Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raspberry PI
29-02-2012, 10:49
Raspberry PI
Ta en titt på denne: http://www.raspberrypi.org/#modelb

Ganske interessant produkt, og til knappe 200 spenn! Er spent på å se hva man kan gjøre med disse.

Openelec.tv som jeg kjører på mitt mediacenter er støttet, det er en embedded linux distro med xbmcSmile
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
29-02-2012, 19:59
Raspberry PI
Fikk ikke bestilt i dag, kun "reservert" min interesse hos RS. Dersom det betyr at jeg får kjøpt en i løpet av uka, så blir det spennende ja.
29-02-2012, 22:29
Raspberry PI
Mediasenter på den saken dert høres nesten litt for godt ut til å være sant....
Visit this user's website Find all posts by this user
02-03-2012, 10:17
Raspberry PI
Smile Har også meldt interesse, tror dette kan bli morsomt å leke seg med, men ikke primært som mediacenter nei.
Jeg stiller meg også litt tvilende hvorvidt openelec kjører no særlig bra på den, men den skal iallefall slik jeg har forstått det gjøre det.

Skal være fornøyd hvis jeg får til no streaming fra stua til soverommmet med denSmile
02-03-2012, 12:12
Raspberry PI
Raspberry pi ser ut som et morsomt leketøy, og jeg kommer garantert til å kjøpe en (når de faktisk begynner å levere - jeg har en mistanke om at det kan ta endel tid ennå?).

At den får noen praktisk anvendelse, f.eks. som mediasenter, har jeg derimot ingen tro på. Telefonen min er antagelig en bedre kandidat som mediasenter. Ihvertfall når jeg får min "neste" tlf med hdmi out :-)
03-03-2012, 14:19 (This post was last modified: 04-03-2012 17:23 by krizze.)
Raspberry PI
Jeg fikk bare registrert min interesse, men har ikke mottatt noen bekreftelsesmail på dette. Gjorde det forsåvidt med flere mailadresser.
Noen andre som har fått noe feedback i det hele tatt?

EDIT:
Fikk denne:
Quote:RS Online Takk for din registrering
Raspberry Pi

Kjære kunde

Takk for din deltakelse i Raspberry Pi revolution og for din interesse i Raspberry Pi’s Modell B board fra RS Components.

Vi har mottatt mange henvendelser på dette produktet. For å sikre oss at så mange som mulig kan oppleve Raspberry Pi konseptet, begrenser vi antallet til et stk pr. kunde, og vi vil sende deg ytterligere informasjon om din forespørsel i uken som kommer. Når vi har varen på lager, blir den fordelt etter først-til-mølle prinsippet i forhold til, hvornår vi har mottok din forespørsel.

Takk for din tålmodighet. Vi kontakter deg snarest med mer informasjon.

RS Components

Jeg tenker denne lille saken kan være fin til styringsenhet for hjemmeautomasjon e.l., f.eks. koblet till en RFXCOM, Tellstick elns.
I tillegg kan det jo være en grei reserve-pc for kjøkken/soverom for avspilling. Skal takle 1080p, men ville vel ikke akkurat brukt den som hoved-HTPC.
03-03-2012, 20:05
Raspberry PI
@jalla ingen tro? openelec kjører faktisk allerede på raspberry: http://www.youtube.com/watch?feature=pla...JmzVhQro#!
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)