Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fungerer RiksTV nå med Windows codecene?
05-06-2010, 10:24
Jeg har lenge brukt SAF pakken i kombinasjon med Mediaportal, men når Tippeliga-sesongen kom igang så merket jeg at TV2s IP-TV sider http://webtv.tv2.no/webtv/iptv/ ikke lenger virket når jeg hadde denne codecpakken installert. Siden jeg trodde av man måtte ha audio biten av FFDshow for å få f.eks. National Geographic til å virke (Nvidias PureVideo virker også, men denne er ikke tilgjengelig for Windows 7) så valgte jeg å fortsette med SAF og heller bruke fxtv.no for tippeligaen.Er nå iferd med å reinstallere den ene HTPCen, jeg installerte først SAF-pakken, men avinstallerte den igjen for å se om TV2s IPTV side ville virke. Mediaportal er satt opp til å bruke utelukkende Microsoft DTV-DVD Video Decoder på MPEG2, H.264, MPEG/AC3 og DD+, samt Monogram AAC for LATM AAC.Og jeg kan nå spille av alle kanalene på RiksTV (kan ikke bekrefte Canal+ og TV2 Sport da jeg ikke har disse kanalene) uten problemer. Er det noen andre som har lagt merke til dette? Har National Geographic endret lydcodecen sin, eller er det noe annet som har skjedd? Er uansett deilig å ha både TV og TV2s IP-TV side.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
19-06-2010, 20:38
Jeg har selv droppet SAF pakken til fordel for Microsoft sine codecer i Win7, og er fornøyd med det stort sett. Har merket at Discovery HD ikke gir lyd ifra seg, men har ikke brukt noen kalorier på å finne utav hvorfor. Ting begynner å se bra ut med siste MP versjon nå (RC4), men jeg venter på final release før jeg gidder prøve på et Perfect Setup igjen.Men angående TV2 IP TV, går det an å få disse stremet inn i TV-sereven i MP? Har aldri satte meg noe inn i det, bare lagt merke til at muligheten er der....
Visit this user's website Find all posts by this user
21-06-2010, 12:57
Det jeg er litt skeptisk til er hvorvidt Microsoft sine standard codecs klarer å spille av "avanserte" codecer som TrueHD og DTS-HD.Eneste jeg kjører RC4 på er test maskina og TV-serveren, resten kjører alt fra 1.0.2 til RC2, når 1.1.0 lanseres så kommer jeg til å formatere hele nettverket og sette opp på nytt.Anngående TV2 "IP-TV" så tror jeg ikke det er mulig å legge den nettsida inn i TV-serveren, IP-TV biten i Mediaportal er nok bare ment for ting som f.eks. Altibox og Homebase. Dette er såvidt jeg vet bare en frontend som TV2 har utviklet for å ha en fjernkontrollvennlig løsning.
Find all posts by this user
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)