Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MediaPortal RC3 oppsett med DVB-S2
16-10-2008, 18:59
Mens jeg venter spent på j0achim sitt oppsett vil jeg prøve å finne utav enkelt ting selv ;DHar lagt inn MP RC3, men etter som jeg har skjønnt har det enda ikke kommet noen svn builds til denne enda. Men uansett så kan jeg jo prøve å få inn kanaler etc tenkte jeg.Så når jeg er inne på server conf og går inn på tuneren min og vidre til LNB Setup;Her har jeg hukket av for 2 stk. SAT#1 og 2. På DiSEqC har jeg valgt standardverdi "None", samme på band hvor jeg har valg "Ku-Linear (Universal)", og hver av satellittene til henholdsvis 0,8°W Thor 3/5 og 4,8°E Sirius 2 (Trodde det skulle være Sirius 4, menmen).Får ikke inn noen kanaler, men i ProgDVB får jeg ihvertfall inn CanalDigital. Mistenker at tallerkenen er litt utav posisjon, får jeg får en del digital hakking med jevne mellomrom når jeg ser m/ProgDVB på CD.Ser også en spennende/skuffende funksjon i bunnen av skjermbildet som kan hukkes av for "Enable DVB-S2 tuning features....), men den er visst bare støttet av Hauppauge og FireDTV, og jeg sitter med en TerraTec. Vil det si at jeg ikke kan få inn HD-kanaler?
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
17-10-2008, 17:40 (This post was last modified: 17-10-2008 17:44 by j0achim.)
Hei enda en uke har gått hvor jeg har hatt lite tid til data, men satt forrige helg og febrilsk prøvde å få opsettet mitt til å fungere.Jeg vet ikke om RC3 er det rette å gå for enda, mtp MDAPI, plugins osv... Jeg kunne værtfall ikke få det til å fungere som det skulle. Jeg skal ikke si jeg ikke fikk bilde, men kvalitet over oplegget var det ikke. Altså hadde veldig mye problemer hvor Kort-klient hentet nøkkel fra Kort-server, men ikke brukte denne. Jeg prøvde samtlige kobinasjoner av NewCS (Kort-server), WinCSC (Kort-klient) og MDAPIFilter (aktiverer softcam støtte i MP).Har heller ikke fått oplegget mitt til å fungere godt nokk med RC2 heller så problemet kan ligge en annen plass. Jeg tenkte å erstatte kort-leseren min idag, siden vi hadde en (Norsk-tipping) liggende.Siden jeg ikke har fått tingene mine til å fungere føles det litt rart å laste opp en guide (kan en kalle det en guide når en ikke selv får det til å fungere som det skal?) på hvordan en skal feile, jeg tenkte å laste opp det jeg har til nå uten hvordan tingene skal settes opp, hvor en finner liste over hva en tenger og linker til de forkjellige programmer/plugins. Og litt generelt om MediaPortal / MDAPI.Det som er lit rart er at jeg alltid bruker ProgDVB for å teste plugins først (lettere og raskere), og jeg får allt til å fungere 100% der uten problemer, men i MediaPortal blir det problemer.
Find all posts by this user
18-10-2008, 11:35
ok, var litt redd for det med RC3. For min egen del så får jeg det ikke problemfritt til i ProgDVB heller. Det eneste plugin'et jeg bruker der er WinCSC, men hver gang jeg bytter kanal så må gå inn på WinCSC GUIet og diable og så enable plugin'et for at det skal virke, og det er VELDIG tungvindt. Regner med at jeg vil få samme problem om jeg skulle tatt i bruk MediaPortal, og antageligvis enda mere tungvindt siden WinCSC GUI ikke er like lett tilgjengelig via menyer...
18-10-2008, 14:16 (This post was last modified: 18-10-2008 18:29 by j0achim.)
Hvilken versjon av WinCSC bruker du, du sa du måtte disable / enable mellom hver kanal skift.Jeg hadde nemlig det samme med en versjon jeg prøvde.En ting til, hvilekn versjon av NewCS bruker du? En ting jeg ligger merke til med versjon 1.62 er at hvis jeg velger update på porten i WinCSC så er det noen ganger den blir failed og andre ganger ikke. Jeg skal prøve med litt forskjellige servere idag å se om det kan ha noe utslag.
18-10-2008, 16:22 (This post was last modified: 18-10-2008 16:33 by j0achim.)
Føler det er litt bad mojo og skrive at nå funker det.Men jeg tror jeg har funnet ut av det nå.Steg 1: Innstaller RC3Steg 2: Set Cam enabled. og sett "this channel can decode 1 (eller flere) channels...."Steg 3: Innstallert MDAPIFilter pack 2.2.Steg 3.1: Se quote fra DVBN Forumet på bunnenSteg 4: Sørg for at du kan se FTA channels.Steg 5: Konfigurer, WinCSC, klikk på verktøyet i configurasjons vinduet. fjern hakene fra seksjonen "Auto :: Try next server when" "Login errors", "Keys missing", "Successive Errors".Steg 6: kos deg å se på tv, nå vil soctcammen fungere på samme måte som vanlig cam, om den ikke får key med en gang står den å idler til den får key, så noen ganger kan det ta noen extra sekunder før det kommer bilde Smile
Quote:Just to clear things up regarding rc3 + mdapi.Ex. "MDAPICards.xml"EnableMdapi="4"in setupTV-edit card section;* enable CAM for the card.* set the CAM limit to 4 as specified in the EnableMdapi key in the "MDAPICards.xml" file.so in other words CAM limit and the EnableMdapi has to match 100% otherwise tvserver is unable to figure out when the mdapi dvb card is busy and not being able to decode any more channels.
19-10-2008, 12:51
Hei!Har du linkt til siste quote?
19-10-2008, 14:07
Spørsmål:- this channel can decode x channels, hva betyr den verdien, regner med det har noe med hvor mange tunere eller hoder jeg har på tallerknen? Du sier verdien 1 i ditt eksempel mens eksemplet fra DVBN Forums sier 4...?- Hva er FTA Channels?- Hvor finner jeg MDAPICards.xml? har søkt igjennom maskinen uten hell, selv om jeg har startet opp programmet og ser DVB(MDAPI) trayiconet...- Hvor skal jeg legge inn WinCSC PlugIn'et? I "C:\Programfiler\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\Plugins" regner jeg med, men må bare være sikker...Takk for hjelpen så langt. føler meg veldig nærme nå...
19-10-2008, 14:57
Hei igjenn!Inne i folderen MediaPortal TV Server skal det ligge en folder som heter MDPlugins, om denne ikke existerer er det bare å lage den. MDAPI kjører bare plugins fra denne folderen.Først når du kommer inn i denne ligger det noen filer bladt annet MDAPICards.xml, og en folder som heter det samme som DVB kortet ditt, inni denne skal du ligge WinCSC plugin, når du har prøvd å se en kanal skal du trykke i det nye tray ikonet, og velge WinCSC -> Monitor.FTA channels er Free To Air channels, altså de som kommer opp som grønt i MediaPortal.
19-10-2008, 20:54
Takk så mye j0achim, nå virker det jo Big Grinmå finpusse med litt EPG og sånt nå da...
20-10-2008, 00:36
Hmm, et lite problem her. HD kanalene virker ikke. Har prøvd med MPV og Cyberlink MPEG-2 codec uten hell. HD bruker kanskje ikke MPEG-2?Jeg får lyd, men sort skjerm. Når jeg minimerer TV og blar i menyene blir også bildet sort (Ikke menyen men TV).
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)