Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva skal mspc.no være?
10-03-2009, 11:52
Hva skal mspc.no være?
Dette er et spørsmål som går ut til alle våre over 500 medlemmer.[size=16pt]Hva skal vi være?[/size]Foreløpig har vi kun dette forumet, med en kvasi-forside. Og vi har lenge hatt en prosess gående for å få opp en bedre forside, men hva ønsker dere, brukerne av dette forumet, at denne siden skal utgjøre?Skal vi være en tekno-blogg (med fokus på digital-tv/mediesenter selvfølgelig) a'la Engadget?Skal vi holde fokus på forumet, og ikke bry oss så veldig med forsiden?Skal vi bli mer en nyhetsside a'la hw.no?Har dere andre forslag til fokusområder?Svar på pollen samt i tråden hvis dere har andre forslag. Vi vil gjerne høre deres meninger!Christian
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
10-03-2009, 13:19
Hva skal mspc.no være?
Jeg synes fokuset bør ligge på forumet. Man har klart å bygge opp en brukerbase med veldig god kompetanse, særlig innen digitaltv på HTPC.Ulempen med å vokse for fort er at denne kompetansen fort blir vannet ut.
10-03-2009, 14:44
Hva skal mspc.no være?
Jeg er egentlig enig med obergeru. Forumet er det som har bygget denne siten, og det burde ikke byttes ut. Men, jeg synes det ville vært stilig å bygge ut med en teknoblogg også. Vi har allerede noen blog-lignende tråder på forumet, og det kunne vært fint å fått dette organisert som en blogg. Det er også skriverier rundt ny stilig hardware etc som passer bedre i en blogg.Men, forumet må bestå! Smile
10-03-2009, 15:52
Hva skal mspc.no være?
Det er ikke snakk om å fjerne forumet. Det er snakk om hva som skal gjøres for å løfte siden til neste nivå. Forumet er bortimot selvdrevet nå.Det det er snakk om er å lage en "forside", noe som er litt penere enn dette ikke alt for pene forum-designet, og som kan inneholde artikler, guider og kanskje tester... osv.Forumet er uansett hovedpunktet og slik kommer det til å være Smile-C-
10-03-2009, 16:08
Hva skal mspc.no være?
Trenger ikke være en nyhetsside, mer som en informasjonsside tror jeg kunne gjort det godt. Eksempel på innhold: - Info om forskjellige HTPC programmer med linker til hjemmesider. - Guider for installasjon og oppsett av HTPC (f.eks. T1gers guider for MythTV) - Tips om codec kombinasjoner og programvare (TMT, PowerDVD, Virtual Clone Drive osv osv). - Kanskje en plass hvor vi kan dele Vlite presets o.l. - Tester/brukeranmeldelser av HW og SW Noen større nyheter kan selvfølgelig inkluderes, tenker da på f.eks. når det kommer nye versjoner av forskjellig HTPC-programmer som MythTV, XBMC, TMT osv. Men det å legge ut nyheter for nye TV-skjermer o.l. tror jeg ikke er noe poeng i.Fokuset kan og bør fortsatt være på communityet, og forumet, men om man lett og på en oversiktlig måte kunne få tilgang på den gode infoen som ligger på forumet så hadde det vert en fordel.
10-03-2009, 18:22 (This post was last modified: 10-03-2009 18:27 by JEG.)
Hva skal mspc.no være?
Jeg har litt problemer med å se den store forskjellen på "teknoblogg"
Visit this user's website Find all posts by this user
10-03-2009, 20:56
Hva skal mspc.no være?
