Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tv_grab_no_icons anyone?
27-11-2008, 12:04
tv_grab_no_icons anyone?
Hei, jeg ser at det finnes en utrolig bra ikonpakke for de norske kanalene i MediaPortal-tråden her: http://mspc.no/board/index.php?topic=270.0 Jeg har også sett et lite perl-skript "grab_icons_no" som funka med MythTV før da vi brukte tv_grab_no som baserte seg på fredag.dagbladet.no, men ikke nå som vi har den mer robuste tv_grab_no_gfeed. Det hadde vært kult å lage en enkel mysql injector som plugger inn ikonene fra Norwegian_Icon_pack2.zip i mythtv-databasen basert på xmltv-infoen som tv_grab_no_gfeed bruker.Finnes dette allerede?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
27-11-2008, 15:32
tv_grab_no_icons anyone?
NonameTV støtter automatisk henting av ikoner. Sjekk http://mspc.no/xmltv/00logos.htmlJeg har ikke gjort noe med akkurat det oppsettet, så alle pathene peker til Mattias' server. Men dere ser oppbygginga... Så hvis noen ønsker å tilpasse de ikonene som er laget til et slikt oppsett så be my guest... Jeg hiver det opp hvis jeg får det...
27-11-2008, 15:39
tv_grab_no_icons anyone?
Ok, dette var ikke så komplisert. Se vedlagte python-skript som tar seg av dette.Skriptet baserer seg på Norwegian_Icon_pack2.zip laget av j0akim i tråden linket til over (takker!).Skriptet tar utgangspunkt i xmltvid'ene som tv_grab_no_gfeed bruker, og oppdaterer ikonene basert på dette. Men det er ikke komplett og har antakelig noen bugs.Det ser ut til å funke for meg med MythTV 0.21.Bruk på eget ansvar!Bare lagre skriptet, gjør det kjørbart og kjør det for dokumentasjon.Tilbakemeldinger og forbedringer mottas med takk!PS: - Jeg savner noen ikoner, f.eks. SVT1 og SVT2. - Skriptet mitt er avhengig av at mappestrukturen i Norwegian_Icon_pack2.zip ikke endres- Det er også avhengig av at filnavnene ikke endres- Det bruker kun .png-filene- Det er skrivefeil i filnavnet "BBC WOLD NEWS.png".- Skriptet burde kanskje heller hete: grab_icons_no, tv_grab_no_icons, grab_tv_icons_no eller kanskje noe helt annet da det faktisk ikke laster ned noen ikoner automatisk...
26-12-2008, 23:41
tv_grab_no_icons anyone?
Ser kult ut, skal teste det på nyåret Smile
04-01-2009, 00:02
tv_grab_no_icons anyone?
Har testet shell scriptet på min mythboks som kjører Fedora 9 og Mythtv trunk version 0.22.20081222-1. Scriptet kjørte fint og importerte inn stiene til logoene for de xmltvid jeg hadde allerede lagt inn i mythconverg databasen.En liten ting som er verd å nevne er at hvis scriptet tv_grab_no_gfeed_icons.sh blir kjørt uten noen optioner så får man feil på linje 177 i scriptet som er start på en rutine for å finne ikonpath. På grunn av denne feilen vil ikke resten av teksten komme frem hvordan man skal kopiere Norwegian_Icon_pack2.zip filen til /usr/local/share/mythtv-icons/ og bruke optionen --iconpath /usr/local/share/mythtv-icons/TV-Logoer/PNG i shell scriptet når man kjører det.[mythtv@mythpc build]$ ./tv_grab_no_gfeed_icons.shtv_grab_no_gfeed_icons by Judhaz version 0.1betaWARNING: This script will edit your MythTV database with no error checking
05-01-2009, 12:54
tv_grab_no_icons anyone?
[quote author=haraldov link=topic=298.msg2157#msg2157 date=1231020160]En liten ting som er verd å nevne er at hvis scriptet tv_grab_no_gfeed_icons.sh blir kjørt uten noen optioner så får man feil på linje 177 i scriptet som er start på en rutine for å finne ikonpath.[/quote]Ah, takk for tilbakemelding. Skriptet er et kjapt hack, og ikke akkurat state-of-the-art... :)Vedlagt er ny versjon av python-skriptet med følgende fix:Rett før linje 177 (i den originale versjonen) har jeg satt inn følgende:
Code:
if (len(sys.argv) < 2): usage()
Husk å kjøre
Code:
chmod +x tv_grab_no_gfeed_icons
før du kjører skriptet:
Code:
./tv_grab_no_gfeed_icons
20-11-2009, 01:20
tv_grab_no_icons anyone?
BUMP
20-11-2009, 21:10
tv_grab_no_icons anyone?
Ja det gjør jeg gjerne Smile
20-11-2009, 21:11
tv_grab_no_icons anyone?
Jeg må bare skaffe meg 8-9 flere postinger for å få tilgang til wikien...
20-11-2009, 21:12
tv_grab_no_icons anyone?
Og siden jeg startet denne tråden, så kan jeg kanskje tillate meg å "spamme" den for å oppnå akkurat det
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)