Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GET: Flere kort?
13-07-2009, 15:27
Jeg har nylig fått meg kabel-tv fra GET, med HD-PVR. Jeg er egentlig ganske fornøyd med boksen, og kunne tenke meg å ha et HTPC-opplegg på soverommet mens jeg beholder PVR-en i stua. Jeg ser at det skal være mulig å sette opp en løsning med softcam, norsk tipping's kortleser og kloning av serienummeret på PVR-en for å få brukt HTPC-en, men er det noen som har erfaring med å skaffe seg et ekstra kort fra GET? Går det an å ringe dem og si at man skal sette opp en HTPC-løsning, eller er det fy-fy i deres øyne? Må man i så fall bestille en ekstra STB for å få et kort til? Og vil det kortet ha samme kanalpakke som på det første, eller må jeg betale ekstra for f.eks HD-kanaler på kort nummer 2?Sameiet jeg bor i har så vidt jeg vet en avtale der standard STB er inkludert i fellesutgiftene, men siden jeg bestilte HD-PVR med en gang jeg flyttet inn (noe spesialtilbud med halv pris ut året osv) har jeg ikke mottatt en vanlig STB. Jeg regner med det vil koste meg ekstra dersom jeg vil ha standard-boksen i tillegg?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-07-2009, 18:57
Tviler på de er særlig medgjørlige når det gjelder noe sånt, da de jo faktisk charger ekstra for ekstra bokser, og tar skrekkelige gebyr for å ha
14-07-2009, 11:58
Hei!Det er flere måter og løse det her på....men enkleste er nok kanskje i førsteomgang bare bestile 1 dekoder til koster vel 50kr i mnd så får du til htpc og se hvordan det fungere....da kan du jo se hvor stabilt det osv er....personlig kjøpte jeg en DB800HD pga jeg fikk det ikke stabilt nok til dama med htpc og så kjører jeg dvbviewer på gutte rommet til testing osv :)da har jeg 1 abb med flere dekodere Smile
14-07-2009, 12:48
Sjekket med Get, og det er visst 50 kr måneden for en ekstra dekoder ja.DB800HD = Dreambox? Denne kan dele ut sitt kort med HTPC-en slik at begge bruker samme kortet da eller? Hvilke andre fordeler har den fremfor Get's HDPVR?Jeg regner med at du ikke får lov til å ha et abonnement med HD-kanaler uten å ha en HD-dekoder fra Get, så da betaler man vel egentlig for 1 HD-dekoder mer enn man bruker uansett?Hvis det ikke er noen bindingstid på ekstradekoderen blir det vel det jeg går for tenker jeg, selv om kortduplikator/splitter hørtes ganske spennende ut også Smile
17-07-2009, 16:36
Hei!du kan
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)