Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GET + DVBLink (TVSource) + W7 Mediasenter
21-01-2010, 13:08
Jeg trenger en løsning for å ta GET kabel inn i W7 Mediasenter.Etter div lesing ser det ut som om:FloppyTVNorsk Tipping kortleserNewCSAcamdDVBLink (TVSource)er den beste løsningen.Men jeg kjenner ikke NewCS og Acamd fra før og sliter med å få det til å fungere:#1 Hvordan sjekker jeg at NewCS leser kortet som den skal?#2 Hvor kobler jeg Acamd til DVBLink?Som en plugin? Hvordan/hvor da?Jeg har beskrevet på Wikien hvor langt jeg har kommet:http://mspc.no/wiki/index.php/GET_kabelT...ediasenterHJELP!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
22-01-2010, 02:37
Du må opprette en katalog under TVSource som heter "Plugins". Her legger du filene fra ACamd.Husk å sette ipadresse, port, brukernavn, passord osv... riktig i konfigfilen iforhold til hva som ersatt i konfigfilen til Newcs. I siste versjon av ACamd ( 0.6.1.8 ) følger det med en monitor, så du kan se om denkobler opp som den skal.Hos meg varierer det fra pc til pc hvilken versjon av Newcs som kjører som den skal. Jeg kjører i øyeblikketver. 1.50, og det fungerer smertefritt
22-01-2010, 15:06
Ah Herlig, endelig noe hjelp å få!Jeg har satt opp IP og passord som vist på Wiki'en. Ser det riktig ut?Må jeg ha en CAS.dll også?Skal den i Plugin folderen eller sammen med NewCS?Er det noe versjons krav på den?Jeg ser det har vært en svenske og tipset på Wikien om å starte MC som admin.Takk for bidrag!!!
24-01-2010, 01:42 (This post was last modified: 24-01-2010 01:45 by fermate.)
Yes! Nå virker det!Dette har jeg jobba med i snart et år og nå virker det! Herlig!Skal sjekke hva som egentlig var det utløsende (prøvde mye rart) og få det opp på wiki'en.(Jeg unner INGEN å slite så mye som jeg har gjort for å få dette til)Kjøpte meg en full lisens av DVDLink (TVSource) 188 Kr -det er det programmet jaggu verd!Neste trinn: Flere tunere.Noen tips om ok tunere som er eksterne (nå som Digital-Everywhere gutta er konk)?-Jeg kan ikke ha interne tunere da serveren kjører i ett barebone.
25-01-2010, 01:02
Dvs - virker og virker...Det virker perfekt noen timer og så henger hele greia seg.Er det noe med kort oppdateringer??Sukk. Så er det til å lese igjen da..
26-01-2010, 12:44
Har fått hjelp av Svingen i denne tråden her:http://mspc.no/board/index.php?topic=497.15Så nå går det framover igjen!Det går egentlig så bra nå at jeg vil invitere/oppmuntre andre til å prøve.(Har du en DVB-C tuner og GET så er jo resten gratis (i 20 dager))Jeg svarer gjerne på spørsmål i denne tråden på det lille jeg har lært til nå.
26-01-2010, 22:21
Har kjørt stabilt på 2 PCer i 24 timer nå så <sidoverride>NO hjelp visst.Problemene nå er:#1Jeg får ikke EMM så da blir det visstnok mørkt etterhvert#2Jeg har ikke fått til å kjøre 2 tunere på samme PC enda.Det er dummt for jeg hadde tenkt å ha 3 på en TVserverpc i kjelleren..
27-01-2010, 22:30 (This post was last modified: 28-01-2010 11:54 by fermate.)
Og DER KOM EMM også !!!!(Etter 48 timer og16200 ok ECM)Da var det bare flere tunere på samme PC da.
28-01-2010, 00:10
Hva med å bare poste i en tråd ?Blir litt vanskelig å følge med ...
28-01-2010, 12:07 (This post was last modified: 28-01-2010 12:10 by fermate.)
Sorry;(men hyggelig at du følger med Smile)Dette er min tråd der jeg poster framdrift på prosjektet mitt.Jeg oppdaterer wikien fortløpende(den skal være 100% nå)I tilegg har jeg en liten detalj diskusjon med Svingen i en annen tråd ang. EMM. Så fort det kommer noen konklusjon der så oppdaterer jeg her (og på Wiki)Systemet har kjørt stabilt nå i 3 døgn.med 2 PCer og en D-link DSM-750 extender.Tunerne jeg bruker er FloppyTV tunere som er litt klønete å jobbe med for de krever PC-power (Må åpne PCene for å flytte på dem)Jeg har bestillt meg 2 stk TerraTec Cinergy H7 for å teste med flere tunere men de kommer først rundt 11/2 og jeg skal på ferie til Hawaii Smile i uke 7 og 8 så det blir muligens ikke noe ordentlig multituner testing før uti mars Sad
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)