Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linux MCE og Technisat HD
19-04-2009, 23:42
Pussler med planer om HTPC.Har noen spørsmål i så måte, har CD HD pakke og vil slevfølgelig kunne se på denne.Linux MCE har en "nice" funksjon "follw me" der du kan bruke fjernkontrollen for å få tv bilde til å følge deg i de forskjellige sonene i huset.Vil bygge en Master PC i stua og noen klienter ala EEE pc på kjøkken og barne romTanken var å ha 2 Technisat kort i "Master PC" Kan disse kortene brukes under Linux?Er det mulig å "låse" kortet til en sone slik at ungene ikke kan skifte til "Paradise Hotel" midt unde CL finalen mellom Manchester UTD og Chelsea
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
20-04-2009, 23:34
Burde vel gå bra men.- Tror ikke driverne er med, så du må legge inn de selv. Det er litt pes med S2 støtte, men gjennomførbart.- Funker fint å ha 2 tv kort, samt bruke dreamboksen som kortserver der du deler kortet fra.Litt usikker på om du kan låse kortene/barnesikring, men ser for meg at du kan løse det på en måte.Mythtv som Linux MCE bruker i bunn har støtte for sån foreldrekontroll og du kan sette prioritet på kortene.Har du erfaring fra linux fra før ?
23-04-2009, 07:23
Erfaring og erfaring....Har instalert og brukt Ubuntu,Debian og DSL på noen maskiner, og puslet litt på med DB, men vil vel ikke kalle meg erfaren ;DVil ikke gi meg ut på kompilering av drivere selv, men hvis det finnes noen greie guider der ute så skal det vel altids gå.Hvilke S2 kort fungerer greit med Myth TV?Trenger jeg HD kort eller kan SW ta seg av det? I Windows så mener jeg at ffdshow/dscaler fikser biffenMed å låse et kort mente jeg ikke foreldre kontroll, det jeg tenkte på var at jeg ville låse et kort til en sone, slik at soenen"Stue" ikke kan operes fra kjellerstuen. Tenker på "follow me" funksjonen.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)