Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem med NewCS
07-12-2009, 12:36
Problem med NewCS
Hei, jeg har problemer med stabiliteten til digital-tv i Mediaportal gjennom hardcam, så derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve softcam for å se om dette løste problemene. Å bare prøve softcam skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort :o Etter en helt del googling og lesing har jeg fått satt opp NewCS og Acamd gjennom MDAPI. Acamd ser ut til å funke, den registerer i hvertfall kanalbytter i mediaportal når jeg skifter mellom FTA kanalene mine, men NewCS er en helt annen sak. Under følger config fila og cmd print av NewCS. radegastserver, httpd og chameleon2 har jeg satt enabled = no fjernet fra quoten for å spare plass[quote=newcs.xml]<?xml version="1.0"?><newCSconfig> <globals> <listening-ip>127.0.0.1</listening-ip> </globals> <readers name="CardMan 3x21"> <device> <name>CradMan</name> <type>pcsc</type> <mhz>368</mhz> <node>0</node> <infinity_number>0</infinity_number> <slot>0</slot> <parity>odd</parity> <reset>normal</reset> <export>Yes</export> <enabled>Yes</enabled> <blocksa>No</blocksa> <blockua>No</blockua> <blockga>No</blockga> <blockC0>Yes</blockC0>
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
07-12-2009, 13:26
Problem med NewCS
Sånn umiddelbart ser jeg at du har noen begrensninger i
07-12-2009, 22:29
Problem med NewCS
Skrivefeil ja, det var jo genialt ::)Det er rettet opp og har fjernet det du anbefalte, uten hell. Boxkey var jeg ikke klar over at jeg trengte. Jeg rotet frem dekoderboksen min og fant følgende data:- Smartcard nr1: en bokstav fulgt av 11 siffer (det samme nummeret som står på smartkortet forøverig)- Smartcard nr2: en bokstav fulgt av 11 siffer- Serial number: IDS fulgt av 13 siffer.Jeg legger merke til at det sto 10 nuller inne i boxkey fra før, skal da nummeret jeg legger inn også være 10 siffer? Jeg har prøvd alle kombinasjoner, smartcard nr med og uten bokstav, serienummer med og uten bokstaver. Jeg prøvde også med 10 nuller Tongue I alle tilfeller stopper CMD på samme sted som i første post.Flere ideer? Kan du si noe om hva slags format boxkey skal foreligge i, og hvilken (om noen) av de over som er korrekt?
08-12-2009, 10:28
Problem med NewCS
Boxkeyen har formatet:<boxkey>0A34A05B</boxkey>
08-12-2009, 13:18
Problem med NewCS
Jeg har forenklet config-fila en del og fjernet mye unødvendig i håp om å eliminere feilkilder. Nå ser den slik ut:[quote=newcs.xml]<?xml version="1.0"?><newCSconfig> <globals> <listening-ip>127.0.0.1</listening-ip> </globals> <readers name="CardMan 3x21"> <device> <name>CardMan</name> <type>pcsc</type> <mhz>368</mhz> <node>0</node> <parity>odd</parity> <reset>normal</reset> <export>Yes</export> <enabled>Yes</enabled> <blocksa>No</blocksa> <blockua>No</blockua> <blockga>No</blockga> <boxkey></boxkey>
08-12-2009, 15:37
Problem med NewCS
Har ikke prøvd andre cardservere enn NewCS. Vet det skal være noen andre, men husker ikke noen navn. Tror imidlertid ikke du kommer noe lengre med disse, da disse også vil kreve boxkey for å fungere (etter hva jeg vet).NDSCam ver.0.0.0.7 er et alternativ, men jeg vet ikke hvordan du setter dette opp i Mediaportal, om det i det hele er mulig. NDSCam er en cardserver og softcam i ett, dvs det erstatter både NewCS og f.eks. Acamd. Det som er litt stilig med NDSCam er at den klarer å finne boxkeyen selv, etter at den har fått jobba litt med saken (husker ikke hvor lang tid det tok for meg, muligens rundt 30min.) Du kan jo f.eks. sette opp NDSCam med MyTheatre (som er fult brukbart uregistrert, men med den haken at programmet lukker seg automatisk etter en time). Så når NDSCam'en har funnet boxkeyen kan du gå tilbake til NewCS og MediaPortal og se om du kommer videre. Selv har jeg ikke prøvd NDSCam mot MyTheatre, kun mot DVBViewer, men tror det skal gå greit.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)