Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gudefeed er død! Lenge leve Guidefeed!
05-09-2011, 14:56
Hvis vi skal prøve å holde igang en god norsk kilde for epg-data så trenger jeg hjelp.

Jeg er i planleggingsfasen av et nytt innsamlingsrammeverk. Selve grunnsteinene vil være .NET/MSSQL basert (skrevet i C#). Men plugins for import/eksport kan man skrive i ethvert språk som lar seg implementere på DLR (iallefall Ruby og Python, og C#).

Det jeg trenger hjelp til er først og fremst litt tankespinn om hvordan en epg-database bør være bygd opp (det er faktisk ikke så enkelt som "Kanal 1..* Program" Wink )

Etter hvert vil det være mulig å bli "kanal-eier" hvis man kan et språk å lage importskript i Wink

Noen som føler de kan hjelpe? (Samtaler tar vi på IRC eller chatapp.apphb.com etter hvert)
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
05-09-2011, 18:31
Gode nyheter!
PS: Er chatrom på IPB 3.2 Wink

Kanskje verdt et newsletter?
Visit this user's website Find all posts by this user
05-09-2011, 20:18
Var chat på forrige ipb også Smile
05-09-2011, 21:38
I know... Smile
Visit this user's website Find all posts by this user
05-09-2011, 23:44
Ser at guiden tømmes stort sett i samme takt som VISA-kortet - altså alt for fort.

Håper virkelig at noen kan bidra med å berge denne saken - og som jeg tidligere har nevnt, så selv med min stusslige uføretrygd, skal jeg greie å bidra med noen kroner.

Guiden er for meg svært viktig, og om jeg hadde hatt særlig med hår, ville jeg garantert revet meg i det nå Sad
06-09-2011, 08:16
Akkurat nå er det ingen vits med monetær støtte til akkurat EPG-tjenesten. Det måtte i såfall være nok til at jeg kunne hatt det som jobb, og så heldig er jeg nok ikke Wink

Det jeg trenger mest nå er noen å spille ut litt ideer rundt oppbygging av et helt nytt rammeverk.
06-09-2011, 22:11
Hva er "DLR"?
07-09-2011, 09:03
Dynamic Language Runtime Smile
Det er en motor i .NET-rammeverket som støtter dynamiske språk som php, python, ruby etc.
30-10-2011, 20:33 (This post was last modified: 30-10-2011 20:33 by datagutten.)
Hei

Fant dette forumet når jeg googlet etter xmltv feed for national geographic channel.
Jeg tar opp mye med dreambox og bruker et egenutviklet system for å holde orden på opptakene ved hjelp av xmltv fra data.epg.no.
Jeg programmerer php og vil gjerne bidra til å holde tjenesten i gang.
29-11-2011, 19:51
Jeg kan godt bidra med litt tankespinning, men jeg må si jeg synes det er synd å at rammeverket skal skrives i C#. Til tross for Mono, så synes jeg det er en ganske stor begrensning som knytter fetcheren til Windows. Hvorfor ikke skrive hele skiten i ruby eller noe sånt? Nå vet jeg lite om fetcheren og hva evt. plugins skal gjøre, men dersom man lager et api skal det vel kunne brukes hva som helst til å skrive disse pluginsene? (som et argument mot C# og DLR)

Dersom det blir et annet språk, gjerne ruby eller et annet fornuftig scriptspråk, kan jeg også bidra med koding, forståelse og arkitektur.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)