Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RiksTV på PC, hva trengs?
06-12-2009, 13:33
Hei!Jeg må gå over til RiksTV nå i den nærmeste framtid, da husvertene mine dropper Canal Digital da de ikke er fornøyde med stabiliteten deres. De skulle kjøpe meg en dekoder, noe som er greit nok, men jeg vil da selvfølgelig ha muligheten til å ta opp TV og da kommer MediaPortal til redning.Bruker MP i dag med et Hauppage MCE500 som jeg fikk kjøpe hos ronilse til en billig penge, og det funker ypperlig! Kvaliteten er så bra som jeg kan få med det analoge signalet jeg har. Har lest en god del om cardsharing på andre forum (happysat og et par andre) og det virker som at dette er veien å gå hvis man vil se på flere kodede kanaler samtidig. Da det ikke var en spesielt stor andel norske folk med RiksTV på disse forumene var det først når jeg kom hit at jeg leste at det ikke funket så alt for bra i praksis.Dette er nå et par måneder siden, og jeg lurte på om det har skjedd noen framgang?Lurte også på hva man trenger av utstyr for å få det til å funke. Er det hipp som happ hvilken DVB-T Tuner man kjøper? Sånn jeg har forstått det tar bare DVB-T Tuneren i mot signalet og dumper det på disken, så spiller programmet den av, og da er det bare avhengig av codecs. Stemmer dette?Hvis jeg kjøper en Hauppage Nova-T-500-HD, kan jeg da kjøpe en USB-CI modul og bruke CAMen jeg får fra RiksTV? Hvis jeg har forstått det rett kan jeg da bruke den ene tuneren til de betalte kanalene + NRK, mens den andre kan kun brukes til NRK? Hvis jeg senere gir opp drømmen om softcam, kan jeg da bare kjøpe en ekstra USB-CI modul og kjøpe et ekstra abbonement m/ CAM så skal det virke?Takk for alle svar, og beklager at det ble så lang post, hadde mange spørsmål Smile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
07-12-2009, 01:33
Etter litt lesing og posting på diskusjon.no tror jeg at jeg går for et Hauppage Nova-T-500.Blir å ha minst en CAM på det, og kanskje jeg kjøper en ekstra alt etter hvor vanskelig det blir å få til med cardsharing. Hvis fremdeles er sånn jeg frykter, tror jeg rett og slett at jeg bare kjøper en ekstra så slipper jeg alt bryet. WAF blir nok også å gå litt opp, spesielt hvis cardsharingen er ustabil :)Men jeg har tenkt å prøve med cardsharing først, så kanskje jeg sparer et ekstra abonnement SmileSå at en bruker her på forumet hadde fått til cardsharing med SmartWi, men at at responstiden var latterlig treg på dette. Hvilke andre løsninger kan jeg se på? Antar at programvaren som skal brukes har blitt litt oppdatert nå og at det kanskje til å med virker Smile
01-01-2010, 20:49
Ja jeg har slitt med å få SmartWii til å kjøre som den skal på RiksTV kort.De funket helt greit på Canal Digital Kabl men på RiksTV er det vanskeligere.Jeg hadde ikek brukt det på en stund og ringte til RiksTV og ba dem om å sende en "reaktivering" på kortet.Om litt virket den CAM en som hadde kortet først men ikke den andre.Sukk.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)