Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CD parabol - hva er dagens status?
27-07-2012, 19:14
RE: CD parabol - hva er dagens status?
(25-07-2011 14:28)fermate Wrote:  [quote name='svingen' timestamp='1309899132' post='5791']
Fungrer fint med rikstv og mediacenter så lenge du har CI og software som leser CI Smile
samme blir det når dvb-s "får ut fingeren" og enabler HW paring (cas7) på parabol....er vel bare spørsmål om tid dessvere....

Med RiksTV kan du ringe inn å få pairet CAMer med kortene.
Om du har rikspakken får du 4 kort gratis så du kan ha en CAM i hver tuner.

Pairingen gjelder for alle kortene på alle CAMene
[/quote]

Hei
Sa nettop ja til Canal digital sitt tilbud. Har til nå hatt Viasat, og SD kanaler fungerer helt OK på min Mediaportal server. Spørsmålet er om jeg får problemer når jeg bytter kort fra Viasat til Canal Digital. Hva er tilstanden til Canal Digital, er kort/tuner parret, vil HD kanaler fungere?Sad
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
02-08-2012, 00:29
Det fungerer relativt sett stabilt og bra, enn så lenge. : )
Kjører med N.T. leser, newcs (v1.65), mdapi+ (0.9.0), acamd (v0.6.2.0) og to MP (v.1.2.3) front end. (xp & win7)
08-08-2012, 15:18
Hei
fikk CD kortet igår, satte den i min kortleser, flytter parabolen til 1 grad vest. Alle kanaler fungerer utmerket i min MediaPortal server :-)
17-09-2012, 11:34
(08-08-2012 15:18)lodale Wrote:  Hei
fikk CD kortet igår, satte den i min kortleser, flytter parabolen til 1 grad vest. Alle kanaler fungerer utmerket i min MediaPortal server :-)

Hvilken kortleser/(CAM?) bruker du?
Hvor mange kanaler kan dekodes samtidig?

Jeg holder på å sette opp nytt mediacenter, men alt jeg har lest så langt tyder på at CD CAM kun klarer å dekode én kanal om gangen, jeg ønsker å kunne dekode 4 kanaler samtidig, dette blir uforholdsmessig dyrt med 4 kort + 4 CAM + 4 CI
17-09-2012, 15:46 (This post was last modified: 17-09-2012 15:47 by lodale.)
(17-09-2012 11:34)morten.evensen@gmail.com Wrote:  
(08-08-2012 15:18)lodale Wrote:  Hei

Hvilken kortleser/(CAM?) bruker du?
Hvor mange kanaler kan dekodes samtidig?

Jeg holder på å sette opp nytt mediacenter, men alt jeg har lest så langt tyder på at CD CAM kun klarer å dekode én kanal om gangen, jeg ønsker å kunne dekode 4 kanaler samtidig, dette blir uforholdsmessig dyrt med 4 kort + 4 CAM + 4 CI

Hei Kortleser er norsk tipping CAM er Software (ACAMD) og jeg bruker NEWCS (kortleser for kort). Dersom du har 1 Sat tuner kort i PC'en så kan du få inn og dekode samtidig alle kanaler som er på samme transponder. Du oppretter flere kortbrukere i NEWCS og du lager flere klienter i ACAMD. dermed kan flere på LANen se forskjellige programmer
31-10-2012, 00:08
Hei. Da har jeg fått kortleser fra norsk tipping (Gemalto IDBridge CT30), men får ikke denne til å snakke med NewCS. Jeg får heller ikke ACAMD til å koble til NewCS, men jeg antar dette er pga kortleser problematikk. Har noen fått denne kortleseren til å fungere med NewCS i Win7? ...i så fall hadde jeg satt enorm pris på config filen. Config filen til Acamd hadde også vært kjekk for å verifisere instillinger.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)