Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norske WebEPG grabberen for SOL "ødelagt"
25-04-2011, 15:09 (This post was last modified: 25-04-2011 15:12 by ronilse.)
[quote name='hTpC' timestamp='1303688911' post='5678']
Hei

Ser ikke ut til å fungere på ver. 1.1.3
Kan du være så snill å lage en fix for denne?
[/quote]

Hei,
De skal egentlig være like, bare versjon nummeret som er forskjellig. Uansett lagt ved 1.1.3 her.

Som forrige gang:
1. Last ned versjonen til 1.1.3
2. Stopp TVService.exe (Tjenester)
3. Pakk ut filen du lastet ned, flytt TvLibrary.Utils.dll til "C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server" eller "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\" folderen, si ja til å erstatte den gamle.
4. Start TVService.exe igjen (eller reboot)
5. Åpne TV-Server Configuration -> Manual Controll -> Refresh DVB EPG(Slett de gamle som er feil)
6. Vent på ny importering eller kjør en Manuelt fra Plugins -> WebEPG

Roy
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-04-2012, 17:54
Er det noe oppdatering her ?

Jeg har fulgt guiden din Ronilse, men jeg sliter enda.
Har 0 kanaler med Guide, av og til har det hendt at 1 eller 2 kanaler har vist hvordan program som går akkurat nå.

Men når jeg gjør slik du sier i posten før, Når jeg trykker : Start Grabbing manuelt.
Så står det: Loading settings... men slik står det i en hel dag uten at noe skjer.

Hvordan fremgangsmåte må jeg gå for å få Guide?
Jeg har tuklet og testet lenge nå, men finner ikke ut av det og skjønner heller ikke hva Mapping\Combination betyr.
Heller ikke om jeg skal kjøpre Web Epg plugin + Movie EPG plugin osv ?

Takker for hjelp Smile
Find all posts by this user
21-04-2012, 20:33
Det jeg har erfart er at merging av kanaler slik som NRK3 og NRK super kan knekke importen.
Jeg har derfor måttet justere litt suboptimalt på grunn av dette.

Etter at ting har fungert smertefritt lenge er nå program og beskrivelse helt ute av sync. I tillegg savner jeg programguide for en del nye kanaler som VOX. Kjører med "gammel" versjon 1.2.1.0 for tiden.
22-04-2012, 00:30
Hei,
Har gjort en test av dette nå og her fungerer det, så blir veldig usikker på hva som er skjedd. Selv bruker jeg bare DVB-t EPG til vanlig så hvis det har vært et import problem fra SOL sine sider og dette er løst må man bruke refresh epg for å få det inn igjen.
Men er ikke sikker på om det er det som er problemet så hvis du kan si hvilke kanaler hvis det ikke er alle som det er problemer med så kan jeg titte nærmere.

Roy
24-04-2012, 21:51 (This post was last modified: 24-04-2012 21:52 by Babelfisken.)
Nå forsvinner programmene på alle NRK kanalene og TV2 og TV2 Zebra.
Derimot er beskrivelse igjen riktig på de norske kanalene jeg sjekket nå.

Edit: Roy, er det noe jeg kan/må gjøre for å finne VOX i program-guiden eller er det SOL som ikke har lagt den til?
24-04-2012, 21:58
Hei,
Etter det jeg kan teste og se er alt riktig men gjenstår å se hva dere finner ut. Hvis den fungerer så skal jeg se på de nye kanalene og hvor vanskelig det er å legge de til(antakeligvis en helg med jobb) Big Grin

Roy
14-05-2012, 15:17 (This post was last modified: 14-05-2012 15:18 by ronilse.)
Hei,
har nå endret grabberen så den passer med de nye kanalene som er på sol også fjernet de som er borte.
Fint om noen kan teste den ut å gi tilbake melding Smile
Kopier filene i zip folderen over mappen WebEPG I ("C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server"). Husk å mappe kanalene riktig siden noen er endret i TV-Server Configuration -> Plugins -> WebEPG.

Roy
29-05-2012, 23:19
[quote name='ronilse' timestamp='1337001471' post='6291']
Hei,
har nå endret grabberen så den passer med de nye kanalene som er på sol også fjernet de som er borte.
Fint om noen kan teste den ut å gi tilbake melding Smile
Kopier filene i zip folderen over mappen WebEPG I ("C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server"). Husk å mappe kanalene riktig siden noen er endret i TV-Server Configuration -> Plugins -> WebEPG.

Roy
[/quote]
Under testing nå og ser bra ut. Fikk akkurat inn program på VOX.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)