Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MDAPI problemer i Mediaportal 1.0
18-03-2009, 01:17
Jeg forsøker å installere MDAPI på Mediaportal 1.0.Det er første gang jeg forsøker dette, dog har jeg kjørt Mediaportal en stund med vanlig CAM i en FloppyDTV-S.Jeg kjører install-scriptet, og filene blir kopiert dit de skal.Ved restart av TV-Server blir MDAPlugin-katalogen laget, og MDAPICards.xml generert i denne katalogen.Ifølge inst.guide skal også MDAPIFilter.log, MDAPIFilter.ini og MDAPIProvID.xml genereres automatisk. Dette får jeg ikke til. MDAPI-Plugin ser ikke ut til å virke, og jeg tror det er fordi jeg mangler config-filene.Gjør jeg noe feil, eller? Har noen vært borti dette?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
18-03-2009, 17:07
Har du sett på en FTA (FreeToAir) kanal etter at du la inn MDAPI?
Visit this user's website Find all posts by this user
18-03-2009, 20:41
Vel, kanskje det er her problemet ligger.Jeg ser nå at kortet mitt ikke er mappet til noen kanaler i TV-Server. Det står med status "Unknown" der det vanligvis står DVBS. Når jeg setter EnableMdapi="0" i MDAPICards.xml og restarter TV-Servicen kommer kortet opp som før, og alt virker som tidligere mot Conax CAM.Jeg plagdes med å få oppretta MDAPlugin-katalogen. Laget den manuelt. MDAPICards.xml ble opprettet når TV-Service ble restartet etter installasjon av MDAPlugin.Her finner jeg kortet mitt med Name="FireDTV BDA Receiver DVBS", og dette er visstnok normalt.Jeg lager en katalog under MDAPlugin som heter det samme, og legger WinCSC inn her.Når jeg så restarter TV-Service får jeg samme problem som over, nemlig at Floppy-kortet krasjer.Jeg får da IKKE kjørt igang noen FTA-kanaler.....og dermed ingen filer?
18-03-2009, 20:54
Når jeg sjekker error-loggen til TV-Serveren finner jeg dette:2009-03-18 19:10:33.640625 [TVService]: mdplugs:Add mdapifilter0 returns:0x800040032009-03-18 19:10:33.640625 [TVService]: Exception
18-03-2009, 22:22
Kjørte Dependency Walker på mdapifilter.ax.Jeg manglet msjava.dll fullstendig. Installerte javaRE, og det fikset den biffen.Nå er MPR.DLL rødfarget, men tilstede.Dette var/er nok problemet mitt. Noen som vet hva som er gærnt når MPR.DLL er rød? Evt hvordan den fikses...?
19-03-2009, 14:10
Hvilket OS kjører du. Vista har litt problemer da den har en annen service policy.Kommer med en vistatrayicon.bat fil som skal fikse denne (også kan man sette -debug på tvserver servicen, bare delvis fiks).Hvis du kjører 64bit kan det være litt kluss, da måtte eg kopiere alle filene til tvserver mappa, deretter kjøre regsvr32 på mdapifilter.ex (tror eg den hette). Også siste version av mdapi måtte eg gjøre dette på 32 bit.Og en siste bit: Du må prøve å preview en kanal i tvserverconfigmanager før mappene og filene blir opprettet. Så må du konfiguere dem. (Den må ha en init/første gang kjøring fra tvserver)Ok: så du kanskje hadde fiksa det, men poster hvis noen andre har noen lignede problemer..
19-03-2009, 18:29
Takk for svar Alvis. Jeg kjører XP MediaCenterEdition 2005. Den skal vel være ganske kurant.Jeg lurer på om den MPR.DLL-fila kan være nyere enn resten, om det er noe som feks fulgte med .NET 3.0 eller noe slikt. Jeg skal prøve å erstatte den med en fra nettet for å se om det løser problemet.Joda, har skjønt det der med preview. Kom bare aldri så langt pga at MDAPI krasja kortet mitt. ::)Poster resultatene....
19-03-2009, 19:52
FOrsøkte å erstatte MPR.DLL fila, men det ble ikke bedre.Jeg får følgende melding i Dependency Walker:"Warning: At least one module has an unresolved import due to a missing export function in a delay-load dependent module."Så er MPR.DLL farget rød. Kanskje dette ikke gjør noe? Kanskje problemet er noe annet?
20-03-2009, 01:56
Jeg kan bekrefte at MDAPI fungerer med 1.0 uten SVN, men kan ikke hjelpe deg så mye siden det er en stund siden jeg holdt på med dette og jeg ikke har mediacenter maskinen min tilgjengelig nå... Burker selv Vista x64, og fikk det til der etter å ha skrevet om installasjonsfilen (tror det var en .cmd fil, bygget opp på samme måte som en .bat fil ihvertfall...).
Visit this user's website Find all posts by this user
20-03-2009, 08:18
Takk! Da vet jeg ihvertfall at MDAPI skal funke mot MP 1.0. Da må jeg bare finne ut hva som krasjer tuner-kortet mitt.Jeg tror installasjons-scriptet funker fint hos meg. Det finner bare hvor TV-Server ligger, kopierer inn mdapifilter.ax og dll-filer til denne katalogen. Så legger den inn mdapifilter.ax i registret. Det ser ut til å funke greit.Hvor hentet du MDAPI-filene fra? Kanskje jeg sitter med en versjon som er litt guffen...
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)