Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GET digital kabel og Media Center
03-10-2008, 15:30 (This post was last modified: 03-10-2008 15:32 by fermate.)
Wow! Detet er meget gode nyeheter for meg som snart skal flytte til en GET villa.Se http://mspc.no/board/index.php?topic=256.0Jeg har lest tråden men er ikke helt på nett. Hva skal til for å kjøre Mediasenter & GET ?Jeg har 2 FireTV DVB-C bokser fra før som jeg har brukt på CD, må jeg har en kortleser fra Norsk Tipping?Har du linker jeg kan laste ned SW fra?Inklusive TV packen for Vista (Det var den Betaen som ble stoppet ja?)Jeg vil GJERNE bidra til å teste løsninger for dette. Utstyr er ikke noe problem (jobben betaler Smile )Jeg har ikke testet TV-packen. Hvor mange Tunere kan den ta (om det ikke var GET/dvbsbridge)?Kan jeg kjøre HD gjennom dette oppsettet?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
03-10-2008, 21:40
[quote author=fermate link=topic=163.msg1437#msg1437 date=1223040638]Wow! Detet er meget gode nyeheter for meg som snart skal flytte til en GET villa.Se http://mspc.no/board/index.php?topic=256.0Jeg har lest tråden men er ikke helt på nett. Hva skal til for å kjøre Mediasenter & GET ?Jeg har 2 FireTV DVB-C bokser fra før som jeg har brukt på CD, må jeg har en kortleser fra Norsk Tipping?[/quote]Firedvt dvb-c kortene fungerer fint. Ja, du trenger en kortleser (enten Norsk Tipping sin eller andre varianter).For øyeblikket kjører jeg en løsning med newcs kortserver for linux og kortklient (acamd)+dvbviewer+vista media center på en windows boks. Jeg har ikke funnet en VMC løsning hvor du kan kjøre alt på en windows pc. Problemet er at (1) newcs pcsc ikke fungerer for meg under windows og (2) andre softcammer (ndscam) ikke fungerer godt under dvbviewer. Ergo:- Så lenge du ønsker å kjøre vista media center så må du installere kortserver under linux. Dette er altså litt jobb og ikke for de mest skvetne. - Hvis du benytter MediaPortal i stedet, så fungerer ndscam fint og du slipper unna linux. Men endel (deriblant jeg) synes MediaPortal er for ustabilt for en 24/7 mediapc.Men dette kan jo fort endre seg. Kanskje noen andre her har fått newcs-pcsc til å funke under win?
Quote:Har du linker jeg kan laste ned SW fra?Inklusive TV packen for Vista (Det var den Betaen som ble stoppet ja?)
Du finner lenker til programmene bl.a. på http://www.dvbn.happysat.org/ Ellers så finnes det noen arkiver rundt omkring,http://www.skystar.org/arsiv/index.php?dir=plugins/http://www.dvbsoft.net/download.phphttp://www.dvbskystar.com/down_softcam.html
Quote:Jeg har ikke testet TV-packen. Hvor mange Tunere kan den ta (om det ikke var GET/dvbsbridge)?
Tja, vet ikke hva som er max antall, men 2-3 bør vel gå bra. Men merk at dvbsbridge støtter kun 1 for øyeblikket.
Quote:Kan jeg kjøre HD gjennom dette oppsettet?
I utgangspunktet støtter ikke TV pack HD. Men hvis du sjekker rundt på thegreenbutton.com så vil du finne løsninger som omgår dette. Jeg er usikker på om dvbsbridge støtter HD.
03-01-2009, 16:28
Jeg får 87 av 127 kanaler. (Mangler alle de jeg trenger som NRK, TV2 osv Smile Finnes det noen oppdatert frekvensliste ? Bruker Get-Oslo-sentrum.dvbc
03-01-2009, 18:18
Jeg har en channels.conf med over 200 kanaler og services. Brukte dvbscan opp mot en frekvensliste jeg fant her på forumet.
05-01-2009, 17:25
[quote author=xyplex link=topic=163.msg1254#msg1254 date=1218737020]Hei,jeg kan bekrefte av Get digitaltv fungerer fint i Mediaportal, med Floppydtv dvb-c kort + Norsk Tipping smartkortleser.[/quote]Hadde for et par år siden digitalt kabeltv fra Get men dekoderen var uten noe kort/kortleser. Er dette noe som er spesielt for Oslo området eller er det noe nytt de har kommet med?
07-03-2009, 23:57 (This post was last modified: 08-03-2009 01:50 by fermate.)
