Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noe mulighet for parsing av altibox kanaler?
13-11-2009, 13:04
Hei, Først, Takk til Christian for guidefeed, som gir oss MythTV brukere mulighet til å bruke epg i Norge. Jeg bruker MythTV sammen med Altibox, og savner fortsatt noen kanaler (selv om jeg minsker dette v/å også liste noen fra tv_grab_se. Lurte på om det hadde vært mulig å bruke altibox sin online epg som basis for en kanalliste?Her er lenken:https://tvguide.altibox.no/tvguide.html?channellist=6Mine programeringsferdigeheter er desverre ikke gode nok til å gjøre siden om til xml, men her er det mye info, spesielt for oss Altibox kunder.Skål!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-11-2009, 13:27 (This post was last modified: 13-11-2009 13:29 by obergeru.)
Dataene til denne siden er sikkert XML basert.Hadde vært lettere å be Altibox om å få dette grunnlaget.Burde ikke vært vanskelig for dem å sette opp en webserviceÅ parse denne siden er tricky, med så mye javascript og rotete design.
13-11-2009, 14:00
Ja, hadde selvfølgelig vært enklest, men tror ikke Lyse/Altibox er verdens letteste å øverbevise om slikt. Plus at det blir kronglete å innrømme at jeg mater deres fine kanaler inni mythtv å streame rundt huset mitt ;-). Kan jo selvfølgelig prøve. EPG-en som de mater inni stb-ene er jo selvfølgelig xml....om de bare hadde gort URL-en public.
14-11-2009, 16:12
" Jeg bruker MythTV sammen med Altibox"Litt of-topic, men du er med andre ord s-video bruker du og .. eller har du funnet ut noe lurt?Hadde vært int. å fått EPG fra TP-kablen, ja ...
Visit this user's website Find all posts by this user
15-03-2012, 14:25
Hei,

Beklager det er så lenge siden jeg har sett herinne. Bruker faktisk hauppauge HD_PVR fra kompopnentutgang og får veldig godt bildekvalitet, men det har du sikkert funnet fram til selv nå tenker jeg. Det eneste som mangler for meg er en fornuftig måte å skifte kanal på, uten å bruke IR-blaster og sånt. PM meg hvis du vil vite mer om HD-PVR
17-03-2012, 02:09
Trodde ikke komponentutg. på Altibox STB-ene var aktive....

Selv synes jeg IR-blaster funket greit nok.... det var kvaliteten på s-vid som fikk meg til DVB-T.
Visit this user's website Find all posts by this user
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)