Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Utviklere ønskes
23-03-2010, 16:55
Utviklere ønskes
Jeg har tenkt å bygge opp guidefeed helt fra bunnen av. Jeg ønsker å gå bort ifra NonameTV, som er bygd i Perl *grøss*, og bygge en ny løsning på .NET.Selve grunnapplikasjonen skal være en .NET-applikasjon, men alle importmodulene skal være så selvstendige som mulig. Det eneste kravet er at de implementerer et importinterface.Dette gjør at importere kan skrives i alle språk som kan implementere et .NET interface. Inkludert (Iron)Ruby, (Iron)Python, C#, VB.NET, F# etc. :)Jeg kommer nok til å trenge endel hjelp både med utvikling, arkitektur, testing osv.Første mål og milepæl skal være at man kan logge seg inn, opprette en kanal-liste, og deretter gå til http://applikasjon.com/brukerident/xmltv.xml og få en ferdig XMLTV fil for direkte import i andre applikasjoner.Delmål som jeg ønsker skal komme etter hvert er - et SE.NO lignende grensesnitt, inkludert mulighet for scheduling av opptak direkte fra dette grensesnittet. - eksport av data til andre applikasjoner (Windows Mediacenter?) - wiki-lignende mulighet for å legge til informasjon til programmer etc - uthenting av kanalliste med frekvenser/kanalnummer for import i myth, mediaportal etc.Hva tror dere?Hvis du tror du kan ha noe som helst å bidra med så ikke nøl med å ta kontakt.All programvarekode vil bli sluppet under en passende opensource lisens. Så hvis du kan litt om opensource lisenser så trenger jeg å lære om det også Smile-C-
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
23-03-2010, 18:24
Utviklere ønskes
Jeg kan hjelpe til med perl-utvikling Smile
23-03-2010, 23:51
Utviklere ønskes
Jag skulle kunna tænka mig att vara med och utvikle xmlfeeds.VB.Net alt C# er språken jag kan tenka mig.
01-04-2010, 20:18
Utviklere ønskes
I'm happy to help out in both Perl and Ruby scripts, but if you are using .NET I won't be able to do any testing of things working together - this is a strictly microsoft-free zone.David(PS I did some development of the tvnorge and fem importers over christmas, before getting distracted. Now of course the feed is gone so they aren't much use!)
01-05-2010, 18:51
Utviklere ønskes
[quote author=ChristianW link=topic=636.msg4599#msg4599 date=1269356137]Jeg har tenkt å bygge opp guidefeed helt fra bunnen av. Jeg ønsker å gå bort ifra NonameTV, som er bygd i Perl *grøss*, og bygge en ny løsning på .NET.[/quote]For min del vil å gå bort fra Perl øke sjansen ganske radikalt for at jeg kan komme til å bidra. Det hadde selvfølgelig vært ennå bedre om det hadde vært Java med Maven, men man kan jo ikke få alt.
03-05-2010, 11:55
Utviklere ønskes
Quote:Jeg synes kanskje dette høres litt vel ambisiøst ut som første milepæl, men da vet jeg jo ikke hva du har fra før.Tror at hvis jeg skulle starte fra scratch så ville jeg satset på helt basis funksjonalitet, og i første omgang ersatte det som finnes fra før. F.eks. å få helt back listings med NRK1 og NRK2, pluss å lage en litt mer tilpasset grabber for kombinasjonen NRK3/Super.
Disse to tingene vil vel mest naturlig bli utviklet som to separate tjenester. En backend-sak som tar seg av all grabbing og knaing, samt en frontend som tar seg av xmltv-konvertering (som i teorien skal være nesten bare å putte ting fra databasen i ferdig formatterte views). Frontend vil bli en MVC-applikasjon, mens backend er jeg ikke sikker på ennå, men jeg tror jeg ønsker å opprette den som en windows service av noe slag.Har et par uker pappaperm plutselig engang i løpet av mai, så vi får se om jeg får knottet opp en
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)