Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kun få kanaler har tv-data etter 22/7-2010
23-07-2010, 22:02
8 av kanalene har data for i dag og videre fremover - TV3, noen Canal+ og TV1000 kanaler ser ut til å være blandt dem.Er dette en bug, et problem et annet sted, eller kanskje aller viktigst - noe som kan fikses? :)Takker!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
24-07-2010, 00:12
Jeg ble oppmerksom på dette i dag selv... Sitter å jobber med det nå.Ser ut til å være en glitch i overføringen til ny server SmileHåper å ha det klart i løpet av kvelden.-C-
24-07-2010, 11:34
Ser ut til å ha funka helt suverent, mange takk!Det ser ut som om noe kan ha skjedd med norske tegn i titler og beskrivelser, eller er det kanskje bare på min side?
24-07-2010, 21:24
Nei det kan være noe som har skjedd der også... Skal se om jeg får til å gjøre noe snart...Bruker det ikke selv for tiden så jeg tester ikke noe spesiellt utenom å se at ting går gjennom...-C-
26-07-2010, 00:02
Helt forståelig det. :)Har sjekket igjen i dag, og det ser ut til å gjelde alle kanaler, og alle show som har norske tegn i tittel eller beskrivelse.Det er sikkert mulig å gjøre noe med på min side (lese med en annen encoding e.l.), men siden dette funket før, kan det da være at noe har forandret seg ett eller annet sted.Ingen krise, men får du et øyeblikk til å se på det... Smile
26-07-2010, 22:06
Stemmer at en del kanaler har mista norsk tegnsett. Tv3 og de som "overlevde" første runde med overgang har riktige tegn.Hos meg manlger samtlige data for NRK(eller aNaRKay som amerikanerne uttaler det, anarki stemmer bra 8)), btw. Ikke den store krisen, er jo 98,73% repriser likevel
31-07-2010, 17:30
Kan bekrefte at jeg ser det samme som Frank - det er helt tomt på NRK1, 2 og 3, selv om filene tilsynelatende ligger på serveren.Radiokanalene har vært borte en god stund, men det er ikke noen big deal for meg, og det er helt sikkert en god grunn til at det er sånn. Smile
02-08-2010, 10:19
Holder på å eksperimentere med en ny måte å distribuere data fra serveren som utfører rippingen til hostingserveren... Etter å ha kødda mye med rsync, zsync, httpsync, oppirompasync... Så endte jeg opp med å bruke GIT Big Grin Funker som fjell... Når jeg husker å legge til cronjobben :PDerfor er det et par barnesykdommer foreløpig... Men til gjengjeld kan jeg etter hvert tilby de som ønsker å hoste dataene selv en enkel måte å synce de på :)Radiokanalene til NRK har jeg fjernet da det var endel feil med de.. Hvis det er et stort ønske kan jeg bringe de tilbake...Skal prøve å finne ut hvorfor NRK har sluttet å fungere.-C-
02-08-2010, 11:49
Kult - git er konge, bruker det til alt av utvikling selv, både på jobb og hjemme, og det er fjellstøtt ja. Det er ikke farlig med radiokanalene, NRK og norske tegn er viktigere for min del - i den grad jeg skal diktere hvordan du bruker fritiden din.. Wink
02-08-2010, 15:03
NRK er nå på vei Smile To dager er tilgjengelig nå, resten blir tilgjengelig når fullgrabben kjøres i natt.Og siden i morgest har jeg nå gått bort fra GIT igjen... ;)Men den gode nyheten er at data.epg.no er på vei opp nå (bare noen DNS-endringer som mangler). Denne er nå hostet på Domeneshop sin mini-pakke. Så det er plass til ca 100Mb der. Dagens "load" er på opptil 10Mb til enhver tid, så det er litt å gå på. Også koster det meg bare 180kr i året. Så da er vi oppe på ca 1500,- i året for driften av hele tjenesten Smile (sett bort fra forumet).Jeg mangler fortsatt noen til å ta over hostingen av forumet.Hvis ingen melder seg så kan jeg evt tilby å fortsette grovdriften av det, men jeg må ha noen flere administratorer evt. Lurer også på å gå bort fra SMF som programvare, så hvis det er noen som har forslag til software og som KAN å sette opp, så let me know... Payforum er ikke aktuellt (IPB etc)-C-
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)