Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HJEEELP Front / Back end sasc eller noe sånt greier og newcs
11-11-2009, 21:08
Rett før kjærringa kaster meg og boksene mine på dørHei, har slitt en stund med å finne en brukbar løsning....Har 3 linux servere oppe å går (Clark Conneckt 4.3 og 5.0)Jeg ønsker nå å få igang en backend server for tv, kjører allerede flere linux decodere og newcs (1.50) server Via og CDFinnner ikke helt ut av dette med sasc-ng virituelle kort osv. har stort sett kommet så langt at jeg får sett på gratis kanalene og div fra langt bort vekk istan ol.Men hver gang jeg forsøker å legge inn sasc /open sasc ol går det på trynet ett eller annet sted underveis,men for å teste, så har jeg, etter å ha fått tilgang til gratis kanalene satt opp frontenden, med varierende hell.Myth backend ser ut som den mest stabile løsningen for tv, men i front skulle jeg gjerne hatt en W7 maskin med mediaportal, mce eller lignende.Backend : P4 Dualcore 2.8 ghz S775 (tror jeg det var), 3 gig ramFront P4 Dualcore 2.6 Ghz AM2, 2 Gig ram, Nvida geforce 7600Husker ikke prod av HKJeg tenker å ha to DVB-S S2 kort i backend ( TechnoTrend Budget S2-3200 HDTV-S2 ) rimelige greie kort, som også støttes i linux ettersom jeg har skjønt.Jeg har også et Happauge HVR 4000 kort jeg tenkte å bruke i frontend/sec backend. (myth)Jeg har ikke tall på hvor mange sene kvelder og netter det har blitt så langt (flere blir det nok også).Finnes det noen der ute (helst i østf) område som kunne forbarme seg over min uvitenhet når det gjelder oppsett av en løsning som jeg kan bruke skulle gjerne hatt noen som kunne vist meg litt,
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
11-11-2009, 23:19
Hvor skal vi starte da tro.Får du kompilert sasc-ng ?Kan du si noe om hva du har kompilert av moduler etc ?Gi oss neon loggere eller feilmeldinger
11-11-2009, 23:45
For meg gikk alt så mye bedre da jeg skjønte at mythtv ikke måtte lese fra samme dvb-frontend som sasc-ng bruker gjennom loopbacken.Jeg har kun ett DVB-kort i maskina mi, og i starten trodde jeg at mythtv kunne lese fra /dev/dvb/adapter0/frontend0 samtidig som det ble brukt av sasc-ng gjennom dvbloopback (for å gi /dev/dvb/adapter1/frontend0). Men da blir det bare kluss!
12-11-2009, 00:54 (This post was last modified: 12-11-2009 01:37 by kas.)
OK, Da er jeg kommet meg på jobb, så da har jeg noen minutter innimellom.Mitt ønske: 1 backend med to dvb -s kort, (kortene er på vei fra tyskland nå) fåreløpig har jeg da Happauge kortet installertfor testing.Mythtv på Clark Connect / ClearOS går ikke det, så får jeg greie meg med mythbuntu.2 Frontend med happauge kortet, Mythtv, men helst en win basert løsning, sliter med skjerm tilpassningen i linux HD Ready (720p) dvi utgang på skjermkortet.Her ønsker jeg å kunne bruke fjernkontrollen til Happauge kortet / Logitec air mouse / Logitech DiNovo miniI første omgang vil jeg fortsette å bruke den eksisterende Newcs maskinen som cardserver (da har jeg i allefall noen dekodere som virker), og denne har vært stabil i snart 3 år, kun reboot ved strømbrudd. ;DJeg har også en annen Clark boks, denne fungerer som filserver for nettet mitt og mailserver, her ligger alt av mediafiler og bilder. Denne vil også bli stående med samme funksjon, mulig mediafilene vil bli lagt over på tv serveren med tid, hvis den oppfører seg pent.Nettverket mitt er litt komlpisert, utover dette også, så jeg har en grunn for å kjøre på så like basis løsninger som mulig, mindre å forholde seg til , når noe dør etter noen år, da har jeg en mulighet for å holde meg oppdatert på 1 hovedsystem.Så gode forslag mottas med takk. :)Glemte å nevne, nåværende install backend mythbuntu 9-10
12-11-2009, 00:59
Hele poenget med sasc-ng er jo at den setter opp en loopback device som den sender de dekodede tv-signalene ut i.Det er denne man skal velge i mythtv eller et annet dvb program om man bruker det.om adapter1/frontend0 er loopback devicen til sasc-ng er det denne man skal bruke i myth...
