan snakke om ting som er litt på kanten og der en treffer folk som har peil. Om dette er MSPC eller et annet sted er det samme for meg bare vi får med oss folkene herfra.

Fermate
19-07-2011, 20:08
Framtiden
[quote name='fermate' timestamp='1311069438' post='5805']
Da jeg endelig fikk det til å kjøre laget jeg GET/WMC/TVSource guiden på Wikien.
Den var veldig populær...
(Jeg merker det fordi det er stadig folk som spør etter den. -særlig folk som finner den amputerte guiden på AVForum:
http://avforum.no/forum/digitalt-bakkene...nter.html)[/quote]
Er det samme guide som en vennlig sjel har lagt i en bloggpost her?
19-07-2011, 22:05
Framtiden
[quote name='tingo' timestamp='1311098894' post='5806']
Er det samme guide som en vennlig sjel har lagt i en bloggpost her?
[/quote]
Ja
24-07-2011, 23:39
Framtiden
[quote name='fermate' timestamp='1311069438' post='5805']Det vi trenger er et sted der vi kan snakke om ting som er litt på kanten og der en treffer folk som har peil. [/quote]
Er mye enig her - men vi må ikke glemme at alle har vært amatør en gang - og noen er det ennå (f.eks meg selv).
Å kun ha ett nettsted for noen få utvalgte som kan dette, og utestenge resten, vil naturlig nok føre til en særdeles lav aktivitet.
25-07-2011, 14:24
Framtiden
[quote name='Frank' timestamp='1311543563' post='5814']
Er mye enig her - men vi må ikke glemme at alle har vært amatør en gang - og noen er det ennå (f.eks meg selv).
Å kun ha ett nettsted for noen få utvalgte som kan dette, og utestenge resten, vil naturlig nok føre til en særdeles lav aktivitet.
[/quote]

Jeg har aldri sagt at noen skal stenges ute Smile

Tvert imot. Jeg ønsker ikke at noen skal måtte gå igjennom det jeg måtte for å få GET kabel inn på WMC.

Men om amatører skal få hjelp så kan det ikke bare være amatører som diskuterer at alle lurer på det samme.

Det er flere ting jeg fremdeles ønsker meg:
- Å få NewCS til å kjøre som en prosess (så jeg slipper å starte den manuellt i forgrunnen hver gang strømmen har gått)
- Å droppe NewCS helt å la AcamD (eller tilsvarende) lese Smartkortet direkte
- Å klare å kjøre 3 eller 4 tunere samtidig på samme PC (eller fordelt på flere PCer) uten at det begynner å hakke

Så det er bare å brette opp armene og begynne å bidra Wink
25-07-2011, 15:17
Framtiden
[quote name='fermate' timestamp='1311596650' post='5815']
- Å få NewCS til å kjøre som en prosess (så jeg slipper å starte den manuellt i forgrunnen hver gang strømmen har gått)
[/quote]
Kjører du denne på PC? Hva da med å legge den i "Startup/Oppstart"

- Å droppe NewCS helt å la AcamD (eller tilsvarende) lese Smartkortet direkte
[/quote]
?

- Å klare å kjøre 3 eller 4 tunere samtidig på samme PC (eller fordelt på flere PCer) uten at det begynner å hakke
[/quote]
Så du har DVB-C tunere som WMC (? - Eller bruker du annen HTPC SW) klarer å få data/bilde fra.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)