Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvordan scanne kanaler med DVB-C (Knatten/Haneborg Antennelag)
05-12-2008, 04:55 (This post was last modified: 14-01-2009 12:00 by WebKnight.)
Min lokale kabelleverandør (haneborg antennelag) sier at de digitale kanalene ligger åpent i nettet (ingen HD/betalkanaler foreløpig) og at man ikke trenger noe programkort. Ergo har jeg ikke kjøpt dette eller noe cam.Men hvordan kan jeg få søkt opp disse kanalene? Hva trenger jeg av info for å få lagt inn kanalene?Benytter Mediaportal, men har også FireDTV Viewer om det er enklere å ta det via den..Takker for hint og tips angående dette..
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
07-12-2008, 23:14
Jeg har ikke sett verktøy for å lage transponderlister uten å ha noe grunndata. (altså lage frekvensliste)Det du kan gjøre er å høre med dem hva slags frekvenser de ligger på evt spørre en nabo e.l om du kan få få se påhans decoder rundt hva slags frekvenser, symbolrate etc det er snakk om.Hvis dette er forskjelling fra standard Canal Digital kabeltv listen må du manuelt endre den.Her ligger en transponderliste for Canal Digital som du kan teste, evt tilpasse.http://www.kingkarl.net/wp-content/canal-digital.zip
10-12-2008, 01:32
w_scan gjør jo dette (scanner kanaler uten grunndata), men den funker kanskje ikke i windows?
10-12-2008, 02:18
Du har jo ProgDVB og de andre som lar deg gjøre dette i windows land ?
10-12-2008, 03:20
Får opp grei oversikt ved å bruke FireDTV - Står der hvilken frekvens kanalene blir funnet på, så da bruker man bare den i f.eks Mediaportal.MEN. SVT1 og SVT2 får jeg intet bilde på. Disse skal være av kanalene som er tilgjengelig og de markeres også som åpne i MP. Noen ide om hva det kan skyldes.Så er det et par kanaler jeg ikke finner ViaSat4 og CNN. Dvs.finner dem som kodete, men ikke som åpne, som de ifølge kabelleverandøren skal gjøre. Anyone?Ha en god natt Smile
25-12-2008, 23:25
Her er frekvens/signalrate/kodingnrk1
26-12-2008, 15:41
Helt suverent kay, men for hvilken leverandør er dette? Ser de stemmer overens med de jeg har. Og har dy lyktes å få inn Viasat4 og CNN? Vet du hvor de ligger?
26-12-2008, 16:06
Det er til knatten. Viasat4 og CNN har jeg ikke tatt inn, prøvde ut dette i går så har ikke testet så mye. Jeg har ikke firedtv, men terratec usb sak. Den er treg til å tune kanaler og litt ustabil på søk i mediaportal. Det har så langt dukket opp ett problem, kanaler som f.eks. discovery og eurosport som sender i flere språk. Der kan jeg velge mellom norsk eller svensk. Men hvis jeg velger norsk hører jeg både norsk og finsk, og hvis jeg velger svensk hører jeg både svensk og dansk.I tillegg prøver jeg å finne ut om Canal Digital sine kodede sendinger også sendes på samme standard, med orginaltuner fant vi ikke dem, kun de åpne og viasat.
26-12-2008, 17:08
Stilig med flere MP brukere som har Knatten - Har hele tida trodd jeg var alene her i verden :)Det er et valg i MP config som gir deg mulighet til å mikse lydspor, dette har fungert noen ganger for meg for å få bort det ene lydsporte, mens andre ganger blir lyden bare grøt..
26-12-2008, 18:25
[quote author=kay link=topic=314.msg2083#msg2083 date=1230300408]Det er til knatten. Viasat4 og CNN har jeg ikke tatt inn, prøvde ut dette i går så har ikke testet så mye. Jeg har ikke firedtv, men terratec usb sak. Den er treg til å tune kanaler og litt ustabil på søk i mediaportal. Det har så langt dukket opp ett problem, kanaler som f.eks. discovery og eurosport som sender i flere språk. Der kan jeg velge mellom norsk eller svensk. Men hvis jeg velger norsk hører jeg både norsk og finsk, og hvis jeg velger svensk hører jeg både svensk og dansk.I tillegg prøver jeg å finne ut om Canal Digital sine kodede sendinger også sendes på samme standard, med orginaltuner fant vi ikke dem, kun de åpne og viasat.[/quote]For å velge lydspor må du aktivere det i MediaPortal Configuration -> Television -> TV Client -> Audio -> Enable AudioDualMono, det aktiverer et mellomfilter som separere f'eks høyre til begge, venstre til begge. Du finner igjen denne menyen når du ser på TV og info knappen + AudioDualMono som gir deg forskjellige valg.Vet at dette skal integreres bedre senere i MP til å gjelde automatisk valg/husk basert på kanal.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)