Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mangler disse kanalene?
15-11-2009, 01:47
Mangler disse kanalene?
Hei,er det bare jeg som ser dårlig, eller mangler disse kanalene i guidefeed'en?- CNN- Disney Channel- MTV Europe- National Geographic og CNBC- TCM og Cartoon Network- Travel Channel(har satt opp tv_grab_no_gfeed for første gang, derfor er jeg usikkker)
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
16-11-2009, 17:54
Mangler disse kanalene?
Nei du ser ikke dårlig :)Det er nok kanaler som mangler, ofte fordi jeg ikke har hatt tid til å lage parsere til de, eller fordi de ikke har en offentlig tilgjengelig kilde. (XML, JSON, XLS etc)Hvis du har gode kilder til noen av de kanalene så gi meg linkene så skal jeg se hva jeg kan gjøre.-C-
16-11-2009, 21:34
Mangler disse kanalene?
Gode kilder?Nei det har jeg ikke, dessverre.den gamle tv_grab_no benytter vel Dagbladet sine mobilsider og "wb scraping" men det kan vel knapt kalles en kilde, og ihverftall ikke en god kilde.
16-11-2009, 22:46
Mangler disse kanalene?
[quote author=tingo link=topic=549.msg3900#msg3900 date=1258400048]Gode kilder?Nei det har jeg ikke, dessverre.den gamle tv_grab_no benytter vel Dagbladet sine mobilsider og "wb scraping" men det kan vel knapt kalles en kilde, og ihverftall ikke en god kilde.[/quote]Dagbladet er en ypperlig kilde (se.no). Den er komplett for de fleste pakkene fra alle de store leverandørene.
17-11-2009, 16:17
Mangler disse kanalene?
Ja. Men det hjelper ikke oss. Alle kanalene vi har har vi lov til å ha. Vi har ikke lov til å bare knabbe data fra se.no sånn uten videre.Vi har avtaler med alle som vi tilbyr data fra. Men det er ikke alltid de gidder å svare oss. Vi er ikke så store...-C-
17-11-2009, 17:26
Mangler disse kanalene?
Har du oversikt over hvor mange som laster ned program med hjelp av tv_grab_no_gfeed? Hadde vært interessant å visstSmile
17-11-2009, 17:51
Mangler disse kanalene?
Ikke akkurat nå, men har en plan om å innføre brukerregistrering for å bruke den. Noe som igjen skal la deg konfigurere kanallista di online.Det ligger på ideplanet...-C-
17-11-2009, 20:10
Mangler disse kanalene?
[quote author=ChristianW link=topic=549.msg3906#msg3906 date=1258467436]Vi har ikke lov til å bare knabbe data fra se.no sånn uten videre.[/quote]Har vi spurt ?[quote author=ChristianW link=topic=549.msg3906#msg3906 date=1258467436]Vi har avtaler med alle som vi tilbyr data fra. Men det er ikke alltid de gidder å svare oss. Vi er ikke så store...[/quote]Jeg er egentlig veldig godt fornøyd, så keep up the good work Smile
17-11-2009, 20:48
Mangler disse kanalene?
[quote author=ChristianW link=topic=549.msg3906#msg3906 date=1258467436]Ja. Men det hjelper ikke oss. Alle kanalene vi har har vi lov til å ha. Vi har ikke lov til å bare knabbe data fra se.no sånn uten videre.Vi har avtaler med alle som vi tilbyr data fra. Men det er ikke alltid de gidder å svare oss. Vi er ikke så store...-C-[/quote]Skjønner at det ikke er lov å rappe data fra DB og videreformidle. Men OP kan bruke tv_grab_no for å hente de kanalene han mangler.
19-11-2009, 23:00
Mangler disse kanalene?
[quote author=jalla link=topic=549.msg3916#msg3916 date=1258483695]Skjønner at det ikke er lov å rappe data fra DB og videreformidle. Men OP kan bruke tv_grab_no for å hente de kanalene han mangler.[/quote]Joda, men i XMLTV 0.5.56 (gjeldende versjon, så finner man dette i Makefile.PL:# depreciate tv_grab_no as it is no longer supported (per author, cwattengard@gmail.com)# has been replaced by tv_grab_no_gfeedOg da må man jo manuelt gå inn og "enable" tv_grab_no når man installerer port'en.Forresten, finnes det en howto som forteller hvordan man kombinerer to (eller flere) grabbere
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)