Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HDCP cracket?
15-09-2010, 15:14
HDCP cracket?
Kilde: http://www.fudzilla.com/home/news/hd-def...on-cracked

Dette kan vel gjøre livet mer interessant for oss HTPC-brukere? Smile
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
15-09-2010, 16:50
HDCP cracket?
[Image: 2thumbs.gif]

Høres kanon ut. Var jo bare ett tidsspørsmål uansett.

Fatter ikke at så mange gidder å bruke enorme summer med $ bare for å lage noe som skaper ennå større interesse for å knekke av de som kan sånt.
Stort sett er det jo kun de 100% lovlydige som rammes av slike begrensninger uansett, og de er vel ikke akkurat de som en trenger å bruke millioner på å forhindre misbruk fra [Image: notallthere.gif]
Find all posts by this user
15-09-2010, 19:48
HDCP cracket?
Enig i det.
Dette kan forresten kanskje gjøre IPTV svært interessant Big Grin
15-09-2010, 19:59 (This post was last modified: 15-09-2010 19:59 by tingo.)
HDCP cracket?
[quote name='JEG' timestamp='1284572918' post='4882']
Dette kan forresten kanskje gjøre IPTV svært interessant Big Grin
[/quote]
Hva tenker du på da?
IPTV har vel noen flere utfordringer som må løses først, eller?
15-09-2010, 20:10 (This post was last modified: 15-09-2010 20:11 by JEG.)
HDCP cracket?
Vel, ved forsøk på å spille av IPTV via VLC har jeg bare misslykkes i senere tid (gikk før). VLC gir da beskjed om HDCP, og lurer på om det ikke er mer som skal til for å spille det av.

Koden finnes forresten her -> http://pastebin.com/raw.php?i=kqD56TmU Big Grin

Som ventet er ikke "industrien" glad for dette: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10018498
15-09-2010, 21:09
HDCP cracket?
Aha, da skjønner jeg. Det blir interessant og se hva som skjer fremover.
02-10-2010, 17:11 (This post was last modified: 02-10-2010 17:16 by zicoz.)
HDCP cracket?
Jeg må si at jeg sliter med å se hvorfor bransjen missliker dette, egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor HDCP er der i det hele tatt da den ikke beskytter noe som helst og bare skaper problemer for brukere.

Advokaten til filmbransjen prøver jo også å få det til å fremstå som at dette vil være katastrofalt for filmbransjen.

Quote:- Du kan jo se hva som ble konsekvensen da «DVD-Jon» og hans likesinnede gjorde allment tilgjengelig et verktøy for å omgå DVD-beskyttelsen.
Det går nå veldig kort tid fra filmer er ute på DVD til de også er tilgjengelige for ulovlig nedlasting på nettet. Det er ingen tvil om at slike verktøy misbrukes i stor stil, sier Ljostad.

Men Bluray-filmer havner jo på nettet før de dukker opp i butikkene nå uansett så HDCP er ikke ett "effektivt teknisk beskyttelsessystem" uansett.

En annen ting advokaten sier:

Quote:- Jeg vet ikke om denne påstanden stemmer. Men det er i tilfelle et alvorlig lovbrudd. Norge og de fleste andre land har i dag forbud mot å omgå «effektive tekniske beskyttelsessystemer», og det er det som hevdes å ha skjedd her, sier advokat Rune Ljostad som representerer den internasjonale filmindustrien i Norge.

Joda det stemmer nok det, men vi har vel også rett til å spille av filmer vi kjøper på den plattformen vi selv ønsker. Det var vel det som var resultatet av retssaken mot DVD-Jon var det ikke?
07-10-2010, 01:00
HDCP cracket?
HDCP er der fordi noen firmaer faktisk tjener penger på å lage slike systemer, og så bruker de FUD for å selge disse systemene til filmbransjen. Når paranoiaen har spredd seg nok, så tror faktisk filmbransjen at de ikke kan overleve uten systemer for "kopibeskyttelse", selv om all erfaring viser at disse systemene ikke virker over tid. og så går filmbransjen i fella igjen - de betaler for et system som kun har ulemper (unntatt for de som selger systemet).
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)