Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W7MC PlayReady update incomplete error
19-01-2012, 22:32
Hei

Jeg kjører IPTV med W7MC, vha DVBlogic Source/IPTV/server/client versjon 4.1.

Etter at alt har fungert bra veldig lenge nå, har jeg i det siste vært plaget med at W mediasenter ber meg oppdatere PlayReady. Dette fungere ikke som det skal (jeg mistenker DVBlogic) og jeg blir dermed forhindret i å se og ta opp enkelte kanaler (Premium Tv). Det er ikke et stort problem enda, men dog så irriterende med denne oppdateringen som alltid feiler og dermed blokkerer noen kanaler (ukrypterte).

Microsoft supports løsninger kan ikke hjelpe meg heller.

Noen andre som har erfaringer angående dette?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
23-01-2012, 13:08
DVBlogic versjon 4.1 er dritt, den er ikke ferdigstilt, og anbefaler ikke å bruke den. PlayReady feil i versj.4 må du leve med, har noe med måten "lure" driverene til DVBlogic er bygd opp på å gjøre.

Abefaler deg å fjerne versj. 4 og gå tilbake til gammel ( selv om å fjerne er mer komplisert enn en skulle tro)
25-01-2012, 11:31
Har snakket litt med DVBlogic nå. Og de melder at manglende signal/svakt signal på en eller flere kanaler vil trigge denne irriterende meldingen om krav til oppdatering av PlayReady før du kan se tv igjen. Når jeg sjekket dette ser det ut til at det stemte ettersom en kanal i mitt oppsett var flyttet (adresse), og i det jeg valgte denne kanalen gikk PlayReady "amok" igjen. Greit nok når jeg nå vet det, men PlayReady suger uansett. Løsningen er altså å svare ok til oppdateringen (som vil feile), og deretter velge neinår du blir spurt om å proøve igjen. Lukk MC og start på nytt og unngå kanalen som trigget dette/oppdater spilleliste/kanalliste osv.

Playready ligger inne som et eget program som det er mulig å avinstallere i W7. Men dette varer jo bare til du blir tvunget til å oppdatere/installere på nytt igjen når neste krav om oppdatering kommer.

Systemet virker i allefall bra igjen, og å gå tilbake til versjon 3 er ikke et alternativ for meg nå.

Det jeg liker med versjon 4, er streamingen til andre klienter på eget nettverk, via internett eller mobilnett osv. Dette var vel ikke mulig i versjon 3 om jeg husker rett.
25-01-2012, 18:41
[quote name='kabull' timestamp='1327483913' post='6178']
Det jeg liker med versjon 4, er streamingen til andre klienter på eget nettverk, via internett eller mobilnett osv. Dette var vel ikke mulig i versjon 3 om jeg husker rett.
[/quote]
Jeg har versjon 3 og med DVBLink Network Pack så er dette også mulig her.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)