Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trenger jeg NewCS til Mediaportal? Hvilken Acam?
16-11-2010, 15:31
Skal sette opp Digital Devices DVB S2 mot Canal Digital med MediaPortal på Windows Vista 64. Fant en beskrivelse her: http://teknikhemmet.se/blog.php/2009/gui...ng-klient/, men klarer ikke å forstå hvilken software han bruker for å interface USB kortleseren (bruker Omnikey Cardman 3021 fra Norsk Tipping). Det virker som om han bruker Acamd, men jeg forstår ikke om han også trenger Newcs. Det kommer ikke klart (nok for meg) fram om han bruker en card server også, evt. om han bruker acamd client og server. Jeg forsto vel heller ikke hvorfor han skulle ha både 2005 og 2008 C++ redist for MDAPI.

Jeg skulle også gjerne visst hvilke versjoner av dette som passer sammen og med MediaPortal på Windows Vista 64.

Gjerne linker til nedlasting av riktig versjon om du har det lett tilgjengelig...

Nå skal jeg teste dette i en og samme maskin. Senere skal det splittes over to maskiner (TV Server på en, MediaPortal klient på en annen).
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
16-11-2010, 16:38
Hei,
newcs(card server) er kommunikasjon mellom kortleseren din og acamd plugin for TVServer, når det gjelder riktige versjoner har jeg ikke det for hånd her, må sjekke nærmere hjemme eller kanskje andre har Wink

Roy
Visit this user's website Find all posts by this user
16-11-2010, 20:02
Hei
Først trenger du driver (64 bit) for kortleser (de finner du på omnikey)
Du trenger NewCS for å dele kortet til brukere som logger seg på (ver. 1.61 el. tilsvarende)( du legger inn brukere som får lov til å logge seg på)
Du trenger Acamd (0.6.1.8) for å logge på Newcs (og dekode kanalene) (du kan sette opp hvor mange instanser som kjører samtidig og logger på NewCS)
Du trenger MDAPI (fall versjon) for at Mediaportal skal kommunisere med ACAMD.

Med andre ord dersom du skal kjøre alt dette på en maskin så kjører Newcs, Acamd og MDAPI samtidig som Mediaportal server.
19-11-2010, 19:52
Takk for god oppklaring! Da henger jeg med.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)