Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MythTV 0.22 - tv_grab_no_gfeed + tv_grab_no
08-04-2010, 22:11
Hei!Som kjent så har ikke tv_grab_no_gfeed alle kanalene som folk gjerne har (jeg for eksempel har grunnpakka til Get - kabel, analog).I MythTV 0.22 (testinstallasjon foreløpig) så bruker jeg tv_grab_no_gfeed for de kanalene den har (og som jeg har). Fordelen med denne grabberen er at den ofte / for noen kanaler har bedre kategorisering av programmer, samt at den har 14 dagers program.For de kanalene som jeg har og som tv_grab_no_gfeed mangler, så bruker jeg tv_grab_no.Først lager jeg en konfigfil for den ekstra kanalene jeg vil ha: ~/.xmltv/extrachannels.conf (Merk: denne er for tv_grab_no, så den inneholder linjer som "channel 18" osv).så kjører jeg kommandoen
Code:
tv_grab_no --config-file ~/.xmltv/extrachannels.conf --output ~/work/extrachannels.xml
Deretter kjører jeg kommandoen
Code:
mythfilldatabase --file 1 ~/work/extrachannels.xml
Og da var det gjort.Nå må jeg bare somle meg til å dytte dette inn i et script.Merk: du må selvfølgelig sørge for at xmltvid på dine ekstra kanaler stemmer overens med det som tv_grab_no skriver i xml-fila. Det er ikke nødvendigvis det samme som tv_grab_no_gfeed bruker.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
09-04-2010, 01:04
Bare et tips for dem som vil flette programdata for nrk3/nrksuper.Kjør kommandoen sånn for å gi kanalene samme xmltvid
Code:
tv_grab_no --config-file ~/.xmltv/extrachannels.conf |\    sed -e 's/channel="suprt.nrk.no"/channel="nrk3.nrk.no"/' > ~/work/extrachannels.xml
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)