Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
xbmc + tvheadend + dvb-c + loqal = \o/ ?
24-02-2012, 12:50
Hei, er ny her på forumetSmile

Vi har hybrid fiber fra loqal. Jeg har til nå bare plugget coax rett i tv'en men har lyst til å få koblet dette inn i xbmc.
Bestilte nettopp denne: http://www.tt-pc.com/2916/TT-connect__CT-3650_CI.html , mest av nyskjerrighet men selvfølgelig et lite håp om at dette skal funke.

Jeg har kort fra loqal men dekoderen vi overtok fra de som bodde her før er av gammel type uten hdmi.

Så mitt spørsmål er, vil dette oppsettet fungere med tvheadend og oscam, trenger jeg cam i det hele tatt?
Har sett på en del tråder det siste døgnet og noen nevner at man trenger kun kortet for å få inn hd kanaler, men da disse trådene er fra 2009-2010 så er jeg litt usikker på om det er slik nå lenger.

Setter pris på alt av informasjonSmile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
24-02-2012, 19:54
Bruker du kortet (programkortet) på TV'en i dag?
Programkortet må brukes dersom en eller flere kanaler er krypterte, og du ønsker å se disse.
Dersom kanalene (noen eller alle) er ukrypterte, så trenger du ikke kortet for å se disse.
Jeg kjenner ikke loqal, så jeg kan ikke si hvilket "oppsett" de har.
På Get (kabeltv) som jeg har, så er noen få kanaler ukryptert, mens resten er krypterte.
25-02-2012, 15:39 (This post was last modified: 25-02-2012 15:41 by slackmartian.)
Bruker ikke kortet i dag nei, loqal samarbeider visstnok ganske tett med get, tipper at det er samma greia.

Det blir spennende å se om dette kommer til å fungereSmile
11-03-2012, 01:14
Burde ikke denne vært i Gråsonen?
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)