[quote author=xyplex link=topic=163.msg1444#msg1444 date=1223062808]- Så lenge du ønsker å kjøre vista media center så må du installere kortserver under linux. Dette er altså litt jobb og ikke for de mest skvetne. - Hvis du benytter MediaPortal i stedet, så fungerer ndscam fint og du slipper unna linux. Men endel (deriblant jeg) synes MediaPortal er for ustabilt for en 24/7 mediapc.Men dette kan jo fort endre seg. Kanskje noen andre her har fått newcs-pcsc til å funke under win?[/quote]Ja Mediaportal er for utabilt for meg. Ønsker å kjøre en Mediasenter server i kjelleren med 3 Tunere. (Så DVBviewer er heller ikke for meg)Jeg har jobbet med IT i 25 år men er helt blank på Linux så jeg tror ikke noe Softcam under Linux er noe å begynne på for meg.Hva med en "HardCAM"? Finnes det ikke noen NDS CAMer som en kan "sette inn" riktig parings data i?Jeg er villig til å være prøvekanin for en slik løsning. Har muligheter til å handle hardware "gratis og ubegrenset" gjennom jobben for testing.Noen forslag?
08-03-2009, 12:39
Hei,jeg testet en Dragon/T-rex hardware Cam for en tid tilbake, men fikk ikke dette til å fungere med Get.
08-03-2009, 20:44
[quote author=fermate link=topic=163.msg2564#msg2564 date=1236463024][quote author=xyplex link=topic=163.msg1444#msg1444 date=1223062808]- Så lenge du ønsker å kjøre vista media center så må du installere kortserver under linux. Dette er altså litt jobb og ikke for de mest skvetne. - Hvis du benytter MediaPortal i stedet, så fungerer ndscam fint og du slipper unna linux. Men endel (deriblant jeg) synes MediaPortal er for ustabilt for en 24/7 mediapc.Men dette kan jo fort endre seg. Kanskje noen andre her har fått newcs-pcsc til å funke under win?[/quote]Ja Mediaportal er for utabilt for meg. Ønsker å kjøre en Mediasenter server i kjelleren med 3 Tunere. (Så DVBviewer er heller ikke for meg)Jeg har jobbet med IT i 25 år men er helt blank på Linux så jeg tror ikke noe Softcam under Linux er noe å begynne på for meg.Hva med en "HardCAM"? Finnes det ikke noen NDS CAMer som en kan "sette inn" riktig parings data i?Jeg er villig til å være prøvekanin for en slik løsning. Har muligheter til å handle hardware "gratis og ubegrenset" gjennom jobben for testing.Noen forslag?[/quote]Det finnes CAM's som støtter NDS kryptering som GET bruker.Utifra docs jeg har lest er dette bra knotete og vanskeligere en softcams.Men du fikser sasc-ng/newcs hvis du bare har riktig innstilling.Siden du har misset linux de siste 25 årene, er jeg sikker på at du vil ha nytte av erfaringen uansett.Brannmurer, trådløst, NAS etc kjører som regel linux i bunn, og det er greit å kunne "navigere" rundt.
11-03-2009, 16:42
[quote author=obergeru link=topic=163.msg2150#msg2150 date=1230992891]Jeg får 87 av 127 kanaler. (Mangler alle de jeg trenger som NRK, TV2 osv Smile Finnes det noen oppdatert frekvensliste ? Bruker Get-Oslo-sentrum.dvbc [/quote]Jeg opplevde samme scenario da jeg skulle konfigurere Media Portal TV Server første gang. Omtrent alle kanaler i standardpakka manglet. Jeg åpnet dvbc-fila i notepad, la inn én og én frekvens mm. manuelt i konfiguasjon av TV Server og kjørte manuell scan. Til slutt dukket alle kanalene opp.
13-03-2009, 03:59 (This post was last modified: 20-03-2009 15:34 by oys.)
[quote author=t1ger link=topic=163.msg1352#msg1352 date=1222075036]Er det med Eurosport HD ? Evt noen som har denne ? Jeg mangler den nemmelig.Hva med å lage en channels.conf, samt uttak av sql tabel slik at man kan få inn denne på 2 sek ved nyinstall ?[/quote]Her er oppdatert channels.conf og initial-tuning-data. Burde egentlig legges til i cron.time w_scan -a 0 -fc -t3 -F -x > /etc/initial-tuning-data.txttime scan /etc/initial-tuning-data.txt >/etc/channels.confTenkte jeg skulle oppdatere og rette opp litt i guiden når 9.04 kommer ut i slutten av neste måned.Edit:filene var vist tomme. Fikset det og forandret på parameterene til scan og w_scan.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)