Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CPU valg
30-12-2011, 15:45
CPU valg
Flott, takk for svar.

Interessant å lese at AMD CPU-er kan forårsake feil i opptakene, da jeg mener det også kan gjelde mitt AMD-oppsett. Blir nok bestilling av i5-løsning om ikke så lenge. Har fått Windows-installasjonen akkuratt slik jeg vil ha den etter å ha tuklet med den i ett års tid, så vegrer meg litt for å kjøre inn ny-installsjon av Windows + DVBLink oppsettet.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
30-12-2011, 21:51
CPU valg
Jeg kenner til den vegringen.

Som sagt sliter litt med at noen opptak blir for korte samt noen frysninger. Det tror jeg ligger i EPG feil og Dreambox frys. Hakking i opptak kan jeg ikke huske etter at jeg hver morgen kjører init 6 på Dreamboxene (cron job) og ny HTPC HW. Av og til trenger jeg en power reset på de. Noe snusk der. Tok reinnstallasjon på de uten alle tillegg bortsett fra CCcam og Scam. Vurderer på å forsøke med kun Scam da den skal kunne lese Via*** kortene. Kanskje det er minne lekkasje med CAM bytte eller ved en av CAMene som forårsaker frys/heng.

Regnefeilen på AMD Athlon X2 64 4200+ (tror jeg den heter) fant jeg ut da et EPG program skulle dele 3600 på 60 og påsto at det ble 3600 !!! Det var OK på en laptop med Intel CPU.
Om det er på nyere AMD vet jeg ikke. for Windows XP var det AMD fiks for matte delen av CPUen som måtte lastes ned og installeres. Fant ikke noe slikt for Windows 7 for den gamle CPUen, derfor ble det HW bytte hos meg, Valget ble en i5 for å benytte grafikken på hovedkortet. Tenkte først på en i3, men da måtte jeg ha eget grafikkort. Dermed var den utelukket.
17-02-2012, 23:29
CPU valg
Siden sist har jeg fått inn Core i5 2500k CPU, nytt Asus hovedkort og 8 GB Kingson DDR3 RAM. I tillegg stjal jeg 2,5" disken fra laptopen og puttet den i HTPC'en, noe som gav meg en ganske så mye mer støysvak maskin Smile
Er veldig godt fornøyd med denne hardwaren - den sporadiske hakkingen er for lengst borte. Helt borte.

Og så jeg da, som skyldte på Acamd/Newcs/Get-signalet.... :ph34r:
25-02-2012, 22:23
CPU valg
[quote name='hyp3z' timestamp='1329514180' post='6209']
Og så jeg da, som skyldte på Acamd/Newcs/Get-signalet.... :ph34r:
[/quote]
??

Acamd på PC og NewCS annet sted?
26-02-2012, 14:39
CPU valg
Nei på samme maskin faktisk. Server og klient i ett.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)