Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Løst!] DD-HD-lyd fra Rippet Blu-Ray i Mediaportal...Hvordan i huleste?
13-08-2010, 02:22 (This post was last modified: 12-09-2010 19:58 by thethunder.)
Jeg har rippet alle Blu-Ray filmene mine med MakeMkv (http://www.makemkv.com) til .mkv container, og lagret bl.a. HD-lydsporene. Jeg har et ATI 5450 skjermkort som sender både lyd og bilde på HDMI. Jeg klarer å få Receiveren til å kjenne igjen DTS-HD lydsporet, og får således HD-lyd på rippene som har dette lydsporet. Vanlig DD fra de rippede DVD-ene funker også. Jeg kjører med SAF 4.00, og bruker ffdshow til å dekode lyden.

Men jeg klarer ikke å få streamet Dolby Digital True HD lyd til surroundforsterkeren.
Er det noen som har en "how-to" på å streame HD lyd via HDMI fra Mediaportal, eller et oppsett som virker?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-08-2010, 18:32
http://framestor-hd.org/viewtopic.php?f=28&t=285 Har ikke mulighet til å teste den selv pga at jeg ikke har HW som støtter DTS-HD enda, men Framestor-HD folkene lager noen av de beste HD-rippene på nettet så de har ihvertfall kunnskap på området.
13-08-2010, 22:17 (This post was last modified: 14-08-2010 01:49 by thethunder.)
Takk for svar zicoz! :-)Jeg testa guiden, og den funka ikke for meg. Nå virker ikke DTS-HD heller Undecided Dette har jeg slitt med tidligere, so det forbauset meg litt når jeg klarte å få DTS-HD til å funke på The Wolfman-rippen min.Anyway: Instillingene guiden foreslo på ffdshow var lik det jeg tidligere har satt opp. Jeg mistenker Haali Media Splitter for å være problemet. Er det noen som kjører andre splittere? Jeg kjører Win7 x86.
12-09-2010, 19:57
Jeg fikk det til!

En reinstallasjon av Windows 7 fiksa biffen. Jeg tror jeg hadde for mye codec- og splittergreier liggende igjen.
Bl.a. skal CoreAvcs splitter kødde det til, hører jeg.
Jeg la inn Shark007s codec pack for Win 7, og klarte å streame HD-lyd fra Windows Mediaplayer etter dette (BD rip i .mkv container. Etter dette funker det helt fint fra MP 1.1 Final og Moving Pictures.
Nå sliter jeg bare med å vise subtitles fra BD-rip. Noen som har tips her?
25-10-2010, 20:34
Halli splitteren er nok ikke den beste nei, matroskasplitter.ax fra MPC skal vistnok være god i kombinasjon med ffdshow for DTS-HD bitstreaming, men da må du isåfall bruke SAF5 pakken for å ikke få alle lydsporene samtidig.

Når LAVFSplitter lanseres i versjon 1.0 så skal denne vistnok ha støtte for både TrueHD og DTS-HD i kombinasjon med Arcsoft sin HD-codec. asaudiohd.ax

Hvilken mkv-splitter bruker du nå som du kjører Shark007? Er mulig det er der problemet ligger som gjør at du ikke får teksting.
17-03-2011, 13:23
Oi, lenge siden jeg har vært her!

Vel, tingene bare fungerer fortsatt. I Shark007s config-gui får jeg mulighet til å velge mellom Matroska og Haali, samt Win7s embedded tror jeg?
Iallefall kan jeg velge "never use haali". Det funker perfekt og jeg får alle HD-lydspor alltid dersom de ligger i BD-rippen.
Når det gjelder tekster, løser jeg det med å rippe ned originale tekster fra platen (ingen sup-to-sub convertering).
Jeg erstattet en fil i Mediaportal-katalogen, "mpcSubs.dll" etter at jeg fant en patch på MP-forumet. Da funker originale tekster fra BD-rip.
Jeg har siden siste post ble skrevet, bygd opp en ny HTPC med samme oppsett. Denne fungerer også ypperlig i forhold til BD-rippene.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)