[quote author=zicoz link=topic=405.msg2603#msg2603 date=1236694117]Trenger ikke være en nyhetsside, mer som en informasjonsside tror jeg kunne gjort det godt. Eksempel på innhold: - Info om forskjellige HTPC programmer med linker til hjemmesider. - Guider for installasjon og oppsett av HTPC (f.eks. T1gers guider for MythTV) - Tips om codec kombinasjoner og programvare (TMT, PowerDVD, Virtual Clone Drive osv osv). - Kanskje en plass hvor vi kan dele Vlite presets o.l. - Tester/brukeranmeldelser av HW og SW Noen større nyheter kan selvfølgelig inkluderes, tenker da på f.eks. når det kommer nye versjoner av forskjellig HTPC-programmer som MythTV, XBMC, TMT osv. Men det å legge ut nyheter for nye TV-skjermer o.l. tror jeg ikke er noe poeng i.Fokuset kan og bør fortsatt være på communityet, og forumet, men om man lett og på en oversiktlig måte kunne få tilgang på den gode infoen som ligger på forumet så hadde det vert en fordel.[/quote]Refleksjon fra meg...Grunnen til at jeg hoppet fra avforum var at jeg savnet tyngde og andre som var bedre en meg å sparre med.Det ble også litt for mye "Jeg har alt for mye spenn og skal bygge noe som er større og latterlig overkill sån at jeg er kongen på haugen"Videre var fokuset på microsoft litt i overkant for meg, samt at forumene er noe leverandørstyrt.Jeg liker de spennede casene vi sparrer med her og at vi har flere tyngre mythtv brukere her.Personlig har jeg ikke så hardcore forhold til hardware, med mindre det er vinklet godt imot HTPC.Ellers poster jeg jo en rekke relevante (ifall for meg) nyheter og bruker en av trådene mine som "blogg" så denne funksjonaliteten er velkommen.Savner verktøy som gjør at jeg enklere kan klippe bilder og lage guides. Det er litt knotete i forumet.Jeg kunne kanskje se for meg mer info om kanaler/tvshow etc, slik at jeg fikk litt tips om hva jeg kunne tape.En siste ting er gfeed/xmltv, la oss ikke glemme at denne burde få sin oppmerksomhet.Ting som vil føre til at jeg mister interessen her:- Leverandører som flagger sin agenda- Sensur av tema soim jeg er uenig rundt. (ikke vært et issue enda)- For få på mitt område (linux/mythtv)- IE only web kode/funksjonalitet- Rettskrivingsnazister. (whaaaatever..)
10-03-2009, 23:50
Hva skal mspc.no være?
Ja, når det kommer til HW så tenker jeg utelukkende på HTPC HW, men på alt fra info som hvilke kabinetter som er greie å bygge til hvilke brikkesett som støtter hva når det kommer til lyd, stillegående PSUer og slike ting. Synest ikke vi skal diskutere hvilket skjermkort som har høyest FPS i Doom II o.l.Er enig i at dette bør være en plass hvor man kan diskutere de mer avanserte tingene, men samtidig så mener jeg at når vi først har denne kunskapen spredd utover forumet så er det en god ide å gjøre denne lett tilgjengelig for nybegynnere. Dette vil igjen også være med på å redusere at de samme spørsmålene dukker opp gang på gang.Liker ideen din om en plass å diskutere og tipse om serier og kanskje også filmer. Men dette er noe som kanskje passer best i forumet. Men kanskje med en mulighet for at en trekker frem en eller kanskje to filmer i måneden som får litt ekstra omtale på fremsiden? Noe ala det de gjør på avsforum? Om det ikke hadde vert for diverse forum så hadde gode filmer som Stardust og Reign over Me flydd langt under radaren for min del, så dette er så absolutt noe jeg kunne tenke meg.
11-03-2009, 00:24
Hva skal mspc.no være?
Det høres mer og mer ut for meg som at vi bør få på plass en wordpress-installasjon. Jeg har knotet litt med det tidligere. Men har ikke fått til å integrere den ordentlig med forumet. Kan se litt mer på den, evt hvis noen har PHP-skills så kan de få hjelpe meg litt WinkNår det gjelder nyheter og blogginnlegg så skal alt være HTPC-relatert. Alle reviews og tester etc skal være vinklet mot HTPC og mediasenter-bruk.Mtp reviews av filmer og kanalomtaler etc så har jeg også gått å tenkt endel på dette, og dette kommer evt til å dukke opp på en søsterside som har svirret litt i hodet mitt en stund, som en utvidelse av Guidefeed. Men dette ligger også litt fram i tid.-C-
11-03-2009, 05:10
Hva skal mspc.no være?
Jeg stemmer for en blogg-guide modell som en bonus til forumet på forsiden. Ser for meg artikler som oppsett fra start til slutt, hardware erfaringer (få til noe bra og oversiktlig her hadde vært kult), oversikt over potensielle kabinetter for stuen, etc.Selv har jeg brukt litt tid på å lage en guide med komplett oppsett med mediaportal, noe jeg selv jobber med og skal bli en guru på Wink Det kan nok sikkert være bra for nykommere, og så endre guiden etterhvert som produktene endrer seg, nye erfaringer kommer inn i bildet etc etc...Når jeg tenker over det så er vel nyheter og blogger veldig likt med kommentarfelter i bunnen, bare at blogger er basert på en persons erfaringer og meninger? Blir vel en blandingssak dette her. Men hvem får poste hva i en ev. blogg?
Visit this user's website Find all posts by this user
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)