Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor raskt går kanalskifte for dere?
15-08-2010, 01:57
Jobber med MP 1.1.0 og synest at kanalskiftet går veldig sakte. Bruker ca 3 sekunder mellom ukrypterte kanaler og opp mot 6 sekunder til en kryptert kanal. Dette er på RiksTV. Hvilke tider har dere på kanalskiftene?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
12-09-2010, 20:02
Det går både Våtter og Vinter :-
Med NewCS/Acamd oppsett tar det 3-5 sek ca med 1.1 Final. Har ikke testet ConaxCam.
Dette er akseptabelt, og virker ikke for tregt på brukeren.
Med NewCS og MDAPI-kortklient tar det 6-10 sek. Oftere opp mot 10 :-( Dette er ikke akseptabelt, og feiler i tillegg for ofte (retries)
17-11-2010, 15:26
[quote name='thethunder' timestamp='1284314536' post='4874']
Det går både Våtter og Vinter :-
Med NewCS/Acamd oppsett tar det 3-5 sek ca med 1.1 Final. Har ikke testet ConaxCam.
Dette er akseptabelt, og virker ikke for tregt på brukeren.
Med NewCS og MDAPI-kortklient tar det 6-10 sek. Oftere opp mot 10 :-( Dette er ikke akseptabelt, og feiler i tillegg for ofte (retries)
[/quote]

Jeg har i overkant av 1 sek på samme oppsett (dvs m NewCS/Acamd). Fornøyd med det. Sliter med audiosync på tv etter en stunds tv-titting, det er grådig irriterende.
17-11-2010, 16:58
Hei,
Hvis dere synes at det går for lang tid i kanalskifte så legg ved logger her så kanskje det er mulig å se hva det skyldes(post gjerne andre problemer også i hver sin tråd så er det lettere å hjelpe).
Normal tar kanalskifte her under 1 sekund på fta kanaler, både dvb-t og dvb-s(s2). Med krypterte og MD noen ganger 2 sek...

Roy
Visit this user's website Find all posts by this user
23-02-2011, 01:11
Hvilke logger trenger du? Har akkurat satt opp TV i Mediaportal 1.1.2 og kanalbytte tar typisk 5-10 sekunder, noe som ikke er særlig tilfredsstillende.

Marius
01-03-2011, 09:11
[quote name='mariusau' timestamp='1298416275' post='5432']
Hvilke logger trenger du? Har akkurat satt opp TV i Mediaportal 1.1.2 og kanalbytte tar typisk 5-10 sekunder, noe som ikke er særlig tilfredsstillende.

Marius
[/quote]

Hei,
Logger, her trengs alle fra både MP og TV server for å se hvor tiden brukes hen(selve tuning i tv server eller codecs etc i MP).
Lettest er å starte alt fra en boot(rene logger etc) og kjøre "MediaPortal Debug-Mode" som ligger i start menyen, Team MediaPortal->MediaPortal folderen, denne vil samle logger fra den maskinen du klikker linken fra, så hvis server er på en annen, gjør det samme der.

NB! litt opptatt med arbeid for tiden(er i siste uken med ekstra mye nå) så svar kan ta litt tid Wink

Roy
01-03-2011, 22:15 (This post was last modified: 01-03-2011 22:22 by mariusau.)
[quote name='ronilse' timestamp='1298963489' post='5450']
Hei,
Logger, her trengs alle fra både MP og TV server for å se hvor tiden brukes hen(selve tuning i tv server eller codecs etc i MP).
Lettest er å starte alt fra en boot(rene logger etc) og kjøre "MediaPortal Debug-Mode" som ligger i start menyen, Team MediaPortal->MediaPortal folderen, denne vil samle logger fra den maskinen du klikker linken fra, så hvis server er på en annen, gjør det samme der.

NB! litt opptatt med arbeid for tiden(er i siste uken med ekstra mye nå) så svar kan ta litt tid Wink

Roy
[/quote]

Sånn. tvserver_TsWriter-2011-03-01.log er ikke med da zip-filen blir for stor med denne.

Forøvrig har jeg:
* MP 1.1.2
* Kortleser fra Norsk Tipping (USB)
* Canal Digital kabel
* Dette TV-kortet: http://www.dustinhome.no/pd_5010367409.aspx?
* Bruker MDAPI, NewCS og Acamd

Forøvrig er jeg kjempefornøyd med å få hjelp, så ta den tiden du trenger Smile Syns faktisk ikke tiden på kanalskift var så ille når jeg testet nå, selv om den er litt lenger enn hva jeg tror frøkna finner akseptabelt. Spesielt tar det lang tid å skifte til en HD-kanal.

Marius
02-03-2011, 23:29
Alt er bedre enn sugem-boksen.
Tar jo en halv kveld å titte innom halve kanalpakken.
Trodde virkelig ikke at det skulle ta en og trekvart evighet å bytte kanal!

Ennå en grunn til å få mekka en PC som tar seg av dette - om noen finner lommebøker med inhold av cash, kan alle sendes til meg.
Kan sikkert finne en god forklaring på tapte lommebøker selv steder jeg ikke har hørt om :lol:
06-03-2011, 12:06
Hei,
@mariusau, har kikket litt på kanalskifte ditt og ser foreløpig ikke noe galt, noe pause pga mdapi og det er vanlig(det jobbes med for å få ned tiden/opp stabiliteten).
En ting jeg mangler i loggen din er "Debug" mode (Aktiveres i MediaPortal Configuration -> general, "log verbosity" til "debug"), noe som gir meg svar på lasting av codecs, så hvis du kan aktivere den og gi meg et sett med nye logger så kan jeg sjekke det og (NB! Start pcen(e) på nytt, før du tester for å gi de en frisk start.

Generelt skifte fra SD til HD vil ta tiden codecs lar seg laste, mens SD til SD eller HD til HD skal være så og si med det samme, hvis ikke noen nye codecs må lastes inn.

Roy
08-03-2011, 02:12
[quote name='ronilse' timestamp='1299405960' post='5482']
Hei,
@mariusau, har kikket litt på kanalskifte ditt og ser foreløpig ikke noe galt, noe pause pga mdapi og det er vanlig(det jobbes med for å få ned tiden/opp stabiliteten).
En ting jeg mangler i loggen din er "Debug" mode (Aktiveres i MediaPortal Configuration -> general, "log verbosity" til "debug"), noe som gir meg svar på lasting av codecs, så hvis du kan aktivere den og gi meg et sett med nye logger så kan jeg sjekke det og (NB! Start pcen(e) på nytt, før du tester for å gi de en frisk start.

Generelt skifte fra SD til HD vil ta tiden codecs lar seg laste, mens SD til SD eller HD til HD skal være så og si med det samme, hvis ikke noen nye codecs må lastes inn.

Roy
[/quote]

Takk, så langt. Nye logger vedlagt.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)