Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mediaportal boks vs Canal Digital HD-PVR
23-10-2008, 16:06
Jeg ønsker meg en enkel HD-PVR. Canal Digital sin HD-PVR (kabeltv) koster 2990,-.Klarer jeg å bygge en Mediaportal-boks for den prisen?Hvordan er det med avspilling av 1080p h264 i windows for tiden? Jeg ønsker jo å ha denne boksen så stille som mulig.Jeg får klare meg med en tuner foreløpig (har en floppydtv med conax cam).-C-
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
23-10-2008, 16:17
1080p h264 fungerer utmerket under windows med dxva akselerasjon fra de nye ATI skjermkortene.Dette oppsettet klarer _nesten_ å matche prisen. Sikkert mulig å få det billigere med et annet kabinett, men dette kabinettet inneholder irmottaker og strømforsyning:http://prisguide.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=85327
23-10-2008, 16:59 (This post was last modified: 23-10-2008 17:21 by j0achim.)
Du får jo ikke ekte 1080p ut av en CD HD-PVR. Siden HD sendinger er 720p om ikke 1080i (som er basicly det samme)Men tilbake til saken, skal være fullt mulig å bygge en helt grei Media PC til den prisen.Jeg kjøpte nettop:Hovedkort Asus M3A78 - Integrert med: HDMI, S/PDIF, GF8200.CPU - AMD AM2 X2 6000 @ 3Ghz.Minne - 2Gb DD2 PC6400.For disse delene betalte jeg 1700,- Kr.Og skaffe kabinett og PSU og noe annet snax ett ekstra DVB kort. Eller tilogmed HTPC kabinett og PSU er mulig for 1100 - 1200 kr. Og en billig Harddisk.Og du trenger ikke skjermkort for å kjøre HD, siden skjermkortene per dags dato ikke tar seg av jobben å dekode HD sendinger. (det er derfor en trenger Multi Core minimum 2,5 Ghz for å se HD sendinger.)Min handlevogn her.PSU ble ganske billig (for å holde så nært som 3000 med HTPC kabinett), selv kjøper jeg alltid noen jeg vet er gode. Corsair sine er ganske gode og koster ikke så veldig mye. Bruker selv denne modellen i min maskin, og er veldig forrnøy med den.
23-10-2008, 19:38
Quote:Og du trenger ikke skjermkort for å kjøre HD, siden skjermkortene per dags dato ikke tar seg av jobben å dekode HD sendinger.
Huh?
Wiki om DXVA Wrote:DirectX Video Acceleration (DXVA) is a Microsoft API specification for the Microsoft Windows and Xbox 360 platforms that allows video decoding to be hardware accelerated. The pipeline allows certain CPU-intensive operations such as iDCT, motion compensation, deinterlacing and color correction to be offloaded to the GPU. DXVA 2.0 allows more operations, including video capturing and processing operations, to be hardware accelerated as well.
De fleste nyere GFX dekoder HD.
Visit this user's website Find all posts by this user
23-10-2008, 21:18
[quote author=ChristianW link=topic=273.msg1609#msg1609 date=1224770819]Jeg ønsker meg en enkel HD-PVR. Canal Digital sin HD-PVR (kabeltv) koster 2990,-.Klarer jeg å bygge en Mediaportal-boks for den prisen?Hvordan er det med avspilling av 1080p h264 i windows for tiden? Jeg ønsker jo å ha denne boksen så stille som mulig.Jeg får klare meg med en tuner foreløpig (har en floppydtv med conax cam).-C-[/quote]Du får det du betaler for Smile, men det er utrolig rimelige GPU'er for tiden.1080P i H264 går som _regel_ greit, men..- Ikke all "Video acc" klarer Matroska filer.- Ikke all "Video acc" klarer alle typer bitrater/format/encodingerSå du bør uansett ha nok CPU pulver for å kunne ta de via SW etter mitt syn.
23-10-2008, 22:52
Mitt inntrykk er at det meste blir HW-aks. av GPU, så lenge det ikke er "ekstern" tekst. (I hvertfall med MP). Om det avh. av codec eller gfx egenskaper (ssv. en kombo) vet jeg ikke sikkert.
Visit this user's website Find all posts by this user
24-10-2008, 09:38
Skjønner ikke hvorfor Matroska-filer skal være værre enn f.eks. en avi-fil med samme innhold. Matroska er jo _kun_ et kontainerformat. Er ikke noe problem å stappe h.264 i en avi-kontainer...*glede seg til den dagen han kan stappe en hel dvd inkl. ekstramateriale inn i _en_ Matroska-fil*-C-
24-10-2008, 13:59
AMD 4850e x2
24-10-2008, 14:06
Jeg er villig til å investere i CoreAVC.Kunne tenkt meg å bygd noe på miniitx platform, men det blir sannsynligvis for dyrt. Spesiellt siden jeg har litt hardware liggende fra før...-C-
24-10-2008, 14:08
http://www.bit-tech.net/news/2008/06/06/...features/1
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)