Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nor Icon pack, Tv Logo Colorizer - generer dine egne logoer med ønsket farge!
21-10-2008, 20:34 (This post was last modified: 30-11-2009 13:19 by j0achim.)
[size=14pt]Velkommen![/size]Ny oppdatering nå!!Har satt sammen en kjekk applikasjon som genererer logoer utifra farget bakgrunn (denne er dynamisk), Skygge layer, og logo layer.En kan ligge til så mange loger en vil, ligg dine logoer i mappen Data\Inn og en kopi av filen inkludert farget bakgrunn og skygge blir inkludert i Data\Out. Nå en genererer filer blir det laget en bakup mappe av de gamle filene. En kan også bruke en egen farge om ønkselig. [Image: 319585.jpeg]
Om du vil ligge til dine egne loger må disse være av størrelse 128x128 og være lagret i .png format.Det følger med ca 80 logoer i den følgende versjonen. Disse er av ymse kvalitet, skal prøve å fikse disse etter beste evne.[size=15pt]For å laste ned Tv Logo Colorizer se nederst i denne posten.[/size]Hjelp for Tv Logo Colorizer:
  • Q: Hvordan ligger jeg til mine egne loger?
  • A: Dette gjøres enkelt ved å ligge de i folderen Data\Inn

[br]
  • Q:Hvordan kan jeg ligge til flere farge paletter?
  • A:I mappen Data\Default ligger det en fil color.ini åpne opp denne. Du kan ligge til din egen seksjon

Code:
[Min Farge]from=FFFFFFto=FF0000
    neste gang du starter Tv Logo Colorizer kan du nå velge fra listen "Min Farge" og du vill nå se farge palleten du laget.

[br]
  • Q: Kan jeg bytte ut skyggen med noe annet?
  • A: Ja, denne kan gjøres ved å gå inn i mappen Data\Default og enten bytte eller endre filen shadow.png.

Oppdateringer:
  • 07.01.2009 - Oppdatert noen loger. Lastet opp egen pakke med disse. (Logoer.zip)

Orginal post Wrote:Den orginale posten er fjernet for det ble så rotet å lese.
Ser du ingen filer? Login så befinner de seg like under Smile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
21-10-2008, 21:49
Jeg har lett etter dette selv. Fant en svensk, men denne mangler jo selvsagt mange ikoner for oss. Men da tenker du på ikoner som står i kanallisten?Personlig så ville jeg foretrukket spreke farger i dem for å lettere kunne identifisere kanalen, men kan jo selvsagt gi dem et glasslook ved å legge over en semitransparent hvit layer. Hvor lagres disse bildene, og hvordan fungerer navngiving av bildefilene? eller settes de opp i
Visit this user's website Find all posts by this user
21-10-2008, 22:36
Ikonene trenger bare å hete det samme som kanalen heter i MediaPortal TV Server.f.eks i MediaPortal: MTV (N) ---> ikon: MTV (N).pngI Vista ser path ut som dette: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\tv\logosHar prøvd med fargede ikoner, og de ble fort seende lit jalla ut, pga den lille størrelsen på de. Men da la jeg ikke så mye tid ned i det heller.
21-10-2008, 22:51
Vet ikke om dette er hva dere var ute etter, men her er en side med de fleste logoene.http://www.lyngsat-logo.com/tv/n_12.html
21-10-2008, 23:16
Takker så mye for den linken, noen gode ikoner å jobbe utifra der Smile
21-10-2008, 23:49
Jeg kom på noen logoer jeg brukte før da jeg lekte meg litt med samurize, disse ser jo bra ut, fått snikret sammen en pakke med de kanaler vi har her i ett theme som dette:[Image: norwegianTVicons_preview.jpg]
21-10-2008, 23:58
Hvis du ordner en norsk pakke med den kvaliteten hadde det vært helt ypperlig. Ser veldig pent ut Wink
22-10-2008, 00:08
Noe for mythtv her ?Auto greia tar jo kun en 20-30% av kanalene.
22-10-2008, 00:23
Første forrsøk på å replikere ikonene i bilde over :)de runde kantene forsvinner pga bildr.no gjør alle bilder om til .jpg, så transparent blir svart.[Image: 274610.jpeg]
22-10-2008, 00:36
Looking good!Kanskje litt vel shiny?
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)