Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kun få kanaler har tv-data etter 22/7-2010
02-08-2010, 17:19
Supert! Da får vi oversikt over sommerreprisene igjen. :)Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med når det gjelder forumet - jeg hadde en server som kunne brukes en gang, men den døde og ble ikke funnet verdig for erstatning. Jeg har brukt phpbb litt, og kan forsåvidt anbefale det.Og så må jeg få til å donere litt for driften her da, skal psyke litt på brukerne mine og oppfordre dem til å gjøre det samme!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
04-08-2010, 14:43
[quote author=ChristianW link=topic=689.msg4910#msg4910 date=1280754234]Men den gode nyheten er at data.epg.no er på vei opp nå (bare noen DNS-endringer som mangler). [...][/quote]Hei.Ettersom jeg plutselig fikk trøbbel med å hente ny kanalinfo fra den gamle URLen (root-url=http://epg.mspc.no/xmltv/channels.xml.gz) i det siste så testet jeg i går å bytte til den nye adressen (root-url=http://data.epg.no/xmltv/channels.xml.gz).Dessverre ser det ut til å være en bug i channels.xml.gz som ligger på den nye servern. Den har feil (gammel) adresse i base-url-taggen:
Code:
<base-url>http://mspc.no/xmltv/</base-url>
Dermed klarer ikke tv_grab_no_gfeed-scriptet å hente ned infoen for hver kanal (URLen blir feil). I stedet burde base-url-taggene vært tilpasset det nye domenet, og endret til:
Code:
<base-url>http://data.epg.no/xmltv/</base-url>
Ved å gjøre denne endringen fungerer det å grabbe kanal-info fra det nye data.epg.no-domenet. Foreløpig ordnet jeg dette ved å hardkode base-urlen inn i tv_grab_no_gfeed-perlscriptet (ja, stygt), men det hadde vært fint om dette ble ordnet på den nye data.epg.no-servern.(men jeg har fortsatt et problem med tegnsettet (iso8859 vs utf-8) sånn at øæå osv blir forkludret)Ellers skal du ha takk for en fin tjeneste som jeg har brukt smertefritt i flere år nå.
04-08-2010, 14:59
Glemte å endre den gitt...Når det gjelder problemet med utf-8 så klarer jeg ikke å reprodusere dette... Jeg får korrekt æøå på alt jeg har fått til å sjekke Smile-C-
04-08-2010, 15:06 (This post was last modified: 04-08-2010 15:09 by aevin.)
Flott med rask respons her. Okay, så da kommer det til å bli fikset om ikke så lenge. Takker! :-)Jeg kan evt flushe cache'n min og dobbeltsjekke om jeg fortsatt har et tegnsettproblem.PS: Jeg ser at jeg kjører litt gammel versjon av ting her, som kanskje kan ha noe med saken å gjøre også:
Code:
XMLTV module version 0.5.53This is tv_grab_no_gfeed version 1.4, 2007/06/28 20:46:21
Jeg kan også teste å oppgradere til latest, og se om det endrer noe.
04-08-2010, 21:25
Konfigurerte med ny URL, drepte cache, og nå får jeg TV-data igjen. Vakkert!Jeg sier ikke nødvendigvis at noe er feil med norske tegn - det er bare annerledes enn det har vært før. Men da skal jeg ta en titt i egen software og sørge for at den parser riktig. Bare som et eksempel - akkurat nå (kl. 20:03) på Discovery går følgende program:Livsfarlig fangst: Bitre tÃ¥rerFølgende beskrivelse er det ogsåConfusednøkrabbesesongen har vart i noen uker, og delirium fører til at livsfarlige feil blir begÃ¥tt. Og for en av fiskerne betyr tragedie pÃ¥ land sorg pÃ¥ havet.Men som sagt, kan godt være at jeg bare trenger å byte encoding på min side. Den har dog vært som den er siden 2005 (Siden o2grabber fantes ;D), så det virker som om noe er annerledes.
04-08-2010, 21:49
HeiFår samme problem med norske tegn her. XML'en som lastes ned er encoda i utf-8, men øverst i xml fila står det <?xml version='1.0' encoding='iso-8859-1'?>Ved å endre det til <?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>ble norske tegn korrekt igjen
04-08-2010, 22:57
Kan bekrefte at trikset til myklej funka her også - parseren til .Net (som jeg bruker i mitt program) er tydeligvis hissig på å respektere denne attributten, så den bør kanskje endres for å passe med innholdet. Smile
05-08-2010, 00:16
Hos meg er det ennå 0 data for NRK.Må jeg endre til den nye url-en for å få data for disse?Har ett stort ønske om en fix for æøå, er ikke så alt for inne på dette til at jeg gidder å endre xml-fila daglig - eller for den del titter på hva som skjer på den PC-en daglig...
05-08-2010, 09:59
Jeg ser det har blitt pushet en fix som omhandler dette til NonameTV, så jeg skal se om dette hjelper.-C-
05-08-2010, 20:21
[quote author=ChristianW link=topic=689.msg4905#msg4905 date=1280737168]Radiokanalene til NRK har jeg fjernet da det var endel feil med de.. Hvis det er et stort ønske kan jeg bringe de tilbake...[/quote]Siden NRK har sluttet å publisere podcaster med musikk hadde det vært knall om du kunne lagt det inn igjen (selv om P3 mangler).
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)