Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rettigheter for videre distribusjon?
06-05-2010, 16:21
Hei,Flott tiltak med å samle inn programdata for oss alle Smile Sitter her med et savn etter at se.no tok over for VG sin guide og har hacket sammen noe som bruker xmltv+gfeed til å lage en enkel visning av kanaler.I den anledning lurer jeg på hvorvidt avtalene dere har for å samle inn data også dekker min mulighet for å sette opp en side ala se.no, eller må jeg begrense meg til privat bruk, evt kjøpe datene? Står det noen vilkår for bruk av dataene noe sted jeg ikke har sjekket?Har lest en del i forumet og funnet flere tråder hvor det klart og tydelig står at dere har avtaler for å kunne hente inn dataene lovlig, men er som sagt hvordan min videre bruk passer inn i alt dette jeg lurer på Wink-Thomas
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
06-05-2010, 23:25
(Sitter med engelsk tastatur... Sorry Wink)Foreloepig har jeg ikke spurt om videredistribusjonsrettigheter. Jeg har et haap om aa faa til dette en gang, men da har jeg ogsaa planer om min egen se.no-klone.Men muligheter for aa benytte data paa egne sider vil vaere der, jeg maa bare finne en ok maate aa faa det til paa. Jeg ser for meg noe a'la Creative Commons No Commercial, Attribution.Saa foreloepig maa du nok klare deg med privat bruk. Om du lager en side for det saa er ikke det noe problem saa lenge du ikke forsoeker aa tjene penger paa den og holder den "semiprivat".-C-
08-05-2010, 02:18
Ok, greit å vite.Er ikke noe prosjekt jeg har planer om å prøve å tjene penger på, prøver bare å lage noe som er mer tilpasset hvordan jeg vil ha en slik side selv. Så bare privat bruk er ikke noe problem :)Har siden oppe og kjører alt men tenker å begrense den til venner og kjente. Blir nok å legge ut den lille koden som driver siden om dette skulle være noe andre vil sette opp selv eller bygge videre på.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)