Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Framtiden
29-05-2011, 22:44
Framtiden
Just nu så er det veldig lite action på forumet...
Jeg begynner å lure på om forumet har noen hensikt. Jeg er en aktiv bruker på stackoverflow.com, og jeg lurte på om en slik Q/A løsning kanskje kan være bedre for det vi holder på med.

Hvis vi kombinerer dette med WP (det fins flere QA-løsninger for WP) så slår vi to fluer i en smekk. De som har enkle spørsmål kan bruke QA-løsningen, mens de som ønsker å lage en guide, eller vise hvordan de har satt opp systemet sitt kan få author-tilgang i bloggen (evt. en WPMU løsning elns).

Hva tror dere om dette?
(Hodet mitt er veldig innstillt på dette, så hvis dere ønsker å diskutere dette så er NÅ tiden...)
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
30-05-2011, 11:30
Framtiden
Ser selv at forumet er ganske stille for tiden (desverre).

Det jeg lurer på er tilgang til nedlasting av EPG data og SW for nedlasting. Det må fungere og være lett å få tak i. Hvordan blir det med det?
Er SW utviklingen ferdig slik at det er kun EPG data som er "aktiv" eller er det tanker om videre utvikling?
30-05-2011, 11:34
Framtiden
Hva tenker du på da?
EPG-biten er oppe og går "relativt" stabilt.

Var det annen SW du tenkte på? Foreløpig så er det kun XMLTV som er utdata-formatet, men hvis dere har ønsker om noe annet så rop ut. MCE har jeg ikke klart å fått tak i en god nok beskrivelse på ennå.

-C-
30-05-2011, 20:30
Framtiden
Syns forumet er veldig greit jeg. Har vært en bra måte å "ramle" borti tråder som har vist seg nyttige på et senere tidspunkt. Men dersom det er pga kostnader at det er under revurdering så kan jeg forstå det.
30-05-2011, 21:49
Framtiden
Nei det er ikke pga kostnader. Men alt som hittil fins i forumet passer like bra inn i et Q/A system.
31-05-2011, 14:06
Framtiden
enig med hyp3z - forumet er veldig greit å ha, selv om aktiviteten er lav. Jeg lærer veldig mye nyttig her.
01-06-2011, 18:07 (This post was last modified: 01-06-2011 18:08 by Amatoren.)
Framtiden
[quote name='ChristianW' timestamp='1306748047' post='5736']
Hva tenker du på da?
EPG-biten er oppe og går "relativt" stabilt.

Var det annen SW du tenkte på? Foreløpig så er det kun XMLTV som er utdata-formatet, men hvis dere har ønsker om noe annet så rop ut. MCE har jeg ikke klart å fått tak i en god nok beskrivelse på ennå.

-C-
[/quote]
Tenkte bare på at Micro$oft kommer jo med nye Windows versjoner fra tid til annen. Det gjelder jo å ha SW som går på de forskjellige versjonene. Er ikke programmerer (annet enn litt hobby på LabView) så derfor kan jeg ikke spå om fremtiden. Vet derimot at det ble en del problemer for gamle spill da Vista kom, mens Windows 7 håndterte gamle Window 98/XP spill bedre enn Vista. Derfor lurte jeg på det med nye SW versjoner i fremtiden.

Ellers all honnør til deg/dere som står bak dette systemet. Kjører selv DVBLink for Dreambox på Windows 7 nå og dermed er det perfekt med xmltv formatet. Slipper Bladerunner Pro som jeg brukte for Windows XP med MCE2005.

[quote name='ChristianW' timestamp='1306784996' post='5738']
Nei det er ikke pga kostnader. Men alt som hittil fins i forumet passer like bra inn i et Q/A system.
[/quote]
Hvordan er det med nye spørsmål senere i et Q/A system. Forum med at alle kan bidra synes jeg er fint hvis det lar seg gjøre å få til. Selv om aktiviteten er laber, så er det en form for "sosial kontakt" også.
02-06-2011, 01:08
Framtiden
Svært synd aktiviteten på forumet har stupt sånn. Tror vendepunktet ble nedetiden vi hadde for en stund siden, tap av wiki-en, samt det faktum at HTPC ikke lengre er like "hot".

Personlig synes jeg forumet har livets rett, men det må jo betales - så det kan ikke bare "forlates til egen skjebne".
Visit this user's website Find all posts by this user
03-06-2011, 15:14
Framtiden
Den lave aktiviteten er ikke bare en sesongvariasjon da? For min egen del så blir det mye uteaktiviteter og lite inne nå om dagene.
05-06-2011, 17:38
Framtiden
Det har vært lav aktivitet et par måneder nå...
Det har aldri vært noe spesiellt høy aktivitet, men nå er det veldig lavt.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)