Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvordan få ett mest mulig stabilt HTPC-nettverk?
16-07-2008, 16:53
Er det noen som har testet ut forskjellige nettverksoppsett? Jeg har endel maskiner i nettverket noe som gjør at belastningen på nettverket blir såpass stort til tider at det går utover trafikken fra TV-serveren til HTPCene.Jeg skulle gjerne skillt ut HTPC-delen i ett separat nettverk med følgende maskiner: - HTPC 1 - HTPC 2 - TV-Server - FilserverMen problemet da blir at jeg må fortsatt ha internett på HTPCene for å se på f.eks. FXTV.no samt at jeg trenger kontakt mellom nedlastingsserveren og filserveren.Er det noen som har vert borte i ligndende problemer og har funnet en god løsning?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
17-07-2008, 01:24
Støtter switchen din VLAN ?Ellers har du jo QOS..Hva med dobbel kabling/nettverkskort ?
17-07-2008, 15:46
Bruker bare enkle Netgear switcher, så tror ikke de støtter Vlan.Har tenkt litt på dobbel kabling ja, tidligere har jeg tenkt på å bare kjøre det til filserveren, men etter å ha tenkt litt på det så tror jeg det enkleste hadde vert å kjøre det til nedlastings/databaseserveren. Da kan jeg bruke remote desktop til å styre nedlastinger og flytte over ferdig nedlastet materiale.Samt en pc-router som deler internett til to forskjellige nettverk. "Husnettverket" og "HTPCnettverket"
18-07-2008, 11:34
Bruk en linksys boks med noen god uoffisiell firmware ?
18-07-2008, 12:36
DDWRT?
Visit this user's website Find all posts by this user
18-07-2008, 18:30
Hvor mange er det som bruker nettverket? Hvis du kjøper en god gigabit switch og passer på at alle maskinene kjører på gigabit. Klarer du virkelig å makse ut linjene sånn at det er nødvendig å ha eget nettverk for TV systemet?
18-07-2008, 22:30
Vi har 8-15 maskiner avhengig av hvor mange laptopper som er på. Og å benytte en Linksys med Vlan funksjon vil vel ikke øke kapasiteten i nettet? Den setter vel bare opp "psykologiske" skiller.
19-07-2008, 00:48
Er det WLAN alle bruker og som blir begrensningen ?
19-07-2008, 20:11
Internettlinja har for dårlig kapasitet med sine 4Mbit (meste jeg kan ha når jeg bor nesten 4km fra sentralen), men har også problemer med LAN-kapasiteten mellom TVserver og HTPCklientene når trafikken står på som verst. Får se om problemene fortsatt er der etter en opprydning og restukturering. Kjører LLF på endel av maskinene nå, og kommer til å kjøre en ren installasjon med RC2 i løpet av neste uke.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)