[Løst!] DD-HD-lyd fra Rippet Blu-Ray i Mediaportal...Hvordan i huleste?
|
13-08-2010, 02:22
(This post was last modified: 12-09-2010 19:58 by thethunder.)
|
|||
|
|||
Jeg har rippet alle Blu-Ray filmene mine med MakeMkv (http://www.makemkv.com) til .mkv container, og lagret bl.a. HD-lydsporene. Jeg har et ATI 5450 skjermkort som sender både lyd og bilde på HDMI. Jeg klarer å få Receiveren til å kjenne igjen DTS-HD lydsporet, og får således HD-lyd på rippene som har dette lydsporet. Vanlig DD fra de rippede DVD-ene funker også. Jeg kjører med SAF 4.00, og bruker ffdshow til å dekode lyden.
Men jeg klarer ikke å få streamet Dolby Digital True HD lyd til surroundforsterkeren. Er det noen som har en "how-to" på å streame HD lyd via HDMI fra Mediaportal, eller et oppsett som virker? |
|||
13-08-2010, 18:32
|
|||
|
|||
http://framestor-hd.org/viewtopic.php?f=28&t=285 Har ikke mulighet til å teste den selv pga at jeg ikke har HW som støtter DTS-HD enda, men Framestor-HD folkene lager noen av de beste HD-rippene på nettet så de har ihvertfall kunnskap på området.
|
|||
13-08-2010, 22:17
(This post was last modified: 14-08-2010 01:49 by thethunder.)
|
|||
|
|||
Takk for svar zicoz! :-)Jeg testa guiden, og den funka ikke for meg. Nå virker ikke DTS-HD heller
![]() |
|||
12-09-2010, 19:57
|
|||
|
|||
Jeg fikk det til!
En reinstallasjon av Windows 7 fiksa biffen. Jeg tror jeg hadde for mye codec- og splittergreier liggende igjen. Bl.a. skal CoreAvcs splitter kødde det til, hører jeg. Jeg la inn Shark007s codec pack for Win 7, og klarte å streame HD-lyd fra Windows Mediaplayer etter dette (BD rip i .mkv container. Etter dette funker det helt fint fra MP 1.1 Final og Moving Pictures. Nå sliter jeg bare med å vise subtitles fra BD-rip. Noen som har tips her? |
|||
25-10-2010, 20:34
|
|||
|
|||
Halli splitteren er nok ikke den beste nei, matroskasplitter.ax fra MPC skal vistnok være god i kombinasjon med ffdshow for DTS-HD bitstreaming, men da må du isåfall bruke SAF5 pakken for å ikke få alle lydsporene samtidig.
Når LAVFSplitter lanseres i versjon 1.0 så skal denne vistnok ha støtte for både TrueHD og DTS-HD i kombinasjon med Arcsoft sin HD-codec. asaudiohd.ax Hvilken mkv-splitter bruker du nå som du kjører Shark007? Er mulig det er der problemet ligger som gjør at du ikke får teksting. |
|||
17-03-2011, 13:23
|
|||
|
|||
Oi, lenge siden jeg har vært her!
Vel, tingene bare fungerer fortsatt. I Shark007s config-gui får jeg mulighet til å velge mellom Matroska og Haali, samt Win7s embedded tror jeg? Iallefall kan jeg velge "never use haali". Det funker perfekt og jeg får alle HD-lydspor alltid dersom de ligger i BD-rippen. Når det gjelder tekster, løser jeg det med å rippe ned originale tekster fra platen (ingen sup-to-sub convertering). Jeg erstattet en fil i Mediaportal-katalogen, "mpcSubs.dll" etter at jeg fant en patch på MP-forumet. Da funker originale tekster fra BD-rip. Jeg har siden siste post ble skrevet, bygd opp en ny HTPC med samme oppsett. Denne fungerer også ypperlig i forhold til BD-rippene. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)