Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kladd: Init script for newcs/Sasc-ng
08-03-2009, 20:39
Som flere har etterlyst skal jeg få newcs og sasc-ng opp til å kjøre på en ryddig måte.Lager en kladde tråd her der jeg håper alle kommer med innspill.Skisse/Prototype:Init script rekkefølge/etc/init.d/pcscd <- Denne må starte først for å få opp engine som snakker med kortlesern og lager pcsc deamon/api./etc/init.d/newcs <- Her starter vi newcs, da med pid og log styring i standard debian stil.* dvbloopback.ko må være fyrt opp*/etc/init.d/sasc-ng <- Her må vi starte sasc-ng, ta hensyn til antall kort, håndtere feilkilder, pid/log i vanilla ubuntu stil./etc/init.d/mythtbackend <- Her starter mythtv backbone.Annet:dvbloopback modulen må legges på riktig plass og startes på en måte, og riktig antall og mates inn.Hvordan blir rekkefølge ved evt feil ? Hva hvis sasc-ng crasher, hva hvis mythtbackbone tryner etc ?Logrotasjon, hvordan får vi disse med i logrotate magien ?Når du tar en /etc/init.d/sasc-ng restart, så må den også starte om mythbackend'en..Tilsvarende på newcs.Noe jeg har glemt ?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
18-03-2009, 13:47
Ser bra ut det der, har du kommet noe lengere egentlig?
18-03-2009, 17:03
Ikke jobbet mer med det enda, men det blir.Du kan jo se på "bum", så er GUI for å håndtere init script og rekkefølge etc.Meget matnyttig, men mindre du er hardcore unix freak.
19-03-2009, 12:07
Jeg har script for newcs og sasc-ng som funker fint for meg, selv om de kanskje kunne vært forbedret ennå mer.Tror jeg tok utgangspunkt i eksempel jeg fant på nettet et eller annet sted.Kan godt poste dem her, viss det er interesse?
19-03-2009, 13:11
[quote author=bumacas link=topic=402.msg2673#msg2673 date=1237457229]Jeg har script for newcs og sasc-ng som funker fint for meg, selv om de kanskje kunne vært forbedret ennå mer.Tror jeg tok utgangspunkt i eksempel jeg fant på nettet et eller annet sted.Kan godt poste dem her, viss det er interesse?[/quote]Helt sikkert. Selv har jeg lagt til ting på slutten av rc.local, men det er ikke den beste løsningen. Fant en post her som er relevant og ser lovende ut:http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=850722
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)