12-11-2009, 02:19
Da er kansje det litt av problemet jeg sliter med, må jeg da fjerne kortet i capture devices å kunn bruke loopback?forsøkte det, men får da ikke kontakt med kortet når jeg forsøker å scanne kanaler???(Mye) Mulig noe har skjedd under inst av sasc-ng kortet.
12-11-2009, 17:38
Har nå reinstallert enda en gang, trodde jeg fikk kompilert sascng ok, ingen spesielle feilmeldinger under veis.Fulgte denne for happauge kortet: http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Ha...86.1Kortet fungerer, og jeg får søkt.Legger inn sasc-ng etter denne guiden: http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NGNår jeg da skal velge adapter i setup, ser jeg happauge kortet, og noen kryptiske tegn for loopback adapteret.får heller ikke søkt kanaler med loopback .
13-11-2009, 00:58
Pass på at mythbackend ikke kjører når du kjører mythtv-setup. Og - det er en bug/feature i mythtv som gjør at dersom du ønsker å fjerne capture cards i setup'en, så må du fjerne alle. Det går ikke å fjerne en og en, og legge til igjen, man må velge "remove all" eller hva det heter (se http://www.gossamer-threads.com/lists/my...ers/309737 og http://jhauser.dyndns.org:8080/archives/....html).Jeg har også sett kryptiske tegn på loopback-kortet i mythtv-setup. Litt usikker på hva som løste problemet for meg, men jeg tror en "clean boot" eller reloading av mantis-driveren (som mitt terratec cinergy C HD (DVB-C)-kort bruker, hjalp. Dersom kortet ditt også bruker "mantis"-driveren, så er det greit å vite at det finnes ihvertfall to versjoner av den (tror jeg), og jeg har suksess med den jeg har beskrevet her: http://eightflat.org/judaz/wiki/mythtv#s..._mantisJeg har også hatt problemer med at jeg ikke fant noen kanaler når jeg scannet. Virkelig frustrerende saker. Å reloade mantis-driveren rett før scanning var vel noe som hjalp ("modprobe -r dvbloopback;modprobe -r mantis;modprobe mantis;modprobe dvbloopbackWink. Det blir vel noe tilsvarende for kortet ditt.I feel your pain, men veit ikke hva som er løsningen... Lykke til!
13-11-2009, 12:21
Du kan også slette kortene i mysql via mysqladmin.Når det gjelder kanal søking er det viktig å ha en ferdig channels.conf som er laget an transponder fil.Jeg får også av og til crash under scanning.- Sørg for at mythtvbackend er stoppet og at ikke noe annet benytter kortet, eller loopback clonen.- Start mythtv-setup med opsjon for å kun kjøre på en kjerne.- Start sasc-ng manuelt fra shell, før du starter mythtv-setup.- Prøv evt flere ganger hvis du får segfault e.lSkal prøve å belyse dette bedre i wiki guiden, viktig at alle bidrar med sine innspill her ogat vi finner den enkelste og beste måten å gjøre det på.
13-11-2009, 22:04
Hentet errorlog etter reboot2009-11-13 08:02:17.246 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost2009-11-13 08:02:17.772 Current MythTV Schema Version (DBSchemaVer): 12442009-11-13 08:02:17.959 MythBackend: Starting up as the master server.2009-11-13 08:02:18.733 New DB connection, total: 22009-11-13 08:02:18.907 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost2009-11-13 08:02:19.424 DVBChan(1:/dev/dvb/adapter1/frontend0) Warning: Opening DVB frontend device failed. eno: Bad address (14)2009-11-13 08:02:19.465 DVBChan(1:/dev/dvb/adapter1/frontend0) Error: Failed to open DVB frontend device due to fatal error or too many attempts.2009-11-13 08:02:19.533 DVBChan(2:/dev/dvb/adapter1/frontend0) Warning: Opening DVB frontend device failed. eno: Bad address (14)2009-11-13 08:02:19.599 DVBChan(2:/dev/dvb/adapter1/frontend0) Error: Failed to open DVB frontend device due to fatal error or too many attempts.2009-11-13 08:02:19.635 DVBChan(3:/dev/dvb/adapter1/frontend0) Warning: Opening DVB frontend device failed. eno: Bad address (14)2009-11-13 08:02:19.776 DVBChan(3:/dev/dvb/adapter1/frontend0) Error: Failed to open DVB frontend device due to fatal error or too many attempts.2009-11-13 08:02:19.884 MythBackend, Error: No valid capture cards are defined in the database. Perhaps you should re-read the installation instructions?2009-11-13 08:02:20.091 Enabling Upnpmedia rebuild thread.2009-11-13 08:02:21.668 Main::Registering HttpStatus Extension2009-11-13 08:02:21.717 Enabled verbose msgs:
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)